به گزارش هنرآنلاین،  ابراهیم پشت‌کوهی نمایش تازه خود را با عنوان "کمدی الهی؛ جلد برزخ" از روز گذشته، سه‌شنبه 25 دی‌ماه در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد.

نمایش "کمدی الهی؛ جلد برزخ" تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت‌کوهی، از روز سه‌شنبه 25 دی‌ماه اجراهای خود را در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد. در این نمایش که با اقتباسی آزاد از "کمدی الهی"، اثر سترگ دانته، شکل گرفته، علاوه بر بازیگران ایرانی گروه تئاتر تی‌تووک، از حضور "اما تورمن"، بازیگر آمریکایی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو، در قالب تصاویر ویدیویی نیز استفاده شده است.

"اما تورمن"، با فیلم‌های مشهوری نظیر "بتمن و رابین"،"بیل را بکش؛ جلد اول و دوم" و "داستان عامه‌پسند" در سینمای جهان شناخته شده است. همچنین مجید کشاورز، رضا دریایی و بهرام عباسی‌فرد در "کمدی الهی؛ جلد برزخ" ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: گاتا عابدی (مشاور شخصیت‌شناسی آرکی‌تایپ)، حسن جودکی(مجری طرح)، الهه برادران (دستیار و برنامه‌ریز)، شهروز زعفر (دستیار دوم)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح صحنه و نور)، مقدی شاهمیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، عماد زارعی و مقداد اسفندی (نوازنده و خواننده)، شقایق برهمتی (طراح گریم)، مهدی آشنا، ساناز دریایی(عکاسان و طراح پوستر)، موسی عامری (طراح نشانه)، احمدرضا حجارزاده (مشاور امور رسانه و اطلاع‌رسانی)، مریم رودبارانی (فضای مجازی).

گفتنی است ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این،"کمدی الهی؛ جلد دوزخ" را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.

علاقه‌مندان به تماشای "کمدی الهی؛ جلد برزخ"، می‌توانند هر روز ساعت 18:30 به سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کرده و همچنین از طریق سایت تیوال بلیت نمایش را پیش‌خرید کنند.

 

"شوبیل" در نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود

نمایش "شوبیل" کاری از محمدرضا قلمبُر با مشاوره ایوب آقاخانی و تهیه‌کنندگی امین آذریان و سعید اسلامی بیدگلی از اول بهمن ماه ساعت  ۲۱در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش ایوب آقاخانی، لیلا بلوکات، بهرام سروری نژاد، محمدرضا قلمبر، الهام نامی و وحید نفر هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از: طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: سروناز امیدی، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر: مهدی آیینی و آهنگساز: گلنوش حمیدی.

همچنین عوامل این پروژه عبارتند از: شقایق شعبانی مدیر تولید، ساناز قراملکی دستیار اول و برنامه‌ریز، سجاد سلمانپور دستیار دوم، ریحانه کولی وند منشی صحنه، علیرضا محمدی زیوه مدیر روابط عمومی، آناهیتا خیری عکاس پوستر، امیرآذین مدیر فیلمبرداری، بهروز قدمی دستیار صحنه، همچنین لیلا طاهری به عنوان دستیار طراح صحنه و سامان قوچانی، جهانگیر مافی، حمید شریفات به عنوان همکاران ساخت دکور این پروژه را همراهی می‌کنند.

مجری طرح این نمایش دو موسسه گروه دانش شاخص بازار سرمایه و موسسه پوشه هنر پارس هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: نادر در پاره‌های مختلف زندگی چندپاره شده است‌ .گذشته، عشق، آینده و دریچه‌های رنگارنگی که گیج‌کننده و سرسام آور روبروی خود می‌بیند او را آشفته‌تر کرده. اما نجاتی هست.حتما راه نجاتی هست! حتی اگر او برای نجات یافتن متوسل به کاری شود که نادر را در فهرست نادرترین موجودات جهان قرار دهد...

 

اجرای نمایش"خروس آوازخوان" در فرهنگسرای بهمن

نمایش "خروس آوازخوان" به نویسندگی و کارگردانی حسن ربیعی تا 22 بهمن در سالن مبارک فرهنگ‌سرای بهمن به روی صحنه می‌رود.

این نمایش همه روزه (بجز روزهای تعطیل) در چهار نوبت 9، 10، 11 و 14 و با نقش آفرینی زهرا کشاورز، بهروز استوار، علیرضا کوهی و ملیکا نوری برای کودکان و نوجوانان به روی صحنه می‌رود.

خلاصه داستان این نمایش درباره مرغ و خروسی است که بعد از چند سال زندگی در کنار هم نتوانستند دارای جوجه شوند، صبح یکی از روزها که از خواب بر می‌خیزند متوجه یک تخم مرغ بزرگ در لانه شان می‌شوند و در انتظار شکستن آن لحظاتی را سپری می‌کنند، جوجه به دنیا می‌آید اما متاسفانه ...

علاقه‌مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از روز 24 دی ماه به سالن مبارک فرهنگسرای بهمن به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 09303565044 و 09125842953 تماس بگیرند.

 

مراسم بزرگداشت محرم زینال زاده در اختتامیه جشنواره هنرهای نمایشی تئاتر مان

"نخستین جشنواره هنرهای نمایشی تئاتر مان" که از 21 دی ماه و در محل تماشاخانه استاد مشایخی آغاز شده بود، امروز 26 دی به کار خود پایان می‌دهد.

در این دوره از جشنواره 22 نمایش حضور داشتند. از این تعداد، 15 اثر در بخش مسابقه به رقابت پرداختند و 7 اثر در بخش خارج از مسابقه قرار داشتند. قابل ذکر است که 5 نمایش از شهرستان در جشنواره حضور یافته بود و 5 نمایش نیز متعلق به رده سنی کودک و نوجوان بود. محرم زینال زاده، رفیق نصرتی و غزاله اسکندرن‍‍‍ژاد داوران جشنواره بودند.

در مراسم اختتامیه جشنواره که جمعه 28 دی ساعت 16 در محل آمفی تئاتر تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد و میزبان بسیاری از مسئولین، هنرمندان و چهره های سینما و تئاتر است، به برگزیدگان جشنواره شامل بهترین کارگردانی،‌ بهترین نمایشنامه تالیفی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین چهره پردازی،‌ بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین طراحی پوستر و بهترین اثر از نگاه مخاطبان، تندیس و جوایزی تعلق خواهد گرفت. آثار برگزیده از امکان اجرای عموم در سالن استاد مشایخی نیز بهره مند خواهند شد و همچنین به بخش به علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، راه خواهند یافت.

همچنین مراسم بزرگداشت استاد محرم زینال زاده، از پیشکسوتان عرصه سینما و تئاتر طی مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.