به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی کتاب "چهل سال نمایش" با نظر و تصمیم مدیرکل هنرهای نمایشی توسط دفتر طرح و برنامه این اداره کل  در دست انتشار است و همزمان با دهه فجر رونمایی خواهد شد.  

"چهل سال نمایش" حاوی کوشش‌های هنرمندان هنر نمایش در سطح کشور از سال 57 تا 97 است که توسط علی ایزدی و منوچهر اکبرلو گردآوری شده است. این کتاب کلیه نهادهای تئاتری را اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی که در سراسر کشور به فعالیت‌های نمایشی پرداخته‌اند در برمی‌گیرد.

کتاب "چهل سال نمایش" فصل‌هایی چون پیشینه تئاتر در ایران، تئاتر انقلاب، تئاتر دفاع مقدس، تئاتر و زنان، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر و ارتباطات بین‌الملل، نقد تئاتر در ایران، تماشاخانه‌های تئاتر در ایران (دولتی و خصوصی)، جشنواره‌های تئاتر در ایران، تئاتر در استان‌های کشور، تئاتر و حوزه نشر، مراکز آموزش عالی تئاتر، آموزشگاه‌های خصوصی تئاتر در ایران و اجراهای نمایشی در تهران از 57 تا 97  را شامل می‌شود.

انجمن هنرهای نمایشی و انتشارات نمایش در تدوین و چاپ این کتاب با دفتر طرح و برنامه اداره کل هنرهای نمایشی همکاری می‌کنند. کتاب "چهل سال نمایش" در دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.