به گزارش هنرآنلاین، نمایش "بی‌تابستان" به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی از نیمه بهمن ماه به مدت١٧ شب در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

پیش از این نمایش "بی‌تابستان" در بخش اصلی فستیوال آوینیون، فستیوال هنر بروکسل، تئاترِ کمراشپیله مونیخ، فستیوال (Les vegamondes) شهر مولوز کشور فرانسه، شهر بازل و لاشادوفن کشور سوئیس اجرا شده است.

همچنین "بی‌تابستان" مرداد ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشانه ایرانشهر نیز به مدت ۱۵شب اجرای عمومی شده بود.

در این نمایش لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی به عنوان بازیگر حضور دارند و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان مدیر تولید و دستیار کارگردان ، شهریار حاتمی طراح صحنه، علی شیرخدایی و داود صدری سازندگان ویدیو و آنکیدو دارش به عنوان طراح موسیقی، کوهستانی را همراهی می‌کنند.

پیش فروش بلیت نیز از یک بهمن ماه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

 

تماشاخانه سرو میزبان "مش مش قلی خان" شد

نمایش "مش مش قلی خان" به کارگردانی ناصر آویژه در تماشاخانه سرو  و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

این نمایش ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان است و از سه‌شنبه 2 بهمن ماه  صبح‌‌ها ویژه مدارس به روی صحنه می‌رود.

گیتا داوودی نویسنده متن این نمایش است و ناصر آویژه این اثر نمایشی موزیکال را کارگردانی کرده است.

ناصر آویژه، قاسم انصاری، مسعود پورجمشید، حمیدرضا نوری و نیما آویژه بازیگران این نمایش هستند.

گفتنی است این نمایش پس از نمایش "دهکده هاپوخان" دومین نمایش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است که در تماشاخانه سرو و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در خیابان طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو قرار دارد.

 

وضعیت ارزشیابی و نظارت در تئاتر نقد می‌شود

کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در راستای برنامه‌های خود اولین نشست از سری جدید نشست‌های تخصصی تئاتر را با موضوع "ارزشیابی و نظارت در تئاتر ایران؛ مشکلات و راهکارها" برگزار می‌کند.

در این نشست حسین کیانی؛ نمایشنامه‌نویس و کارگردان همچنین دکتر مهرداد رایانی مخصوص؛ نویسنده، مدرس دانشگاه و از اعضای کانون ملی منتقدان تئاتر ایران به عنوان مهمان و سید جواد روشن به عنوان کارشناس و مجری حضور خواهند داشت.

نشست "ارزشیابی و نظارت در تئاتر ایران؛ مشکلات و راهکارها" روز دوشنبه اول بهمن ماه در سالن مشاهیر (کنفرانس) مجموعه تئاتر شهر، ساعت 19 برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه مندان آزاد است.

 

بیش از ده هزار مخاطب به تماشای "خنکای ختم خاطره" نشستند

نمایش‌ "خنکای ختم خاطره" به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ میزبان 10 هزار و 44 مخاطب شد.

نمایش‌ "خنکای ختم خاطره" که از 24 آذرماه ساعت 20 اجرای عمومی خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود، با ده هزار و چهل‌ و چهار مخاطب به کار خود در این مجموعه پایان داد.

این نمایش در 34 اجرای خودپذیرای 10 هزار و 44 مخاطب بود که از این تعداد مخاطب 8678 مخاطب با بلیت 50 هزارتومانی، 74 مخاطب با بلیت 40 هزارتومانی و 438 مخاطب با بلیت 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 854 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه با بلیت مهمان این نمایش را دیدند.

طبق این آمار، فروش نمایش "خنکای ختم خاطره" طی 34 اجرا مبلغ 458 میلیون و 819 هزار تومان بوده است.

 

بهزاد فراهانی مجدد رئیس هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر شد

هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر با نخستین جلسه خود در 29 دی 97 کار خود را آغاز کرد و در این جلسه بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیئت مدیره و هوشمند هنرکار به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.

 سمت بقیه اعضاء نیز در جلسات بعدی مشخص خواهد شد.

گفتنی است هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر روز 22 دی ماه با رای اعضاء در مجمع این انجمن انتخاب شدند.

بهزاد فراهانی، هوشمند هنرکار، پرستو کرمی، بیژن افشار، بهرام سروری نژاد، سروش طاهری و فرزین محدث به عنوان اعضاء اصلی، مریم رحیمی، رویا بختیاری، علی یعقوب زاده به عنوان اعضاء علی البدل، کریم اکبری مبارکه و حامد آقایی به عنوان بازرسان اصلی و مسعود رحیم پور به عنوان بازرس علی البدل در هیئت مدیره جدید این انجمن حضور دارند.