به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کانون تخصصی تئاتر خیابانی این اداره کل از آغاز اجرای عمومی و فصلی گروه‌های تئاتر خیابانی پس از وقفه‌ای شش ساله خبر داد.

این اجراهای عمومی و فصلی گروه‌های تئاتر خیابانی با عنوان "تئاتر با مردم" با حضور ۱۳ گروه شکل می‌گیرد. هر گروه ۱۰ اجرا دارد و در مجموع ۱۳۰ اجرا برگزار خواهد شد.  

این ۱۳ گروه نمایشی عبارتند از "آدم‌های بافرهنگ" به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، "زیرزمین" به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی با مدت زمان ۳۵ دقیقه، "ویروس" به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی با مدت زمان ۳۵ دقیقه، "وصیت" به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، "قبل، حین، بعد" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان با مدت زمان ۲۰ دقیقه، "من کجا، شما کجا" به نویسندگی و کارگردانی علی رحیمی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، "افسانه ننه دریا و دختر تنها" به نویسندگی و کارگردانی رسول حق‌شناس با مدت زمان ۱۵ دقیقه، "خاطره مشترک" به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی مشترک مصطفی مباشرامینی و احمد صمیمی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، "دشمن مردم" به نویسندگی و کارگردانی شهاب راحله با مدت زمان ۳۵ دقیقه، "داستان مردم" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، "زلزله" به نویسندگی و کارگردانی ابوذر چهل‌ایرانی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، "ژیلت" به نویسندگی مشترک ابوالفضل حاج‌علی‌خانی و مجتبی بندری و کارگردانی مجتبی بندری با مدت زمان ۲۵ دقیقه و "هر چی سنگه مال پای لنگه" به نویسندگی علی‌اکبر کنعانی و کارگردانی مارال ایزدبخش با مدت زمان ۲۰ دقیقه.

از جمله نکات قابل توجه این اجرای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی که پس از شش سال وقفه مجددا با حضور ۷۰ هنرمند از سر گرفته شده‌اند می‌توان به حضور گروه نمایش "افسانه ننه دریا و دختر تنها" با بازیگران توانمند مبتلا به سندروم دون اشاره کرد.

همچنین در میان این ۱۳ گروه، یک نویسنده و یک کارگردان زن، نویسنده نمایش "خاطره مشترک" و کارگردان نمایش "هر چی سنگه مال پای لنگه" حضور دارند.

 این نمایش‌های خیابانی که از ۲۷ فروردین تا هفتم اردیبهشت اجرا می‌شوند مضامینی اجتماعی، اخلاقی و دینی دارند و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در قالب روزی شش اجرا در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان می‌شوند.