سرویس تئاتر هنرآنلاین، علیرضا کوشک جلالی که قرار است تیر ماه سال جاری نمایش "بانوی آوازه خوان" را در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه آورد در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این‌باره گفت: نام این نمایش "سوختن‌ها" ترجمه شده و نوشته "وجدی معووض" است. براساس این نمایشنامه فیلمی نیز ساخته شده به نام "بانوی آوازه خوان".

او در ادامه اضافه کرد: براساس ترکیبی از فیلم‌نامه و نمایشنامه این اثر را ترجمه کرده‌ام و از آنجا که این نمایش بسیار پر پرسوناژ است آن را دراماتورژی کردم. کانسپت این نمایش تقریباً شبیه شیوه "موسیو ابراهیم" است اما این بار با چهار بازیگر. بازی در بازی‌ها به شدت در این نمایش دیده می‌شود. سیما تیرانداز، فرناز رهنما، سام کبودوند و محمد صدیقی‌مهر بازیگران "بانوی آوازه خوان" هستند.

این کارگردان تئاتر که قرار است نمایش "پستچی پابلو نرودا" را نیز بازتولید و در مرداد ماه سال جاری در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورد، درباره تغییراتی که در اجرای مجدد این نمایش صورت خواهد گرفت، گفت: شکل و اساس نمایش تغییری نداشته است اما به دلیل شرایط زمانی بازیگران، به چیدمان دیگری برای گروه بازیگری رسیدیم و از گروه پیشین، تنها خانم رویا تیموریان با ما همکاری دارد و سه بازیگر جدید به ما ملحق شدند. اکبر زنجانپور، اشکان خطیبی و دنیا مدنی سه بازیگری هستند که در اجرای جدید نمایش "پستچی پابلو نرودا" ایفای نقش خواهند کرد.

او در ادامه درباره طراحی صحنه نمایش "پستچی پابلو نرودا" خاطرنشان کرد: طراح صحنه این نمایش امیرحسین دوانی است و کلیت فضای طراحی صحنه مانند اجرای قبلی است؛ اما نمایش در اجرای جدید فضایی مدیترانه‌ای دارد. سعی کردم شاعرانگی فضایی که در اجرای قبلی وجود داشته است را در این اجرا نیز حفظ کنم.

نمایشنامه "بانوی آواز خوان" اثری در ارتباط با جنگ، برادرکشی، خشم و عشقی سرکش به انسان و انسانیت در یک سفر اودیسه‌وار است که برادر و خواهر دوقلویی کشف می‌کنند...

نمایش "پستچی پابلو نرودا" نوشته آنتونیو اسکارمتا که در سال 1378 در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه آمده است، درباره سال‌های پیش از کودتای فاشیستی، علیه دولت سالوادور آلنده است. آن کودتای فاشیستی، چیزی شبیه به کودتای مصدق بود اما ماجرای نمایش، یک داستان عاشقانه است در مورد تاثیر شعر بر مردم. نرودا شعرهای عاشقانه بسیاری دارد و همه جای جهان او را می‌شناسند و می‌ستایند. این نمایش می‌گوید چگونه می‌توان مردم را با شعر عاشق کرد. در واقع قدرت تاثیرگذاری شعر را نشان می‌دهد. نکته جالب اینکه آن کودتا در تاریخ 11 سپتامبر اتفاق افتاد، اما کسی آن 11 سپتامبری را که در آن پنج هزار نفر در یک روز کشته شدند، به خاطر ندارد. حتی در پوسترهای این نمایشنامه در آلمان نوشته شده بود: 11 سپتامبر دوم.

علیرضا کوشک جلالی پیش از این نمایش "پستچی پابلو نرودا"را در شهرهایی از ایران و برخی از کشورها اجرا کرده است و موفق به دریافت جوایزی نیز شده است.