سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش خیابانی "بیگانگی" نوشته و کار غنچه شکوهیان در نهمین و دهمین روز از سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهد شد. این اثر نمایشی روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه ساعت 16:30 در محوطه خانه هنرمندان ایران و روز چهارشنبه اول اسفندماه ساعت 10:30 در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) و ساعت 16 در محوطه مجموعه تئاتر شهر به نمایش در خواهد آمد.

غنچه شکوهیان متولد ۱۳۵۸ و فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنکابن است. او ۱۵ سال سابقه فعالیت تئاتر و حضور در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی داشته است.

غنچه شکوهیان درباره حضور خود در این دوره از جشنواره اظهار داشت: نمایش "بیگانگی" پس از حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان و کسب جایزه‌های دوم کارگردانی، دوم پوستر و بروشور، تقدیر ویژه از گروه بازیگران و تقدیر از انتخاب و تلفیق موسیقی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد و پس از پذیرش هیئت انتخاب به سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد.

او افزود: در جشنواره مریوان یکی از مسئولین جشنواره هایفست ارمنستان که به عنوان یکی از گروه‌های خارجی شرکت‌کننده حاضر بودند، نمایش "بیگانگی" را برای حضور در جشنواره هایفست دعوت کردند که امیدواریم با رایزنی‌های شایسته، امکان این حضور برای گروه فراهم آید.

این کارگردان تئاتر در مورد تاثیر حضور در جشنواره فجر بیان کرد: قطعا حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برای هنرمندان و هنرجویان تئاتر شهرستان، امکان تعامل با سایر همکاران در سراسر ایران و آشنایی با تئاتر دیگر ملل را فراهم می‌کند و می‌تواند راهگشای حضور تولیدات فاخر شهرستانی در جشنواره‌های خارجی شود.

این هنرمند آملی حمایت و نگاه متولیان شهرستان در مواجهه با چنین اتفاقی را این‌گونه تحلیل کرد: با توجه به تاثیر بی‌شائبه هنر تئاتر بر فرهنگ جامعه، اندک حمایت‌هایی که در این زمینه اتفاق می‌افتد، پاسخگوی دغدغه‌های هنرمندان نیست و نمی‌تواند تئاتر را به شیوه‌ای شایسته به شهروندان معرفی کند.

او ادامه داد: ضمن سپاس از مسئولینی که در این راستا با هنرمندان همراه هستند، امیدواریم به روزی برسیم که فرهنگ و هنر؛ دغدغه همه مسئولین شهری و کشوری شود.