به گزارش هنرآنلاین، نمایش "شاه آباس، مکتب تبریز" به نویسندگی و کارگردانی حسین نوشیر از روز دوشنبه اول بهمن ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج اجراهای خود را آغاز می‌کند.

این نمایش درباره خبر قتل شاه عباس صفوی توسط فرزندش است، محمدباقر می‌خواهد او را بکشد تا به تخت شاهی برسد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی حسین نوشیر با بازی کتایون سالکی، احسان بهلولی، هدیه اصفهانی، امیر عباسیان، هومان محمدحسینی، طه ولیزاده، سمانه زارعی، مرتضی یوسفی و حسین سپهرنژاد از روز دوشنبه اول بهمن ماه ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است علاقه‌مندان به دیدن این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به گیشه تماشاخانه سنگلج مراجعه کنند.

 

اجرای "چه کسی شلیک کرد" در تماشاخانه مهرگان

نمایش "چه کسی شلیک کرد" به کارگردانی سعید هنرآموز از اول بهمن ماه در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.

مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج با همراهی گروه هنرهای نمایشی "شاو" اجرای اولین نمایش خود را از اول بهمن ماه ١٣٩٧ در خانه نمایش مهرگان آغاز خواهد کرد، این اثر نمایشی "چه کسی شلیک کرد" نام دارد که به کارگردانی سعید هنرآموز و تهیه‌کنندگی امیرشهاب رضویان روی صحنه خواهد رفت.

۲ سال پیش به پیشنهاد شادی جوادی، آرام محضری و سعید هنرآموز سه تن از فارغ‌التحصیلان دوره‌های فیلمسازی و کارگردانی مدرسه هیلاج، یک گروه تئاتر از بین هنرآموختگان بازیگری این مدرسه تشکیل شد که فعالیت خود را ابتدا با نمایشنامه خوانی "مردی روی کاناپه" به کارگردانی سعید هنرآموز و "مراوده جنازه‌ها" به کارگردانی شادی جوادی آغاز کرد و در ادامه این گروه تصمیم به اجرای نمایشنامه "چه کسی شلیک کرد" به کارگردانی سعید هنرآموز گرفتند. نویسندگی همه این آثار را آرام محضری بر عهده داشته است.

آیین رونمایی از پوستر نمایش توسط رضا بهبودی، مرتضی اسماعیل کاشی و امین جعفری استادان تئاتر و سینمای مدرسه هیلاج و با حضور جانشین تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، بازیگران و چند تن از عوامل اجرایی برگزار شد.

هامون سیدی، وحید منافی، محمدرضا آبانگاه، حامد مقدسی، هانیه فراهانی، آرمیتا فروزنده، نسیم مهماندوست، محمد عامری و پویا آرام بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش که تهیه‌کنندگی آن را امیرشهاب رضویان بر عهده دارد از اول بهمن ماه هر شب راس ساعت ٢١ در خانه نمایش مهرگان روی صحنه خواهد رفت.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از جانشین تهیه‌کننده و مدیر تولید: شادی جوادی، دستیار اول کارگردان: یاسر فلاحتی، دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه: حسین رضائی، طراح صحنه و لباس: مهشید جوادی، دستیار صحنه و آکسسوار: پانیذ پرویز، ساخت افکت های صوتی: علی سینا رضانیا، انتخاب موسیقی و طراحی صدا: بهروز نصر اصفهانی.

 

استندآپ کمدی نفرات برتر "خنداننده شو" در مجتمع فرهنگی عرفان

استندآپ کمدی "سه میکروفون و نیم" با اجرای امیرحسین قیاسی، ابوطالب حسینی و وحید رحیمیان به روی صحنه می‌رود.

 استندآپ کمدی "سه میکروفون و نیم" در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نهم و دهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی عرفان به روی صحنه می‌رود.

امیرحسین قیاسی، ابوطالب حسینی و وحید رحیمیان از نفرات برتر مسابقات "خنداننده شو" برنامه خندوانه هستند که به صورت مشترک در این اثر به اجرای استندآپ کمدی خواهند پرداخت.

از دیگر عوامل سه میکروفون و نیم می‌توان به: تهیه کنندگان: مهدی علی‌نژاد و امیر لقمان، مدیر اجرایی و هماهنگی: سید محمد صادق سیادت و... اشاره کرد.

علاوه بر سه کمدین حاضر بر روی صحنه، گروه موسیقی نیز در این مراسم به هنرنمایی خواهد پرداخت.

علاقمندان جهت خرید بلیت این اثر می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

پردیس تئاتر تهران میزبان نمایشی مرتبط با کودکان و نوجوانان می‌شود

نمایش "قصه سیبی که نصف نشد" با موضوع مرتبط با کودکان و نوجوانان به نویسندگی مجتبی مهدی و کارگردانی علی طربی از دوشنبه 1 بهمن در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران رو صحنه می‌رود.

داستان این نمایش از دو خانواده می‌گوید که درخت سیبی موجب اختلاف آنها شده است. در این بین کودکان این دو خانوده وارد ماجرا شده و اتفاق‌های قصه را سمت و سو می‌دهند.

در این نمایش علی طربی، علی باهری، حمید معرفت، محمدرضا صفری، مهناز ذاکری و افسانه تقیان ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "قصه سیبی که نصف نشد" در نوبت صبح ویژه مدارس در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران به روی صحنه خواهد رفت.

بلیت این نمایش را می‌توان از سایت تیوال تهیه کرد و  پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی (شمال به جنوب)، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی جنوب، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان شهید بقایی، واقع شده است.