سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سوء تفاهم" نوشته آلبر کامو به کارگردانی شیوا شجاعی از 27 دی ماه ساعت 17:30 در سالن شماره دو خانه نمایش مهرگان به روی صحنه خواهد رفت و بازیگران این اثر نمایشی مصطفی شویکلو، شیوا شجاعی، مریم جزینی، محمدنوید جلالیان، اتنا رسول زاده، داریوش شهبازی، اسحاق میرعزیزی و امیرعلی غفاری هستند.

شیوا شجاعی که پیش از این نیز نمایش "دوشیزه جولیا" را به روی صحنه آورده است در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای نمایشنامه "سوء تفاهم" گفت: در نظر داشتم این اثر نمایشی را سال 94 طی دوره آموزشی با عنوان ایده تا اجرا به روی صحنه آورم که به دلیل مشکلاتی، این امر میسر نشد و همواره اجرای آن دغدغه من بود تا اینکه پس از نمایش "دوشیزه جولیا"  اکنون فرصت اجرای آن مهیا شد.

او در ادامه اضافه کرد: مهمترین دغدغه من در زندگی انسان‌هایی هستند که به درجه‌ای از فرومایه‌گی و خودخواهی می‌رسند که همه امور و حتی هم‌خون‌های خود را کنار می‌گذارند و تنها خود را دیده و دیگران را نمی‌بینند. این متن پوچ‌گرایی و خودخواهی انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. نمایش"سوء تفاهم" با اینکه مملو از لحظات دراماتیک است اما در آن شاهد قتل‌هایی نیز هستیم.

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه نسل جوان امروز علاقمند به آثار ژانر جنایی و وحشتناک هستند، خاطرنشان کرد: نمایش "سوء تفاهم" لحظات قتل و جنایت را در کنار درامی که دارد به تصویر می‌کشد.

شجاعی با بیان اینکه تمرینات این نمایش از مهر ماه امسال آغاز شد، درباره میزان وفاداری به نمایشنامه در اجرا عنوان کرد: سعی‌ام بر این است که هر اثر نمایشی را که به روی صحنه می‌آورم با توجه به اینکه نویسنده‌اش در میان ما نیست، به آن وفادار باشم چرا که استفاده از هر کلمه و جمله‌ای در آن بنا به دلیلی بوده است و هیچگاه نمایشنامه را دست‌کاری و اقتباس نمی‌کنم.  این اثر از آلبر کامو را با وفاداری کامل به متن آن به روی صحنه آورده‌ام و تنها تدابیر کارگردانی را به آن اضافه کردم.

او درخصوص طراحی صحنه نمایش "سوء تفاهم" یادآور شد: در  صحنه نمایش مسافرخانه‌ای متشکل از میز و رزوشن و یک اتاق مسافر طراحی شده است که در آن تخت و عسلی دیده می‌شود. طراحی صحنه نمایش کاملاٌ رئال است.

شیوا شجاعی درباره موسیقی این اثر نمایشی اظهار کرد: موسیقی این نمایش در راستای انتقال بهتر فضای هیجان، جنائی، درام و عاشقانه اثر به مخاطب انتخاب شده است.

در خلاصه داستان نمایش "سوء تفاهم" آمده است: مسافرخانه‌ای در قلب چکسلواکی که توسط مادر پیر و دخترش اداره می‌شود آنها برای اینکه بتوانند به سرزمین دیگری مهاجرت کنند مسافرهای تنها و پولدار خود را دور از چشم همه می‌کشند اما در آخر با مسافری روبه‌رو می‌شوند که خط زندگی آنها را تغییر می‌دهد و ...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور و بازیگردان: مرتضی پاکنهاد، دستیار اول کارگردان: محمدامین (جاوید) احمدی، مدیر روابط عمومی: ناصر ارباب، منشی صحنه: نیلوفر خراسانی، طراح صحنه، طراح لباس و طراح گریم: شقایق عوض زاده، دستیاران نور و صدا: نیلوفر خراسانی، عکاسان: حسین فهمیمی و محیا پزشکیان، طراح پوستر: مهدی رسول زاده و طراح تیزر: محمد خلفی نام برد.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.