سرویس تئاتر هنرآنلاین: علیرضا مهران که به عنوان آخرین اثر نمایشی اسفندماه سال گذشته "هامان کشان" را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه آورده است، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین از برپایی تور نمایشی در خارج  از کشور خبر داد و گفت: طی مذاکراتی قرار بر این شده تا اردیبهشت امسال اثری با موضوع و مضمون صلح و دوستی را به صورت تور نمایشی در کشورهای ژاپن، ایتالیا و فرانسه به صحنه آوریم.

او در ادامه اضافه کرد: این نمایش که طرحش از خودم است را عباس عبداله نوشته و "پرچمدار" نام دارد. قرار بر این بود که این نمایش را به صورت محیطی اجرا کنیم که اکنون آن را به شکل صحنه‌ای اجرا خواهیم کرد.

مهران همچنین افزود: نمایش "پرچمدار" توسط تیم سی نفره‌ای روی صحنه خواهد آمد که گروه موسیقی آن متشکل از هشت نفر است. مهدی زمین‌پرداز از چهره‌های تصویری و تئاتری یکی از بازیگران این نمایش است و مابقی گروه را بازیگران جوان تشکیل داده‌اند.

او درباره موضوع و مضمون این اثر یادآور شد: در روزگار سیاه، تلخ و خاکستری هر کشور و شهری می‌شود به تاریخچه خودمان بازگردیم. در هر جامعه‌ای افرادی در زمینه سیاست، ورزش، هنر و تاثیرگذار هستند که می‌توانند در جامعه موثر باشند.

علیرضا مهران در خصوص سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی عنوان کرد: این نمایش فضایی فرمالیستی دارد که متشکل از تصویر، حرکت و موسیقی است.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: قرار بر این است تا نمایش "پرچمدار" را در هر یک از کشورهای ژاپن، ایتالیا و فرانسه به مدت یک هفته روی صحنه آوریم.