سرویس تئاتر هنرآنلاین: "ازدواج آقای می سی سی پی" اثر فردریش دورنمات، ترجمه حمید سمندریان به کارگردانی احسان فلاحت‌پیشه از امروز 14 دی ماه ساعت 19 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌آید. بازیگران این اثر نمایشی محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکی، مهدی نصرتی، سیدجواد حسینی و پریسا صنعت‌کار هستند. فلاحت‌پیشه این نمایش را سال 94 در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه آورده است.

احسان فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تغییراتی که این نمایش به نسبت اجرای پیشین داشته است، گفت: سه سال از اجرای این نمایش گذشته است و طبیعتاً این بار در اجرای مجدد با فهم و اشراف بیشتری به سراغ متن رفته‌ام. چرخه اجرای پیشین این نمایش به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و صفر به مدت دو هفته ملغی شد و نیمه کاره ماند. از آنجا که پروسه اجرا با مخاطب تکمیل می‌شود و باید اجرا شکل کامل پیدا کند و مخاطب با آن ارتباط بگیرد، پس از سه سال برآن شدیم تا سراغ این نمایشنامه رفته و آن را مجدد به صحنه آوریم.

او همچنین در ادامه اضافه کرد: با توجه به شرایط جامعه، رویکرد و دراماتورژی من نیز نسبت به این اثر تغییر کرد. از جذابیت‌ها و زنده بودن پدیده تئاتر این است که حتی در بازه اجراها تغییرات صورت می‌گیرد و ما سعی کردیم تا در برخورد با تماشاگر و اتفاقات روزانه این نمایش را روتوش کاملی کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره موضوع و مضمون این نمایش خاطرنشان کرد: این اثر به مسئله غلبه شر در لوای نهاد قدرت مانند قانون یا هر چیز دیگری در جامعه  می‌پردازد و مضمون آن درباره از شکل افتادن مفهوم عدالت در جوامع بشری در دنیای معاصر است.

فلاحت‌پیشه درخصوص فضای اجرایی نمایش "ازدواج آقای می سی سی پی" یادآور شد:  این اثر از دورنمات به لحاظ ساختاری و مضمونی اثری سرکش است. در بخش اجرا سعی کرده‌ایم براساس کمدی تراژدی موردنظر فردریش دورنمات که جدی‌ترین و موثرترین شکل برخورد با وقایع دنیای معاصر است پیش برویم اما نمی‌شود سبک و شیوه مشخصی برای این ارائه در نظر گرفته شود.

احسان فلاحت‌پیشه در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: در کنار اجراهایی که این روزها باب شده است از مخاطبان واقعی تئاتر برای تماشای این نمایش دعوت می‌کنیم. باید مفهوم روشنی از تئاتر به وجود بیاید چراکه تماشاگر تئاتر تماشاگر ویژه تئاتر است و تنها به دنبال سرگرمی نیست و می‌داند این سرگرمی با اندیشه و فکرش سروکار دارد و می‌خواهد مسئله و پرسشی را با مخاطب درمیان بگذارد تا او زوایه نگاه خود را نسب به جهان تغییر دهد.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: حبیب‌اله دانش، گروه بازی‌سازان: کوشا ابراهیمی، پوریا ابوذری، شراره آشوری، پوریا بیات، عرفان حق‌روستا، علیرضا رشیدی، شبنم زارعی‌پور، مائده شهوازیان، آرش طباطبائی، سارا فتحی، ملینا فیاضی، کامران کندی، آرزو لشگری، مهدی محمدی، رکسانا نوربخش و آوا وفاداری، بازنگری و تنظیم مجدد متن: حبیب‌اله دانش، روزبه حسینی و احسان فلاحت‌پیشه، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی و احسان فلاحت‌پیشه، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: عاطفه ابیضی، طراح نور: رضا خضرایی، آهنگساز و طراح صوت و افکت: محمد اسلامی، دستیار طراحی فضای صوتی: پدرام سلیمانی، نوازنده ساکسیفون: امیرحسام زبردست، نوازنده ویولن‌سل: شقایق نجاتی، نوازنده پرکاشن و درامز: پدرام سلیمانی، نوازنده پیانو: نیما رئیسی، نوازنده گیتار و آوا: پریا سمیع، ترانه‌سرا: امید صادقی، مربی آواز گروه بازی‌سازان: فرزاد برهمن، طراح پوستر و بروشور: مازیار تهرانی، تصویرساز: امین منتظری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حمید خوشنویس، دستیارکارگردان: سارا ولی‌زاده، منشی صحنه: نگین بهزاد، مدیران صحنه: زهرا یاری‌زاده، الهه غلام‌زاده، کوشا ابراهیمی و عرفان‌حق‌روستا، عکاس: مهدی طلاجو و گلدیس نمازیان، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم شریعتی، تیم تبلیغات: گروه هنری پژواک، سارا ولی‌زاده، مرتضی حقیقت‌بیان، عرفان دانا، آرمان کلهری و گلی نظری، مدیر تولید: امین محمدی.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.