سرویس تئاتر هنرآنلاین: "روزی روزگاری بندر"، "سوء تفاهم"، "اگر از نو شروع کنیم"، "هدیه جشن سالگرد"، "پابرهنه، لخت، قلبی در مشت (با کروان سوخته)"، "برزخ"، "مرگ فیدل"، "مده آی سن مدار"، "خپلک"، "اوردوز یا رگ زنی به شیوه سگ زنی با یک سرنگ و دو کش اضافی"، "زاویه"، "سقوط اضطراری"، "تهمینه در هفت خوان رستم"، "هذلولی"، "شهر تنهایی من"، "زهر ماری"، "چه کسی شلیک کرد؟"، "شوبیل"، "صف"، "چخوفناک"، "نامه نویس"، "شاه آباس، مکتب تبریز"، "اعتراف، یک برگمان خوانی"، "دانتون"، "آینه برعکس"، "پرواز بر فراز آشیانه فاخته"،"مستند" و "مجلس قربانی سنمار" بیست و هشت نمایش جدید است که در نخستین هفته از دومین ماه فصل زمستان در تالارهای نمایشی تهران به روی صحنه آمده است.

در این هفته دو تماشاخانه خصوصی "ملک" و "سپند" نیز به تالارهای نمایشی تهران اضافه شدند.

در ادامه مروری داریم بر آثار نمایشی روی صحنه در تماشاخانه‌های پایتخت:

 

مجموعه تئاترشهر

نمایش "ازدواج آقای می سی سی پی" اثر فردریش دورنمات، ترجمه حمید سمندریان به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه ساعت 19 در سالن اصلی این مجموعه به روی صحنه است. محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

تالار چهارسو این مجموعه ساعت 19:30 میزبان نمایش "آوازه خوان خیابان‌های منهتن" با نویسندگی نیما مهر و کارگردانی و ایفای نقش میکائیل شهرستانی است.

"ماه در آب" اثر نمایشی نوشته محمد یعقوبی و کار سیدعلی هاشمی است ساعت 19:45 در سالن قشقایی این مجموعه به روی صحنه است و کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد و شکوفه هاشمیان  در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "در انتظار گودو" نوشته ساموئل بکت، ترجمه علی اکبر علیزاد و کار حسام لک ساعت 19:30 در سالن قشقایی این مجموعه اجرا می‌شود. وحید آجرلو، سعید احمدی، میثم دامن زه، زایا دیوید، شاهو رستمی، دلارام فرهناک و مرتضا مظلومی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

"برفک" ساعت 20 در سالن سایه این مجموعه به روی صحنه است. نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی جواد عاطفه است و عاطفه پاکبازنیا در آن ایفای نقش می‌کند.

همچنین نمایش "کالبد شکافی" نوشته و کار سامان ارسطو ساعت 18 در همین تالار با بازی نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو اجرا می‌شود.

تماشاخانه ایرانشهر

علی شمس نمایش "وقتی خروس غلط می‌خواند" را ساعت 18:30 در سالن سمندریان این مجموعه به روی صحنه آورده است. این اثر نمایشی با بازی بانیپال شومون، سام کبودوند، امیر باباشهابی، آناهیتا درگاهی، مارال فرجاد، زری محتشم و حسین پاکدل اجرا می‌شود.

نمایش "نگهبانان" اثر راجیو جوزف با ترجمه علی منصوری و کارگردانی ملودی آرام‌نیا ساعت 20:00 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه آمده است. وحید راد و پدرام شریفی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

"کمدی الهی، جلد برزخ" نوشته و کار ابراهیم پشت کوهی ساعت 18:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن بهنام پانیزه، رضا دریایی و مجید کشاورز هستند.

نمایش "تبرئه" نوشته جسیکا بلنک و اریک جنسون و کار منیژه محامدی ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان این مجموعه به روی صحنه است. مهوش افشار پناه، محمد اسکندری، ارژنگ امیرفضلی، مجید جعفری، فرناز رهنما، نوید جهانزاده، شیرین اسماعیلی، آیلار نوشهری، علی نجفی، حامد شفیع‌خواه، شهاب‌الدین علیشاهی، رضا دشتکی و پیام میرمصطفی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

عمارت نوفل لوشاتو

نمایش "پرواز بر فراز آشیانه فاخته" به کارگردانی امین محمدرضایی از اول بهمن ماه ساعت 19:15 در سالن شماره دو این تماشاخانه اجرا می‌شود و رضا افشار، شاهده خدادادی، احسان رجبیان، دنیا رجبی خواه، احسان سخی، عطا شاه پناه، مهدی فرزام صفت، مهدی مهری و حمیدرضا نقره دوست بازیگران این اثر نمایشی هستند.

السا فیروزآذر ساعت 19:15 نمایش "هزار و یک تو" را با بازیگری السا فیروز آذر، ادیب قریب، نسیم شجاعی و بابک قادری در سالن شماره یک این تالار نمایشی اجرا می‌کند.

"شوبیل" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا قلمبر و ایفای نقش ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، بهرام سروری نژاد، محمدرضا قلمبر، الهام نامی و وحید نفر ساعت 21 در سالن شماره یک این تالار نمایشی میزبان مخاطبان است.

نمایش نوشته ایمان خداترس و کار علی هادیپور ساعت 18 در سالن شماره 2 این تالار نمایشی به روی صحنه است و علی هادیپور در این نمایش ایفای نقش می‌کند.

"دو جلاد" نام نمایشی به نویسندگی فرناندو آرابال است که مترجم آن نسرین پیکری و کارگردان آن محمود یوسفی است. این نمایش ساعت 18:30 در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن محمدرضا فارابی، امید قنبری، عالیه شریفی، محمدحسین خادمی، محمدحسین اثناعشری و رضا عیسی آبادی هستند.

نمایش "پوبلیکومس بشیمپفونگ" با طراحی و کارگردانی امیر اخوان ساعت 17:45 در سالن شماره 1 این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن آرا آشور، مصطفی لطیفی خواه، کیوان محمدی و زهرا مهرابی هستند.

خانه نمایش مهرگان

نمایش "شاهدین اعدام" اثر ماتئی ویسنی‌یک با دراماتورژی هما پارسایی و کارگردانی طاها محمدی ساعت 17:30 در سالن شماره یک این تالار نمایشی با بازی محمدرضا حسن زاده، سهیل قنادان، بهار سهراب بیگی، دنیا گفتاری، مسعود لطفی، علی پور ستوده، امیر کابلی، بیتا عالمی و طاها محمدی به روی صحنه است.

"چه کسی شلیک کرد؟" اثر نمایشی نوشته آرام محضری و کار سعید هنرآموز است که از اول بهمن ماه ساعت 21 در سالن شماره یک این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن هامون سیدی، وحید منافی، محمدرضا آبانگاه، حامد مقدسی، هانیه فراهانی، آرمیتا فروزنده، نسیم مهماندوست، محمد عامری و پویا آرام هستند.

نمایش "سوء تفاهم" به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی شیوا شجاعی ساعت 17:30 در سالن شماره دو  این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، اتنا رسول زاده، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی و امیرعلی غفاری هستند.

"مجلس قربانی سنمار" به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی هنگامه سنجر از سوم بهمن ماه ساعت 21 در سالن شماره دو این مجموعه با بازی سینا ایجادی، مهدی محرمی، کیمیا آژیراک، پریا یاراحمدی، الهام غلامی، فاطمه صفری زاده و هنگامه سنجر به روی صحنه است.

"سلول" نوشته پوریا گلستانی و محسن زرآبادی پور و کار محسن زرآبادی پور ساعت 19:15 در سالن شماره 1 این مجموعه به روی صحنه است و کرامت رودساز، سیروس همتی، محسن زرآبادی پور، محمد زوار بی ریا، حسین شفیعی، حمید عرب، مهدی درگاهی، آرمان مدرسی و لیلا بروفه در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"بازپرس وارد می‌شود" به نویسندگی جی.بی پریستلی به کارگردانی علی علوی‌نژاد ساعت 19:15 در سالن شماره دو این تماشاخانه اجرا می‌شود و بازیگران آن پوریا اصلان، شایلین جلالی، آیدا جهاندیده، نکیسا عقبایی، فرشاد کوکبیان، سورن گرم آبادی و ماهان ناصر زارع هستند.

نمایش "پس از برخورد جسم سخت به سر" به نویسندگی و کارگردانی سجاد داغستانی ساعت 19:30 در سالن شماره یک این مجموعه با بازی صحرا اسدالهی، هادی احمدی، علیرضا حسن پور، بهنام شریفی، مهران دیمیاد، داود فتح اله پور و رهام رسولی آزاد به روی صحنه است.

پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش "مده آی سن مدار" نوشته آنکا ویسده، با ترجمه مهدی بجستانی و کارگردانی بورژین عبدالرزاقی از چهارم بهمن ماه روزهای پنجشنبه و جمعه در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن الیکا عبدالرزاقی ، مهدی بجستانی و احمد ساعتچیان هستند.

"هدیه جشن سالگرد" براساس متنی از افشین هاشمی با کارگردانی مجید فرهاد ساعت 20:30 در این پردیس تئاتری اجرا می‌شود و مهدی کوشکی و آذین نظری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "اگر از نو شروع کنیم" اثر اریک امانوئل اشمیت با ترجمه شهلا حائری و کارگردانی فاطمه امید لو از سوم بهمن ماه ساعت 21:30 در این تماشاخانه به روی صحنه است و امیر شریعت، ایمان نظیفی، مهسا غفار زاده، مهرنوش خلیلی، فهیمه معین، صبا رستمی و نیلوفر مرسل وند بازیگران این نمایش هستند.

اقتباسی از نمایش "سوء تفاهم" نوشته آلبر کامو با ترجمه خشایاز دیهیمی و طراحی و کارگردانی ایمان فتاحی به تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان از 5 بهمن ماه ساعت 19:30 در این مجموعه اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش ایمان فتاحی، امیر احمدزاده، محمد ثروتی، شوکا کریمی و فرشید شایسته هستند.

"روزی روزگاری بندر" عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا سلوکی است که ز اول بهمن ماه ساعت 21:30 در این تالار نمایشی به روی صحنه است. صدر الدین حجازی، سیروس کهوری نژاد، شاهین اعلایی نژاد، آمال ساقندیان، کرشمه یوسفی، مرجان رحیم زاده، زهرا آذرخش ، علی شیبانی و عرفان کهوری نژاد در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "گذر لوطی هاشم" نوشته ابوالفضل حاجی علی خانی به کارگردانی حسین تبریزی ساعت 19:30 در سالن شماره یک پردیس تئاترشهرزاد اجرا می‌شود و بازیگران آن شهرام عبدلی، فقیهه سلطانی، سیاوش خیرابی، زهرا جهرمی، محمدرضا ژاله، جواد پورزند، علی رضا ناصحی، علی موسویان، افشین غیاثی، حامد  بیسادی، علی بنائی، پیمان صحرایی، مجتبی قریشی و فرشاد قهرمانیان هستند.

"بدون تماشاگر" نام نمایشی نوشته ابوالفضل کاهانی با کارگردانی امیر اخوین است که ساعت 19:15 در سالن شماره دو این پردیس با بازی علی سرابی و آزاده صمدی به روی صحنه است.

سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران

"شاباش خوان" عنوان نمایشی به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی است که ساعت 20 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش ندا سلیمانی، مریم دیهیم بخت، سایه همائی، الهه محقق، شیما شوری، معصومه عطائی، معصومه حسین زاده، فاطمه نجف قلوئی، زهرا علاءالدینی، زهره شعبانی، حمید رضا کیانی خواه و علی بلبلی هستند.

نمایش "کلفت‌ها" با نویسندگی ژان ژنه، ترجمه مدیا کاشیگر و کارگردانی دریا دریایی ساعت 18:00 در این مجموعه به روی صحنه است و بازیگران آن زهرا مولایی، نیلوفر دهقان و دریا دریایی هستند.

 تماشاخانه دیوار چهارم

نمایش "مرگ فیدل" به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی از یکم بهمن ماه ساعت 20:15 در این مجموعه اجرا می‌شود و پویا امینی، مریم معصومی، نیلوفر پارسا، مهنوش صادقی، ایمان اصفهانی، ماریه ماشاللهی، پرهام امینی، مهرداد سنجابی، امیر تیموری، لادن پروین، پگاه الله وردی و با حضور نیلوفر لاری پور در این اثر بازی می‌کنند.

"پابرهنه، لخت، قلبی در مشت (با کروان سوخته)" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی با بازی میثاق زارع ساعت  17:15 در این تالار نمایشی اجرا می‌شود.

نمایش "خواب گردی- وادی آخر: چار و سی" به نویسندگی و کارگردانی خسرو امیری و بازی کوروش شاهونه ساعت 22:30 در این مجموعه به روی صحنه است.

"مردی که از آستینش برف می‌بارید" نوشته و کار مجتبی کاظمی روزهای شنبه ساعت 17:30 در سالن اصلی این تالار نمایشی به روی صحنه است و میرنادر مظلومی، امین جوادی، جلال محبی و حمیدرضا اسدزاده در آن ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "برزخ" به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی مسعود طیبی ساعت 21:30 در سالن اصلی تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود و بازیگران آن ایمان اشراقی، سارا والیانی و روشنک رضایی مهر هستند.

"مرگ تصادفی یک آنارشیست" نوشته داریو فو، ترجمه یدالله آقا عباسی با طراحی و کارگردانی بهنام خندان ساعت 18:30 در سالن اصلی این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن ایمان اصفهانی، احسان امیدی، امیر حیدری، پوریا خدابخش، مهسا میرکاظمی و آرمین  والی هستند.

تئاتر مولوی

"تابستان" عنوان اثر نمایشی نوشته جابر و کار سعدی محمدی عبد است که ساعت 20 در سالن اصلی این مجموعه میزبان مخاطبان است. بازیگران این نمایش حجت زینالی و سعدی محمدی عبد هستند.

نمایش "زاویه" نوشته و کار بهداد بلیغ فر از اول بهمن ماه ساعت 19 در سالن کوچک مولوی اجرا می‌شود و بازیگران این اثر نمایشی سیده شقایق هاشمی پوراصیل، هما پارسایی (پریسان)، رز امامی و بهداد بلیغ فر هستند.

"دانتون" عنوان اثر نمایشی جدیدی نوشته و کار حامد اصغرزاده است که ساعت 21 در پلاتو مولوی  این مجموعه به روی صحنه است و امیر شمس، فرید عباسپور، فاطمه احمدی، تینا یونس‌تبار و اسماعیل کمالی‌دهقان در آن ایفای نقش می‌کنند.

تماشاخانه ملک

"زهر ماری" عنوان اثر نمایشی نوشته رضا بهاروند و احمد سلگی است که به کارگردانی علی احمدی دور جدید اجراهای خود را از اول بهمن ماه  ساعت 19:15 در این تالار نمایشی تازه تاسیس آغاز کرده است. تینو صالحی، الناز حبیبی، علی شادمان، وحید آقاپور و خسرو احمدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

 تماشاخانه سپند

نمایش "ضن" به نویسندگی و کارگردانی مهیار احمدی از اول بهمن ماه ساعت 19:30 در این تماشاخانه تازه تاسیس اجرا می‌شود و نقش‌آفرینان این نمایش برکه بذری، مهسا باوفا، آیدا رزاق زاده، گیز طاهایی، شیرین کاشفی، نوشین کریمی، فرشته مرعشی و محیا نمازی هستند.

"صف" دیگر نمایشی است که از 4 بهمن ماه ساعت 21 در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن برکه بذری، گیز طاهایی، ونوشه واحدی و افشین ملاحسنی هستند.

حوزه هنری

نمایش "سقوط اضطراری" به کارگردانی سیدعلی موسویان از 28 دی ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر این مجموعه با بازی کرامت رودساز، مسعود رحیم پور، هدی آهنگر، محمد علی عسگری و سید علی موسویان به روی صحنه است.

"داستان عشق" به نویسندگی ژان لوک لگرس، ترجمه زیبا خادم حقیقت و کار  بهروز عبادی ساعت 17:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران این اثر نمایشی علیرضا اسفندیاری، شکوفه حیدریان، بهروز عبادی و علی شریعتی هستند.

تالار هنر

نمایش "پرپر، سیمرغ، پر" به نویسندگی بهرام جلالی پور و کارگردانی رضا عبدالعلی‌زاده ساعت 19:20 در این مجموعه تئاتری کودک اجرا می‌شود و بیتابشیری، پویاپیروزرام، سعیدتاجیک، لیلی حسینی، راشین رضایی، علی شجاعی، نرگس صفامنش، محسن قصری، شادی کارآیین، مهدیه محرابیان، فریبامرتاض، محمدعلی مهران پور، حسین نصری و  الهام یگانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"عمو پامبل" نوشته محسن ایمانخانی و اکرم اصغری و طراحی و کارگردانی مهدی قلعه ساعت 18 با بازی مجتبی کاظمی،علی بیک محمدی ، عطا مقیمی، رسول قنبری ، بهروز مهرعلیان، دریا مرادی دشت، راضیه رفیع زاده، آرزو صدری و مهدی قلعه اجرا می‌شود.

خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر

"شب بخیر مادر" نوشته مارشا نورمن به کارگردانی ملیکا رضی و پیمان یاقوتی ساعت 19:00 در این تالار نمایشی به روی صحنه است و بازیگران آن لیلا میرزایی و اعظم عرفانی هستند.

نمایش "کانفیدنشیال" به نویسندگی سپیده گل تراش نژاد و کارگردانی سپیده گل تراش نژاد و محسن قصری ساعت 17:30 در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا می‌شود و محسن اسلامی، نیلوفر سیاری و محسن قصری به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.

این تالار نمایشی از اول بهمن ماه ساعت 20:15 میزبان نمایش "شهر تنهایی من" به نویسندگی نوشین تبریزی و کارگردانی حسن عسگری شده است و بازیگران آن محسن علیمحمدی، نجمه صفایی، مینو ملکی و حسن عسگری هستند.

تالار محراب

نمایش "هفت خواب" به نویسندگی شهناز روستایی و کارگردانی سامان تیرانداز ساعت 19:30 در سالن اصلی تئاتر محراب با بازی صادق توکلی، شاهین علیپور، سید شهاب الدین حسینی، مهراد ابریشم کار، وحید محمودی، مسعود مرادیان صحنه، فواد منیرزاده، آرمین افتخار زاده، پویا محمد خانی، سینا دانش، علی یارلو، احسان طارم باشی، محمد رضا اکحوان، علی جعفر زاده و مهرداد چناری به روی صحنه است.

"بازی در برزخ" نام نمایشی نوشته فرشته امیدوار طهرانی و کار مهدی تنگ عیش است که ساعت 18:30 در سالن کوچک این تماشاخانه به روی صحنه است و بازیگران آن داوود معینی کیا، هانا صالحی راد و مجتبی مقیمی هستند.

عمارت روبرو

نمایش "چخوفناک" نوشته و کار بهداد زندیه وکیلی است که از اول بهمن ماه ساعت 20:30 در این تماشاخانه می‌شود و علی پویا قاسمی، نازنین تامرادی، محمدعلی شهریار دوست، کیوان عیسابیگی، یگانه رجبی، محسن قربانی، نیکو سالارنیا و پدیده ابطحی در آن ایفای نقش می‌کنند.

"اوردوز یا رگ زنی به شیوه سگ زنی با یک سرنگ و دو کش اضافی" به نویسندگی و کارگردانی مرتضا سلطان محمدی از دوم بهمن ماه ساعت 19 در عمارت روبرو با بازی محمدعلی متین تبار، محمدعلی نصیری پور، حمیدرضا ذکیانی و مرتضا سلطان محمدی به روی صحنه است.

نمایش "هذلولی" براساس نگارش گروهی به کارگردانی علی کارگری از اول بهمن ماه ساعت 17  در این مجموعه اجرا می‌شود و بازیگران آن رضوانه آقایان، سارا بهاریه، صبا پیریایی، آرزو جلالی، هستی جلالی و نگار قرهی هستند.

تماشخانه استاد مشایخی

تماشاخانه استاد مشایخی از اول بهمن ماه ساعت 20 پذیرای نمایش "نامه نویس" اثر آلن بنت با ترجمه بهاره جهاندوست و کارگردانی فرجاد ساکی است و بازیگر این اثر نمایشی شیلا غیور است.

نمایش "اعتراف، یک برگمان خوانی" از اول بهمن ماه ساعت 181 در این تماشاخانه اجرا می‌شود. نویسنده، طراح و کارگردانی این نمایش علیرضا نراقی و بازیگران آن لیلا بارگاهی و کوشیار مشایی هستند.

 از  وحدت، پیچازی، مستقل، پردیس تئاتر تهران، پرستویی و کانون تا صحنه آبی، تتماج، نیاوران، آزادی، سنگلج، سه نقطه، ناصر خسرو، سیمرغ و شانو

 نمایش "خانه برناردا آلبا" اثر فدریکو گارسیا لورکا با دراماتورژی محمد چرمشیر و طراحی و کارگردانی علی رفیعی ساعت 18 در تالار وحدت به روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی رویا تیموریان، مریم سعادت، مائده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی، ستاره بذرافشان و زهره رمضانی هستند.

"مستند" نوشته و کار محمود حسینی ساعت 18:30 در خانه هنر پیچازی اجرا می‌شود جواد قاسملو به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارد.

"تن شوری" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی رضا ثروتی براساس سریال تلویزیونی صحنه‌هایی از یک زناشویی اثر اینگمار برگمان  عنوان اثر نمایشی است که ساعت 18 و 21 در سالن اصلی تئاتر مستقل به روی صحنه است و بازیگران آن پانته‌آ پناهی ها و صابر ابر هستند.

نمایش "خپلک" عنوان اثر نمایشی برای مخاطبان کودک و نوجوان است که به کارگردانی پویا شش پری ساعت 16 در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.  

"خرده جنایت‌های زناشوهری" نوشته اریک مانوئل اشمیت، ترجمه شهلا حائری و کار سواک نظریان با بازی میلاد قنبری و آنی آرزومانیان ساعت 20 در تماشاخانه پرویز پرستویی تئاتر گندم اجرا می‌شود.

نمایش "گیم تئاتر راز گنجور" به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری ساعت 17 در سالن بوستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه است و بازیگران آن سها آردم، هانی حسینی، رامین کهن(مهمان از کمپانی تئاتر سایه) و متین گودرزی هستند.

"قلبی که ضربان دلخراشی داشت" نوشته فاطمه کمانکش به کارگردانی سعید جعفری ساعت 20:30 در تماشاخانه صحنه آبی اجرا می‌شود و مهران قلی پور، نازنین زهرا فرجی، کیانا بخشی، آرمین دخت کسرایی و مهرداد فرهاد در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "عاشقستان" به نویسندگی کیوان صباغ و کارگردانی علی برجی ساعت 20 در تماشاخانه تتماج اجرا می‌شود و محمود رضا فراهانی، سلیمان مختاری، رضا کلانتری، حبیب نظری، امید ربیعی، عماد بیات، حسین دهنوی، امیر حسین علی اکبر، نفس محافظت، مبینا فیضی، یاسمن شمیرانی، ابوالفضل صحت، ملیکا خاکباز و سهیل قاسم خانی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران نیز ساعت 20 میزبان نمایش "سیاه و سیندرلا" نوشته فرهاد نقدعلی و کار گلرخ میلانی است. وحید شاهینی، شاهین علایی نژاد، ندا نجیمی، آزاده حسینی و پیمان مقدم بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش "تهمینه در هفت خوان رستم" به کارگردانی محمد رییسی از اول بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن اصلی برج آزادی اجرا می‌شود. پویا پورهمدانی، رامین یحیی زاده، علیرضا رضایی، حمیدرضا محمدی پور، سارا جودت، رعنا حسین دخت، فاطیما مسلمزاده، حمید مهدیار، محب آبیار، صفورا خوش طینت، رسپنا خلجی، رستا خلجی، هما شمس، نکیسا نوری، محمد اسکندری، مهربان خداوردی، کیمیا خلعتبری، مهدی فامیان، بهرام برخورداری، بردیا رحمتی، الناز زاهدی، رزیتا زراعتی، امیرعلی مکرمی پور، سمیرا شیپورچیان، شهاب ذوقی، مهریماه زائری، بهزاد صابری، ملیکا جباری، مریم پوربیدادیان، فرشته نوید، امیرحسین وهابی، توحید پاسبان و دانیال کریمی در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

"شاه آباس، مکتب تبریز" اثر نمایشی نوشته حسین نوشیر است که از 30 دی ماه سااعت 20 در تماشاخانه سنگلج با بازی کتایون سالکی، احسان بهلولی، هدیه اصفهانی، امیر عباسیان، هومان محمدحسینی، طه ولیزاده، سمانه زارعی، مرتضی یوسفی و حسین سپهرنژاد اجرا می‌شود.

"جنین" نوشته درتا سوآپا و رضا فریدونی با طراحیو کارگردانی فریبا آقاپور ساعت 20:30 در تماشاخانه سه نقطه با بازی میلاد اسکندری، هانیه سعیدی و علی رضا گیلوری اجرا می‌شود.

نمایش "راز اتاق آبی" از اول بهمن ماه ساعت 18 در تالار ناصرخسرو به روی صحنه است. نویسنده این نمایش داوود کیانیان، طراح و کارگردان آن مینو سعادتمند بحری است. سعید جاودان، فائزه احمدی، الهام تهامی، علی یار محمدی، فرزاد دشتی، فریور خوش اتکال، مهسا اسلامی و محمد جواد ناطقی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "کلبه شادی" نوسته زیبا بنماران به کارگردانی پریسیما بنماران روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 17 در تماشاخانه سیمرغ به روی صحنه است. پریسیما بنماران، احمد چراغی فرد، علی یارمحمدی، کیمیا داوود پور، نازنین امیری، آذین فولادوند، فاطمه داوودپور، مریم پایمرد، نرگس رحیمی، ثنا نوری و نازنین رهنما در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

"کافکا با من سخن بگو" نوشته و کار قطب‌الدین صادقی ساعت 19:30 در تماشاخانه شانو با بازی مرجان آقانوری، سونیا فاروقی، دنیا گفتاری، شهزاد وجدانی و نوید نوروزی به روی صحنه است.