به گزارش هنرآنلاین، پیش‌فروش نمایش "برفک"، نوشته و کار جواد عاطفه با بازی عاطفه پاکبازنیا، از امروز (یکشنبه) آغاز شده و از چهارشنبه 19 دی‌ماه رأس ساعت 20 در سالن سایه‌ تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

جواد عاطفه طراحی صحنه و لباس نمایش را خود برعهده دارد و برای سومین بار گروهِ طراحیِ ثابتی در بخش‌های دیگر او را همراهی می‌کنند؛ روزبه حسینی به عنوان طراح نور، مهدی فاتحی طراح پوستر و سهند بهادری طراحِ صدای "برفک" هستند. همکارانِ دیگر "برفک" عبارتند از: دستیاران: پریناز بابایی، نیلوفر رازمند، مدیر صحنه: عارفه طاهری، عکاسان: فاطمه آهنگران، محمد گل‌محمدی و ضیاء صفویان، هماهنگی و روابط‌عمومی: نگار حسینی، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست، امور بین‌الملل: ملینا نوری‌زاد، ویدئو: علی ضیاسعیدی و ویدئوگرافیک: استودیو فا.

گفتنی‌ است مجری طرح این نمایش، گروه فیلم‌ و‌ تئاتر "وَ ناگهان" و سامانه‌ی فروش بلیت نمایشِ "برفک"، تیوال و گیشه‌ تئاتر شهر خواهد بود. "برفک" از چهارشنبه 19 دی‌ماه تا 18 بهمن‌ماه، هر روز به جز شنبه‌ها، رأس ساعت 20 در سالن سایه‌ تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

 

مریم کاظمی "ساعت هشت در کشتی " را کارگردانی می‌کند

مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل، نمایش "ساعت هشت در کشتی " را برای گروه سنی کودک و نوجوان کارگردانی می‌کند.

ساعت هشت در کشتی عنوان نمایشنامه‌ای نوشته آلریچ هاب است که هینار پیلر آن را از زبان آلمانی به انگلیسی برگردانده و ترجمه آن به زبان فارسی را حسین فدایی حسین انجام داده است.

در این نمایش که مریم کاظمی آن را کارگردانی می‌کند، هنرمندانی همچون حسین محب اهری، علی فروتن، حمید گلی، مهراد زمانی و حسن همتی ایفای نقش می‌کنند.

همکارانی که تا کنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است از این قرارند، موسیقی این نمایش را فرید نوایی؛ موسیقیدان شناخته شده تئاتر، بر عهده دارد.

طراحی صحنه این کار را سینا ییلاق بیگی، طراحی لباس توسط مژکان عیوضی، طراحی و ساخت عروسک‌های نمایشی توسط سهیلا باجلان و طراحی پوستر و بروشور آن توسط پریسا فلاح زاده انجام می‌شود.

در گروه کارگردانی سعیده دادگر و شقایق اصلانی همکاری دارند. مهراد زمانی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، جواد اعرابی نیز مدیر اجرایی این پروژه نمایشی است.

 

آمار مخاطبان نمایش‌های "خروس لاری" و "طناب" اعلام شد

نمایش‌های "خروس لاری" به کارگردانی امید سهرابی با 3 هزار و 549 مخاطب و "طناب" به کارگردانی نصیر ملکی جو با 2 هزار 19 مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش‌های "خروس لاری" و "طناب" که به ترتیب از 9 و 15 آذر در ساعت‌های 19:30 و 21:30 اجرای عمومی خود را در سالن‌ ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، با استقبال بیش از 5 هزار مخاطب به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش "خروس لاری" به کارگردانی امید سهرابی در 26 اجرای خودپذیرای 3 هزار و 549 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 2372 مخاطب با بلیت‌های 50 هزارتومانی، 495  مخاطب با بلیت‌های 40 هزارتومانی و 259 مخاطب نیز با بلیت‌های 30 و 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 423 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "خروس لاری" طی 26 اجرا مبلغ 147 میلیون و 340 هزار تومان بوده است.

نمایش "طناب" به کارگردانی نصیر ملکی جو نیز در 21 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 19 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 1532 مخاطب با بلیت‌های 60،50 و 40 هزارتومانی، 169 مخاطب با بلیت 35،30 و 20 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 318 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش "طناب" طی 21 اجرا مبلغ 78 میلیون و 91 هزار تومان بوده است.

 

"کارداجین" در دوشنبه های نقد تئاتر  بررسی می‌شود

در برنامه دوشنبه‌های نقد تئاتر، روز دوشنبه 17 دی‌ماه نمایش "کارداجین" نوشته و کار محمد میرعلی­‌اکبری، پس از اجرا توسط دو منتقد کانوان ملی منتقدان تئاتر ایران نقد و بررسی می‌شود.

این نمایش به مدت 80 دقیقه از ساعت 20:15 در سالن شماره 2 مهرگان اجرا می‌شود که پس از پایان اجرا، رضا آشفته و هومن نجفیان درباره این نمایش نقد و نظرشان را در گفت‌وگو با عوامل نمایش ارائه می‌کنند.

درباره این نمایش گفته شده: "کارداجین" به معنی کشتن یا مصدوم کردن شخصی با ضربات کارد است. ایرج بعد از ده سال به محله قدیمی‌اش در حاشیه‌ شهر باز‌می‌گردد...