به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، در جلسه هیئت موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران که با حضور سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری، شهرام کرمی؛ مدیرکل هنرهای نمایشی، حمید قبادی؛ مشاور اجرایی، امین مویدی؛ مشاور برنامه ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری، حمید نیلی؛ مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، هیئت موسس انجمن (حسین مسافر آستانه و محمد علی خبری)، اعضای هیئت مدیره انجمن (جواد مستخدمی، رحمان سیفی آزاد و سعید اسدی)، خزانه‌دار و بازرس انجمن برگزار شد؛ عملکرد این انجمن در سال‌های 96 و 97 بررسی شد.

در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجمن هنرهای نمایشی ایران در سال 96 و 97 و برنامه‌های آتی این انجمن ارئه شد و تکالیفی به ویژه درخصوص بازنگری اساسنامه و اصلاح ساختار و فرآیندها و همچنین انضباط مالی بیشتر در هیئت امنا مصوب و به هئت مدیره و مدیرعامل انجمن ابلاغ شد. 

سید مجتبی حسینی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با تاکید بر ساماندهی و هماهنگی انجمن‌ها و موسسات مرتبط با معاونت امور هنری گفت: بررسی عملکرد موسسات و انجمن‌های مرتبط با معاونت هنری از مدتی پیش آغاز شده است و در سال آینده نیز این فرایند ادامه دارد و ساختار و فرایند انجمن‌ها و موسسات بازنگری، اصلاح و ساماندهی می‌شود که یکی از ضرورت‌‌های آن بازنگری اساسنامه است. همچنین ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها و هزینه مورد نیاز برای فعالیت‌ها از سوی انجمن‌ها و موسسات و بررسی آنها می‌تواند به هماهنگی بیشتر کمک کند.

حسین مسافر آستانه؛ عضو هیئت موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران در این جلسه گفت: برگزاری این جلسه اتفاق خوشایندی است و امیدواریم با نگاهی که مبنی بر ساماندهی انجمن‌ها و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های سالیانه از سوی انجمن هنرهای نمایشی وجود دارد، پویایی بیشتر انجمن هنرهای نمایشی را که در حوزه تئاتر سراسر کشور موثر است، شاهد باشیم.

محمدعلی خبری، عضو هیئت موسس انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز در این جلسه گفت: ضرورت دارد که مسایل و فعالیت‌های تئاتر از جمله حوزه مخاطبان تئاتر مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم این جلسات به تقویت فعالیت‌های تئاتر از جمله فعالیت‌های انجمن هنرهای نمایشی ایران کمک کند.