به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط اداره کل هنرهای نمایشی، شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی طی حکمی داوود فتحعلی‌بیگی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منصوب کرد.

در بخشی از این حکم خطاب به فتحعلی‌بیگی آمده است: "هنرهای ملی ایران اسلامی و به ویژه هنرهای نمایشی آیینی و سنتی بی‌گمان از گرانسنگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی کشور است که چونان دُر کمیابی در ساحت هنر جهان می‌درخشد و با گونه‌ها و شاخه‌های متنوع و منحصر به فرد مورد اقبال و استقبال پژوهشگران، هنرمندان و هنر دوستان از سراسر جهان است.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی گام ارزشمندی است در راه حفظ و ترویج این گونه‌های ناب هنری و دریچه روشنی برای شناساندن بیش از پیش این سرمایه پر قدر و قیمت و نیز تکریم و پاسداشت هنرمندان توانای این عرصه."

داود فتحعلی‌بیگی را با عنوان آقای نمایش ایرانی می‌شناسند. او کارگردان، نویسنده، بازیگر، پژوهشگر و مدرس دانشگاه است. فتحعلی‌بیگی دارای مدرک کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال  ۱۳۵۶و مدرک درجه ‌یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۰ است.

از جمله فعالیت‌های مدیریتی این محقق و پژوهشگر عرصه نمایش ایرانی می‌توان به مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴، مدیریت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، عضو و ریس هیئت‌مدیره انجمن تعزیه ایران از ۱۳۸۴ تا به‌ حال و دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر آئینی و سنتی اشاره کرد.

کانون نمایش‌های آیینی و سنتی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با شعار "نمایش سنتی فرصتی برای تئاتر معاصر ایران"، مرداد ۱۳۹۸ و همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر  برگزار می‌کنند.