به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، با اعلام  هفت اثر به عنوان نمایشنامه‌های منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ امسال، خوانش این آثار از روز شنبه ۲۲ دی در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر آغاز شد و جمعه ۲۸ دی نمایش "عاشقانه‌های لجنی" نوشته مهدی علیپوراصل از تبریز در همین قالب در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر خوانده می‌شود.

خوانش‌گران "عاشقانه‌های لجنی" عبارتند از؛ ژاله آل‌رشاد، فرید ادهمی، محمدرضا چرختاب، شیوا بقال، امیرمرتضی تشرفی و مهدی علیپوراصل.

مهدی علیپوراصل متولد ۱۳۷۳ است و "عاشقانه‌های لجنی" که مورد توجه هئیت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر متشکل از محمد چرم‌شیر، شهرام زرگر و ریما رامین‌فر قرار گرفته است، نخستین نمایشنامه‌ بلند اوست که پیش از این به نگارش نمایشنامه‌های کوتاه مشغول بوده است.

"عاشقانه‌های لجنی" از چهار اپیزود تشکیل شده است که همگی در رابطه با صلح جهانی‌اند و اگرچه از لحاظ زمانی و مکانی با یکدیگر متفاوتند اما نقطه اتصالشان پاکت نامه‌ای به رنگ سبز لجنی است.

به غیر از "عاشقانه های لجنی"، نمایشنامه‌های "Z.MA1080" نوشته محبوبه عرب‌قنبری، "سالی که دو بار پاییز شد" نوشته لیلی عاج، "میرزیاس" نوشته زهره شفیعی، "چند روایت از چند زندگی مرتبط" نوشته مسعود محمدی قنبرلو، "پریزاد" نوشته سارا الهیان و "ضمایر" نوشته همایون حجازی نیا شش نامزد دیگر این بخش هستند.

سه اثر برگزیده از میان این هفت نامزد، در روز اختتامیه جشنواره‌ سی و هفتم در تاریخ چهارم اسفند معرفی خواهند شد.

 

خوانش "ضمایر" در مجموعه تئاترشهر

نمایشنامه‌ "ضمایر" به نویسندگی همایون حجازی‌نیا یکی از هفت نامزد مسابقه‌ی نمایشنامه‌نویسی جشنواره سی و هفتم فجر، خوانده می‌شود. 

با اعلام  هفت اثر به عنوان نمایشنامه‌های منتخب بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره‌ امسال، خوانش این آثار از روز شنبه ۲۲ دی  در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر آغاز شد و نمایشنامه "ضمایر" نوشته همایون حجازی‌نیا روز پنجشنبه ۲۷ دی در همین قالب خوانده می‌شود.

خوانش‌گران "ضمایر" که در خلاصه داستان آن آمده است: "سیما نتوانست برای شرکت در یک فستیوال پرفورمنس پاسپورت و ویزا بگیرد"، عبارتند از همایون حجازی‌نیا و گلنوش قهرمانی.

"ضمایر" که توانسته است به عنوان یکی از هفت نامزد مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر مورد توجه هیئت داوران این رویداد؛ محمد چرم‌شیر، شهرام زرگر و ریما رامین‌فر قرار بگیرد، پنجمین نمایشنامه حجازی‌نیا، دانش‌آموخته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره است.

به غیر از "ضمایر"، نمایشنامه‌های "Z.AM.۱۰۸۰" نوشته محبوبه عرب‌قنبری، "سالی که دو بار پاییز شد" نوشته لیلی عاج، "میرزیاس" نوشته زهره شفیعی، "چند روایت از چند زندگی مرتبط" نوشته مسعود محمدی قنبرلو، "پریزاد" نوشته سارا الهیان و "عاشقانه‌های لجنی" نوشته مهدی علیپور‌اصل شش نامزد دیگر این بخش هستند.

سه اثر برگزیده از میان این هفت نامزد، در روز اختتامیه جشنواره‌ سی و هفتم در تاریخ چهارم اسفند معرفی خواهند شد.

سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی‌مرند از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند برگزار خواهد شد.