به گزارش هنرآنلاین، "بازی-رویداد فی" به طراحی و کارگردانی آناهیتا قرچه که از 19 دی در تماشاخانه روبه‌رو اجرا می‌شود از امروز ۱۶ آذر ماه در سایت تیوال آغاز شد.

بازی-رویداد چیست؟ فضایی طراحی شده که در آن نمایشی اتفاق نمی‌افتد. پرفورمنسی اجرا نمیشود. تماشاگری وجود ندارد و این شکل جدیدی از کنشگری خواهد بود. همه چیز چیده شده تا با حضور شرکت‌کنندگان شکل گیرد.

در این بازی- رویداد تقابل تقدیر و تصادف به پرسش گرفته خواهد شد. در هر نوبت تنها ۱۰ نفر فرصت تجربه زیستی در کنار یکدیگر را پیدا خواهند کرد تا با گذر از تفاوت‌هایشان به ریتمی واحد دست پیدا کنند.

آناهیتا قرچه، فرامرز احمدی (هدایتگران)، حسام افسری (پرفورمر موسیقی)، محمدمهدی صداقت (پرفورمر نقاشی)، عوامل ویدئو: احمد مولوی، الهام مهر، فرامرز احمدی، حمیدرضا اسدزاده، مجتبی کاظمی، شیما شامی (بازیگران)، امیرفرزان میرمحمدی و گروه  پارکینگ   (ویژوال آرت)، محسن شمس (موسیقی)، شیما شامی (گریم)، گروه دکور حاشیه بزرگراه (چیدمان فضا)، علی نورپور (طراح پوستر و بروشور)، حسام افسری (ساخت تیزر)، آرمیتا کرمانی (عکاس)، علیرضا پارسائیان (فیلمبردار)، مریم جهانی (مشاور تبلیغات) و الهه حاجی زاده (مشاور رسانه) دیگر عوامل این بازی رویداد هستند.

"بازی-رویداد فی" به طراحی و کارگردانی آناهیتا قرچه از  ۱۹ تا ۲۸ دی در دو نوبت ۱۸ و ۱۹  درچهارراه ولیعصر، بن بست کیانپور، پلاک ۷، عمارت روبرو اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

"مصاحبه" با ناصر آقایی آغاز شد

ناصر آقایی زنگ افتتاح نمایش"مصاحبه" به کارگردانی محمدرضا فهمیزی را شامگاه یکشنبه 16 دی  به صدا درآورد.

در این مراسم از پوستر این نمایش با حضورناصر آقایی، تماشاگران و جمعی از علاقه‌مندان نیز رونمایی شد.

پس از اجرای نمایش، ناصر آقایی گفت: نمایش فضایی اکسپرسیونیستی دارد و شاید با واقعیت فاصله داشته باشد اما در عین حال در دنیای واقعی سیر می‌کند.

این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: کارگردانی نمایش، هوشمندانه بوده و بازیهای قابل قبولی ارائه شده است. اگر چه اجرای اول بود اما اجرای نقش‌ها بسیار خوب بود، هرچند معتقدم که  شب اول وشب آخر اجرا باید خوب باشد اما کار با تعدد اجرا به پختگی می‌رسد بااین حال نمایش و اجرایی پخته و قابل قبول را شاهد بودم.

در ادامه محمدرضا فهمیزی کارگردان این نمایش با تشکر از کسانی که او را در اجرای این نمایش همراهی کردند، گفت: متاسفانه در روزگاری هستیم که تئاتر به تجارت تبدیل شده است و دوستانی که در این نمایش با ما باقی ماندند، جزو آخرین بازماندگان و کسانی هستند که تئاتر برایشان عشق است و به خاطر عشق کار می‌کنند و به واسطه عشقی که به نمایش و البته محبتی که به من داشتند، ماندند و این کار اجرا شد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه وضعیت تئاتر و هنر ما به این صورت شده و نمایش‌هایی از این دست که با حداقل هزینه و عشق به تئاتر اجرا می‌شود، نیازمند توجه بیشتر علاقه‌مندان هنر است .

این نمایش تا 5 بهمن هر شب به جز شنبه ها در تالار ناصر خسرو به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از سایت تیوال خریداری کنند.