به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر زندگی؛ نمایش "عشق" به نویسندگی و کارگردانی جعفر مهیاری از 9 مارس  2019 (18 اسفند 1397) در تئاتر لی کاربون (Le Karbonne Theater) شهر لیون روی صحنه می رود. این نمایش که پیش از این در سال 2017 در تئاتر نیونرپلاتس شهر وورزبورگ آلمان روی صحنه رفته است؛ روایتگر داستان مردی است که زندگی روزمره‌اش او را به نادانی مبتلا کرده و تابوهای روزگار برای او تبدیل به  آوردگاهی از محدودیت‌های پنهان شده‌‌‌اند، ناگهان پدیده عشق گشایشی ایجاد می کند و او را از مسیر تکراری و همیشگی‌اش جدا می‌کند و به سوی تحولی عظیم نزدیک می‌سازد.  

 در این نمایش سعید ابک، مجتبی آتشین و اعظم شکوفه‌پور به عنوان بازیگر حضور دارند.

جواد مهیاری تهیه کننده، محمد رحمانی مدیر نور و صدا، معصومه آرواز دستیار و مدیر صحنه، زهرا افضلی نایینی مدیر پروژه، هاجر حیدری مترجم و امور اجرایی بین الملل، دیگر عوامل این نمایش هستند.

همچنین دومین تور اجرایی نمایش "فراتر از کلمات" (Beyond the words) که محصول مشترک ایران و فرانسه؛ تئاتر زندگی و کمپانی لیته‌ککس (Litecox) است نیز از 10 مارس در شهر لیون آغاز می‌شود.

نمایش "فراتر از کلمات" به کارگردای جعفر مهیاری آبان و آذر سال جاری در اولین تور اجرایی خود در 4 شهر سن اتی ان، لیون، ریتورنس و سن کریستین کشور فرانسه روی صحنه رفت.

این نمایش بهمن‌ماه سال 95 برای اولین بار در بخش به علاوه فجر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ارغنون به صحنه رفت. "فراتر از کلمات"  نمایشی بدون دیالوگ است و با ترکیبی از تکنیک‌های درام، حرکت، ویدیو و سایه اجرا می‌شود.

عوامل نمایش "فراتر از کلمات" عبارتند: نویسنده و کارگردان: جعفر مهیاری؛ طراح حرکت: دیزی فل؛ بازیگران: سعید ابک، بیاتقیس گارنیر و دیزی فل و دستیار کارگردان: محمد رحمانی.

لازم به ذکر استْ، نمایش "عشق" و "فراتر از کلمات" به دعوت کمپانی لیته‌ککس (Litecox) در تئاتر لی کاربون (Le Karbonne Theater) شهر لیون روی صحنه می رود.