به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، وزیر ارشاد ضمن اعلام این مطلب در پاسخ به اینکه چند درصد از بودجه‌ای که به تئاتر اختصاص داده شده محقق شده است، گفت: البته شرایط بودجه کشور را می‌دانیم، در مجموع حدود 60 درصد تخصیص در 11 ماه داشته‌ایم و طبعاً هم بودجه کل، کسری قابل توجهی را نسبت به آنچه که باید داشته باشد، از لحاظ قانونی داشته است.

وی تصریح کرد: ما در فضای ظرفیتی که در هنر ایران داریم، شاید سه میلیون نفر فارغ‌التحصیلان هنر پس از انقلاب هستند که در حدود 150 هزار نفر آنها در حوزه تئاتر کار می‌کنند با این وجود رقم‌هایی که در خود قانون بودجه هم هست بسیار ضعیف است و وقتی تخصیص‌ها کمتر می‌شود طبعاً فشار بیشتری وارد می‌شود.

گفتنی است این گفت‌وگوی گزارشی در برنامه عصرگاهی "ارغوان هنر" از آنتن رادیو نمایش صورت گرفته است. "ارغوان هنر" برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 15 تا 17 به صورت زنده از رادیو نمایش بر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می‌شود و در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پنج شنبه و جمعه نیز به روی آنتن خواهد رفت.