به گزارش هنرآنلاین، دو نمایش "وقایق اتفاقیه" به کارگردانی شهرام عبدلی و "طریقه‌ی حکومت گجرخان" به کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی به ترتیب از 8 و 9 اسفند ماه 97  در تماشاخانه ی سنگلج به روی صحنه می‌روند.

نمایش "وقایع اتفاقیه" به نویسندگی سیدعلی موسویان و کارگردانی شهرام عبدلی با بازی مریم معصومی، سولماز غنی، نصرت میرعظیمی، علیرضا ناصحی، بهناز بستان دوست، افشین غیاثی، علی بنایی، مهدی قمر، شهرام عبدلی، سیروس اسنقی، محمدرضا شیرخانلو و مختار صاعقی از چهارشنبه 8 اسفند ساعت 21 و نمایش "طریقه‌ی حکومت گجرخان" به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی با بازی زری عماد، شاهین علایی‌نژاد، فرامرز قلیچ خانی، میثم یوسفی، سعید عبدالهی و شهرام مسعودی از روز پنجشنبه ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج اجراهای خود را آغاز خواهند کرد.

گفتنی است علاقه‌مندان به تهیه بلیت‌های این دو نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا به گیشه تماشاخانه سنگلج مراجعه کنند.

تماشاخانه سنگلج واقع در خیابان وحدت اسلامی، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت هر روز به جز شنبه‌ها میزبان گروه‌ها و علاقه‌مندان به نمایش ایرانی است.

 

تالار هنر میزبان "پرواز کبک‌ها" شد

نمایش "پرواز کبک‌ ها" به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی حمید کیانیان و با حضور رضا کیانیان به عنوان مشاور هنری نمایش، شب گذشته اجراهای خود را در تالار هنر آغاز کرد.

 این نمایش که آذر ماه ۹۶ منتخب جشنواره بین‌المللی همدان در بخش آموزشی بود، به دغدغه این روزگار و فاصله‌ای که فضای مجازی بین کودک، نوجوان و والدین ایجاد کرده است پرداخته و حول محور بازی نهنگ آبی می‌چرخد. بررسی دوری فرزندان و نوجوانان از خانواده و غرق شدن در فضای مجازی و جایگاه ویژه پدر و مادری آگاه که نظر فرزند خود را هوشمندانه به خانه و خانواده معطوف می‌کنند در طی این نمایش بسیار حائز اهمیت است.

دستیار کارگردان نمایش امیر محب علی و اپراتور و تدوین گر آن کاوه کیانیان و محمدرضا رضایی پناه هستند. 

حمید کیانیان، مریم سلیمانخواه، پریا شیبانی، ملیحه همایونی، فاطمه بذرافشان، مرتضی جوانشیر، فاطمه خوش اندام و دیانا رجبی پرکنی بازیگران نمایش "پرواز کبک‌ها" هستند.

بقیه عوامل نمایش عبارتند از: منشی صحنه: الهه دانشمندیان، پخش کلیپ: محمدرضا رضایی پناه، عکاس: حسین معینی و مدیر روابط عمومی: سمیرا صالح زاده.

این نمایش که کاری از موسسه خیریه توانمندسازی بچه های باران (گروه تئاتر و موسیقی معلولین جسمی حرکتی مشهد مقدس) است تا 20 اسفند هر شب بجز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت 19:20 در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی بعد از ورزشگاه شیرودی، خیابان ورزنده  برای مخاطب نوجوان و بزرگسال به روی صحنه می‌رود.