به گزارش هنرآنلاین، نمایش "نامه نویس" به نویسندگی آلن بِنِت و کارگردانی فرجاد ساکی از دوشنبه 1 بهمن تا 21 بهمن ماه،‌ در محل تماشاخانه استاد جمشید مشایخی به روی صحنه می‌رود. نمایش در ساعت 20 اجرا می‌شود و مدت زمان آن 50 دقیقه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. قابل ذکر است که سه شب اول اجرا شامل تخفیف است.

در خلاصه این نمایش آمده: "‌من راداک‌ام، دوشیزه ایرنه راداک، همونی که هیچ وقت نتونسته و نمیتونه و نمیخواد بتونه که چشماش رو روی نابهنجاری‌های دور و برش، به زمین و هوا بندازه. من اعلام می‌دارم، در برابر تک تک موجودات، تاکید می‌کنم تک تک موجودات، چه جاندار و چه بی‌جان، مسئولم؛ تا چشم و گوش و دست دارم، از شما، برای شما می‌نویسم."

بهاره جهاندوست مترجم "نامه‌نویس" است و شیلا غیور به عنوان بازیگر،‌ محمودرضا رحیمی به عنوان مشاور کارگردان،‌ سیاوش کیانی راد به عنوان طراح صحنه و نور،‌ منصور پسندیده به عنوان طراح لباس،  جواد جوربنیان به عنوان آهنگساز و خواننده،‌ هستی غیور به عنوان طراح گریم، ساغر رادنژاد به عنوان طراح پوستر و بروشور و ابوالفضل سجادی به عنوان طراح و مجری انیمیشن، برخی دیگر از عوامل "نامه نویس" هستند.

 

"عبدل میمون لات پاکوتاه" به دیوار چهارم می‌‌رود

"عبدل میمون لات پاکوتاه" نام پنجمین اثر از گروه تئاتر مثلث به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی زری کریمی است که در قالب نمایشنامه خوانی در نخستین دوره رقابتی نمایشنامه‌خوانی کارگاه مثلث، در روز شنبه 6 بهمن ماه در مجموعه نمایشی دیوار چهارم، ساعت 20 به روی صحنه خواهد رفت.

بنابراین گزارش، نخستین دوره از این کارگاه به سرپرستی و کارگردانی زری کریمی از 6 نمایشنامه متفاوت، در قالب نمایشنامه‌خوانی تشکیل‌شده است که به فاصله هر هفته، از 8 دی‌ماه الی 13 بهمن در روزهای شنبه ساعت 20 برگزار خواهد شد.

"هفت‌طبقه"، "قرمز و دیگران"، "ورود خانم‌ها آقایان ممنوع" و "دارما" چهار اجرای نخست این نمایشنامه‌خوانی بودند که با استقبال کم‌نظیری از مخاطبین روبه‌رو شدند.

پنجمین اثر از این دوره، "عبدل میمون لات پاکوتاه" نوشته محمد چرمشیر است که در آن امیر اردلانی، لطیفه اسماعیلی، محمد ایافت، امیرحسین چرمچی، مرضیه حسینی، شادی دارابی، احسان دلبندی، آرمان ذاکرزاده، داوود روشن، سعیده طزری، امیر قضاتی، پریسا شیرخانی گروسی، محمدرضا لاکچی، محمد مداح، نسیم ملک صادقی، پگاه منصوری، مهسا موسوی، حمید نجاتی و مریم یوسفی به نقش‌خوانی می‌پردازند.

همچنین محمدرضا علیمردانی (نریشن)، محمد جلوه دار (مدیر تولید)، حامد حیدری (مدیر تصویربرداری)، سارا علاقه‌مند، مهدی منصوری، مهسا بنائیان، الهام رجایی، فرهوده شهاب پور، ریما حسن‌زاده، مهران منصوری و سحر پویا (دستیاران و یاران صحنه)، حامد حیدری و محمد جلوه دار (تیزر و تدوین)، حمید کنی و فرید جلوه دار (تصویربرداران پشت‌صحنه)، نماکم (تجهیزات)، حامد حیدری و علیرضا شجاع (عکاسان)، مهدی منصوری (میکس صدا، موسیقی و افکت)، استودیو مهبانگ (ضبط)، طاها طباطبایی (پوستر) و یاسمن قلی پور (بروشور) دیگر عوامل این پروژه هستند که همگی عضو گروه و کارگاه مثلث به سرپرستی زری کریمی هستند.

 

انتشار پوستر نمایش "صن" همزمان با آغاز اجرای نمایش

پوستر نمایش "ضن" که از روز گذشته اجرای خود را در تماشاخانه سپند آغاز کرده و طراحی آن را شایان کیانی بر عهده داشته منتشر شد.

نمایش "ضن" که نویسنده ، طراح و کارگردان آن مهیار احمدی است با حضور هشت بازیگر زن نگاهی متفاوت به معضلات زنان، تعرضات و ... در جامعه امروز دارد.

بازیگران این نمایش برکه بذری، مهسا باوفا، آیدا رزاق زاده، گیز طاهایی، شیرین کاشفی، نوشین کریمی، فرشته مرعشی و محیا نمازی هستند.

تهیه‌کننده و مجری طرح این اثر نمایشی محمدرضا منصور، مدیر تولید آن عادل شادرو و دستیاران کارگردان علیرضا نصرالله زاده و سوگند انتظاری هستند. طراح لباس حمیرا کامل، طراح گریم بهاره اسدی، آهنگساز امیر موسوی، منشی صحنه سوگند انتظاری و روابط عمومی و تبلیغات زهرا شایانفر اعلام شده‌اند.

در گروه موسیقی این نمایش که به طور زنده اجرا می‌کند ستاره سادات اخوی نوازنده پیانو، سارا حسین غانمی نوازنده ویولا، مهیا نامداری نوازنده ویلن سل و مهسا رستمی نوازنده ویولن هستند. تیزر این نمایش نیز با طراحی مهیار احمدی، تدوین مجتبی حسینی و نریشن الهه پرسون ساخته شده است.

این نمایش از اول بهمن 1397 هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت  تیوال نسبت به خرید بلیت این نمایش اقدام کنند.

بهای بلیت این نمایش برای سه روز اول اجرا از اول تا سوم بهمن ماه با 25 درصد تخفیف ارائه شده است.

 

اجرای "خپلک" مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان در پردیس تئاتر تهران

نمایش شاد و موزیکال "خپلک" به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی پویا شش پری که برای مخاطب کودک و نوجوان آماده شده است از روز چهارشنبه 3 بهمن در سالن استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان درباره موش کوچک و بازیگوشی به نام خپلک است که به اشتباه تصور می‌کند مادر موشه خواهرش را بیشتر دوست دارد و تصور همین موضوع روزی از خانه خارج می‌شود و...

در نمایش "خپلک" که به صورت عروسکی اجرا می شود، پوریا شش پری، سپید ساعدی، نرگس صفامنش و پانیذ نوروزی ایفای نقش و عروسک‌گردانی می‌کنند.

نمایش "خپلک" در نوبت صبح ویژه مدارس اجرا می‌شود و در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هر هفته در ساعت 16 و  در سالن استاد مشایخی روی صحنه خواهد رفت.

بلیت این نمایش در سایت ایران نمایش و تخفیفان عرضه می‌شود. پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی (شمال به جنوب)، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی جنوب، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، واقع شده است.

 

"زاویه" در سالن کوچک تئاتر مولوی به صحنه رفت

نمایش "زاویه" به نویسندگی کارگردانی بهداد بلیغ فر، شب گذشته در ساعت 19 در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به صحنه رفت و به این ترتیب اجرای عموم خود را آغاز کرد.

گفتنی‌ست در این نمایش سیده شقایق هاشمی پوراصیل، هما پارسایی (پریسان)، رز امامی و بهداد بلیغ فر به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین کامیار امام، یاس هاشمی (دستیار کارگردان)، امیر مردانی (عکاس)، ساسان به‌فر (گرافیست) و شهرزاد تقی خانی (منشی صحنه) در این نمایش همکاری می‌کنند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش "زاویه" که تا 18 بهمن ماه هر روز به جز شنبه‌ها در ساعت 19 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

 

تماشاخانه سرو میزبان "مش مش قلی خان" شد

نمایش مش مش قلی خان به کارگردانی ناصرآویژه در تماشاخانه سرو  و با حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

این نمایش ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان است و از سه‌شنبه 2 بهمن ماه صبح ها ویژه مدارس به روی صحنه می‌رود.

گیتا داوودی نویسنده متن این نمایش است و ناصر آویژه این اثر نمایشی موزیکال را کارگردانی کرده است.

ناصرآویژه، قاسم انصاری، مسعود پورجمشید، حمیدرضا نوری و نیما آویژه بازیگران این نمایش هستند.

گفتنی است این نمایش پس از نمایش "دهکده هاپوخان" دومین نمایش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است که در تماشاخانه سرو و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در خیابان طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو قرار دارد.