به گزارش هنرآنلاین، "موی سیاه خرس زخمی" که در بخش مسابقه بین‌الملل سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، بعد از جشنواره و به مدت دو هفته، از ۸ اسفند اجرای خود را در تالار حافظ از سر می‌گیرد که سومین دور اجرای آن در زمستان امسال محسوب می‌شود.

این نمایش که به‌ عنوان جدیدترین تولید گروه "سوراخ تو دیوار" دی و بهمن امسال به ترتیب در مرکز تئاتر مولوی و تالار حافظ روی صحنه رفته بود، از ۸ تا ۲۵ اسفند به مدت دو هفته اجرای خود را مجددا در تالار حافظ از سر می‌گیرد. همچنین فیلم "گلدن تایم" ساخته پوریا کاکاوند به‌عنوان دیگر تولید این گروه اکنون در سینمای هنر و تجربه در حال اکران است.

پیش فروش اینترنتی بلیت‌های این نمایش از روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه در سایت تیوال آغاز می‌شود. در خلاصه داستان "موی سیاهِ خرس زخمی" چنین آمده است: "من بودم. نباید یادم بره."

حامد رسولی، اصغر پیران، مریم نورمحمدی، محمد علی‌محمدی، فربد فرهنگ، مینا زمان، سجادحمیدیان و رشاد معینی بازیگران این نمایش هستند که همگی از فارغ‌التحصیلان و برگزیدگان تئاتر دانشگاهی ایران در سال‌های گذشته هستند.

سایر عوامل "موی سیاهِ خرس زخمی" عبارتند از: نویسندگان: جابر رمضانی، پیام سعیدی، کارگردان: جابر رمضانی، مشاور هنری: پوریا کاکاوند، مدیر پروژه: حمیدرضا رفاهی، طراح‌صحنه: جابر رمضانی، فرشید جعفری، طراح صدا و موسیقی: سیاوش امینی، طراح نور: صبا کسمایی، طراح لباس: مریم نورمحمدی، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح ویدیو: امیر راد، طراح ویدیوپروژکشن: نیما دهقانی، طراح گرافیک: سید محمد مساوات، عکاس: احسان نقابت، مدیر تولید: هادی شیخ السلامی، گروه کارگردانی: میلاد محمدی عمادی، کمال کلانتر، مشاور امور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، ساخت تیزرهای تبلیغاتی: مریم دیهول، امیر راد، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، مدیر روابط بین‌الملل: محمدرضا مقیمی، تهیه‌کننده: گروه تئاتر سوراخ تو دیوار و سرمایه‌گذار: محترم سیفی.

 

سالن سینما و تئاتر کودک باغ کتاب تهران افتتاح شد

سالن سینما و تئاتر کودک و نوجوان باغ کتاب تهران با مدیریت خیام وقار کاشانی، شب گذشته با اجرای نمایش"خاله پیرزن مهربون" و "خاله‌سوسکه" افتتاح شد.

خیام وقار کاشانی که به تازگی مدیریت بخش سینما و تئاتر کودک این مجموعه را عهده‌دار شده، در همین زمینه گفت: خوشحالیم که مخاطبان از اولین نمایش در این مجموعه استقبال کردند و امیدواریم هنرمندان عرصه نمایش‌های کودک و نوجوان، که در این شب همراه ما بودند چراغ این مجموعه را روشن نگه دارند.

بنابر این گزارش؛ نمایش‌های "خاله پیرزن مهربون" و "خاله‌سوسکه" به کارگردانی سینا نورائی  با حضور هنرمندانی نظیر علی فروتن، حمید گلی، فاطمه امینی (مجری برنامه کودک) و دکتر علیرضا گلپایگانی مدرس و کارگردان انیمیشن و انیماتور در سالن شماره ۸ مجموعه باغ کتاب تهران، برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هایشان به روی صحنه رفت تا سرآغازی بر نمایش‌های کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران باشند.

کودکان و نوجوانان در کنار تماشای نمایش که به شیوه تلفیقی عروسک و بازیگر و به صورت موزیکال به روی صحنه می‌رود، می‌توانند با توجه به گروه سنی‌شان از فضاهای تفریحی و آموزشی اختصاص‌یافته در این مجموعه استفاده کنند.

آنا نمکچیان، مهرزاد شربتخواری، صالح خواجه، مهدی سرابی، مینا ابراهیمی، سینا نورائی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

علاقه‌مندان به جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه نموده و یا به‌صورت حضوری به آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران مراجعه کنند.

 

بازگشت "هامان کشان"  به صحنه

"هامان کشان" عنوان نمایشی است که پس از یک دوره اجرا در تماشاخانه حافظ، اینک با دراماتورژی تازه‌ای و با نقش آفرینی حامد رحیمی نصر در مقام "خشایارشاه" از نخستین روز اسفندماه در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به  روی صحنه می‌رود. این نمایش واقعه تلخ و ناگفته‌ای از  تاریخ را عنوان می‌کند که برخی آن را ریشه نحوست "13 بدر" می‌دانند.

عباس عبدالله زاده نویسنده "هامان کشان" پشت پرده، کشتار دسته جمعی ده‌ها هزار نفر از مردم ایران به سببِ توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه را محور اصلی داستان قرارداده که این واقعه را می‌توان نخستین هولوکاست تاریخ خواند.

اسفند ماه  دوره دوم اجرای نمایش "هامان کشان" در حالی آغاز می‌شود که علیرضا مهران پیشتر در گفت‌وگو با رسانه‌ها، تحرکات مشکوکِ دستان پشت پرده و فعالیت برخی جریانات را مانع اجرای این نمایش عنوان کرده بود.  موضوع حساس و چالش برانگیز "هامان کشان" از جمله وقایعی است که تاکنون کمتر بدان پرداخت شده و برای نخستین بار به عنوان تولیدی فرهنگی به مخاطبین عرضه می شود.

علاقمندان جهت تهیه بلیط این نمایش با 40 درصد تخفیف می‌توانند  از طریق سایت تیکت اقدام کنند.

 

"سالگشتگی" امیررضا کوهستانی به صحنه می‌رود

نمایش "سالگشتگی " به کارگردانی امیررضا کوهستانی  پس از پنج سال در در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

پس از اجرای نمایش "بی‌تابستان" که هم اکنون به روی صحنه است، گروه تئاتر مهر نمایش "سالگشتگی" را از ۸ اسفند و پس از ۱۱۵ اجرا در تهران، شیراز، سوئیس، هلند، فرانسه، آلمان، بلژیک، ایتالیا، آمریکا، لبنان و شیلی، مجدد در تهران و در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می‌برد.

در "سالگشتگی" محمدحسن معجونی، مهین صدری، عبد آبست و بهدخت ولیان به عنوان بازیگر حضور دارند.

محمدرضا حسین‌زاده به‌عنوان مدیر تولید، دستیارکارگردان و برنامه‌ریز، داوود صدری به‌عنوان مدیر تکنیک و ویدئو، پویا پورامین به‌ آهنگساز، نگار نعمتی به‌عنوان طراح لباس و منشی صحنه، محمد خاکساری به‌عنوان دستیار کارگردان  و تویک زادوریان به عنوان طراح گرافیک با این نمایش همکاری دارند.

پیش فروش بلیت های این نمایش از یکشنبه ساعت ۱۲ ظهر آغاز خواهد شد.