سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سانتی متر" به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم که در بخش مسابقه ایران دو، سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، امروز دوشنبه 29 بهمن‌ماه ساعت 16 و 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌آید. این نمایش فروردین‌ماه امسال در این تماشاخانه اجرا شده است. "سانتی متر" در ششمین جشنواره تئاتر شهر برگزیده بخش کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی شد و از گروه بازیگران آن تقدیر به عمل آمد.

شاه کرم نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر متولد 1363 از خرمشهر، دانش‌آموخته کاردانی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی آبادان است

مرتضی شاه‌کرم در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "سانتی متر" گفت: سه سال پیش که به تهران آمدم با معضل عجیبی روبرو شدم و مجبور به اسکان در آپارتمانی 45 متری شدم. همزمان متوجه شدم که در همسایگی من خانواده‌ای 6 نفره در همین متراژ زندگی می‌کنند و این قضیه برایم عجیب بود و دغدغه نگارش این اثر را در من ایجاد کرد و طی تحقیقاتی که داشتم، فهمیدم که اوضاع بدتر از این نیز در این شهر وجود دارد.

او داستان نمایش "سانتی متر" را اینگونه شرح داد: قصه این نمایش داستان خانواده هفت نفری است که موقتا در آپارتمان 35 متری زندگی می‌کنند که این مدت زمان بنا به شرایطی به یکسال افزایش می‌یابد و این کمبود مساحت در کار، زندگی، رفتار و روابط آن‌ها تاثیرگذار می‌شود.

این کارگردان درباره شیوه اجرایی نمایش یادآور شد: در شیوه اجرایی همانند دیگر نمایش‌هایی که به صحنه آوردم، سعی کردم سبک ساده‌ای داشته باشم. نمایش در مساحت 5/3 در 5/3 اجرا می‌شود و این فضای محدود نشان از خانه‌ای کوچک دارد که باعث شده به شیوه اجرایی نیز نزدیک شویم.

این نمایشنامه‌نویس در پایان تصریح کرد: علاقمندم از مسئولان به منظور تماشای این نمایش دعوت کنم چرا که این مسئله معضل بسیاری از خانواده‌ها است.

بازیگران نمایش "سانتی متر" پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، محسن پوشایی، سارینا رزاق مرندی، مسعود شامی خاتونی، مرتضی شاه کرم و ماهان عابدی هستند.