به گزارش هنرآنلاین،  رضا میرکریمی کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس، در ششمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تماشای "اپرای عشق" در تالار فردوسی نشست. او پس از تماشای "اپرای عشق" دهمین اثر از گروه اپرای عروسکی آران، از موزه اپرای آران و همچنین پشت صحنه این تئاتر دیدن کرد.

میرکریمی که برای نخستین بار به تماشای این اثر از گروه اپرای عروسکی آران نشسته بود، عنوان کرد:  من اکنون متوجه شدم که چقدر اپراهایی که ندیده‌ام را از دست داده‌ام و در حقیقت آنقدر شگفت زده‌ام که در حال حاضر جمله‌بندی در توصیف این اثر برایم سخت است. حظ بصری و شنیداری منحصر به فردی که نمونه‌اش را نه در تئاتر و نه در سینما تجربه نکرده بودم و مطلقا دوست نداشتم که نمایش تمام بشود. منتظرم فرصتی پیش بیاید که خانواده‌ام و دوستانم را برای تماشای این اپرا دعوت کنم.

این کارگردان سینما در ادامه صحبت‌هایش درباره اپرای عروسکی عشق ضمن تبریک به بهروز غریب پور کارگردان این اپرا، اعلام کرد: فهم صوتی و همچنین تصویری درستی ازقصه شیخ صنعان به نمایش گذاشته شد. قصه شنیده شده‌ای که همه ما به شکل‌های مختلف شنیده‌ایم ولی این شکل از عرفان را که ترکیبی از نور و رنگ و صداست را ما کمتر تجربه کرده‌ایم. در مواجهه با این اپرا، کلمات فراموش می‌شوند و حتی موسیقی فراموش می‌شود و تو خودت را می‌سپاری به اتفاقی که اطرافت رخ می‌دهد و جدا می‌شوی از صحنه و از موقعیت و این برایم بسیار جذاب بود.

وی در پایان با بیان اینکه جشنواره‌ها یک کانون فرهنگی است، افزود: من معمولا در طول سال تئاترها را تماشا می‌کنم  و البته امسال قصد دارم در این چند روز باقی مانده حتما تعدادی از نمایش‌ها را ببینم. چیزی که مهم است این است که جشنواره‌ها یک کانون فرهنگی است، که در آن تجربیات رد و بدل می‌شوند و فرصت مغتنمی هستند برای این دنیای معاصر که به ظاهر پر خبر است و درحقیقت کاملا بی‌‌خبر است و جشنواره جایی است که می‌شود در آن صداهای آزاد را شنید.