سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شهرت" نوشته آنتون چخوف و نیل سایمون با ترجمه شهرام زرگر به کارگردانی شهروز دل افکار از ۱۸ فروردین ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران آن احسان رضوانی، کامیاب حاجی‌نوروزی، رضا علیپور، سینا آراسته‌پور، علی هدایتی، محمدحسین رحیمی، سحر عبدالملکی، محمد حسین صحت‌مند، شادی سلیمانی، محمد سعیدی و امیرجلیلی هستند.

شهروز دل‌افکار در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایشنامه گفت: "شهرت" دراماتورژی جدیدی از اثر آنتون چخوف و نیل سایمون است. بازیگران این اثر هنرجویان من هستند که همه آن‌ها دغدغه شهرت دارند و کاراکترهای این نمایش نیز دل‌مشغولی‌شان همچون دیگر جوان‌های این روزها رسیدن به شهرت است.

او در ادامه اضافه کرد: اسم این اثر از نمایشنامه "شهرت" گرفته شده است و یکی از اهداف برای اجرای آن نگاه جدیدی در دراماتورژی و دیگر هدف، اجرای اثری از چخوف بوده است. ساختار اجرا براساس متن است اما دراماتورژی تازه‌ای دارد که در آن به صورت کارگاهی پیش رفته‌ایم‌.

دل افکار خلاصه داستان این اثر را اینگونه توضیح داد: یک سری از کاراکترهای داستان‌های آنتون چخوف از نقش‌های‌شان خارج شده و می‌خواهند که به شهرت برسند.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش هشت ماه به طول انجامیده است، درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: "شهرت" یک کمدی اجتماعی است. هرچند که می‌دانم خندان تماشاگر توسط هنرجو بسیار دشوار است اما امیدوارم بتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم.

این بازیگر تئاتر درباره طراحی صحنه این اثر نمایشی یادآور شد: فرش قرمزی انتهای صحنه است و قاب عکسی بزرگ از تولستوی نیز آویخته شده است که کاراکتر نویسنده نمایش در نظر دارد تا با تولستوی رقابت کرده و به شهرت برسد و خود را با او مقایسه می‌کند. تعدادی صندلی هم در صحنه است.

او با بیان اینکه موسیقی نمایش انتخابی است و فضایی فانتزی دارد، گفت: امیدوارم این نمایش که حاصل تمرینات بلند مدت هنرجویان است مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: مصطفی کوشکی، طراح گرافیک: مهدی طالقانی،طراح نور: حسن محمدی فرانی، طراح لباس: شهروز دل افکار، طراح گریم: جلال امیری مرند، طراح حرکت: مجید قادری، طراح دکور: علی آرتین، ساخت تیزر: حامد مبردی و بهرام رامه، عکاس: علی موسوی، دستیار کارگردان: سحر عبدالملکی،  مدیر صحنه: امیر جلیلی، منشی صحنه: محمد امین پهلوان و مشاور امور رسانه ای: ناصر ارباب.

علاقمندان می توانند بلیت نمایش "شهرت" را از سایت تیوال تهیه کنند.