به گزارش هنرآنلاین، در رویدادی بی‌سابقه، بازیگر اصلی فیلم "بیل را بکش؛ جلد اول و دوم"، از دهمِ دی‌ماه برای نخستین‌بار به صورت ویدیویی در نمایش "کمدی الهی؛ جلد برزخ" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی در تماشاخانه ایرانشهر حضور می‌یابد.

نمایش "کمدی الهی؛ جلد برزخ" تازه‌ترین اثر ابراهیم پشت‌کوهی، اجراهای خود را در سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از دهم دی‌ماه با حضور "اما تورمن"، بازیگر آمریکایی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو آغاز می‌کند. این نمایش با اقتباسی آزاد از "کمدی الهی"، اثر سترگ دانته، شکل گرفته است.

علاوه بر حضور ویدیویی "اما تورمن" که با فیلم‌های مشهوری نظیر "بتمن و رابین"،"بیل را بکش؛ جلد اول و دوم" و "داستان عامه‌پسند" در سینمای جهان شناخته شده، مجید کشاورز، رضا دریایی و بهنام پانیزه در "کمدی الهی؛ جلد برزخ" به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: گاتا عابدی (مشاور شخصیت‌شناسی آرکی‌تایپ)، حسن جودکی (مجری طرح)، الهه برادران (دستیار و برنامه‌ریز)، غزل لوری (منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی (طراح صحنه و نور)، مقدی شامیریان (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، یاسمن آوخ، عماد زارعی (خوانندگان)، ساناز دریایی (عکاس و طراح پوستر) و احمدرضا حجارزاده (امور رسانه).

گفتنی است ابراهیم پشت‌کوهی پیش از این، نمایش "کمدی الهی؛ جلد دوزخ" را در سالن موزیکاتئاتر باکو (آذربایجان) روی صحنه برده بود.

علاقه‌مندان به تماشای "کمدی الهی؛ جلد برزخ"، می‌توانند از دهم دی‌ماه هر روز ساعت18 به سالن استاد ناظرزاده‌کرمانی در تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کرده و همچنین از طریق سایت تیوال بلیت نمایش را پیش‌خرید بکنند.

 

مریم کاظمی در حال آماده‌سازی نمایشی برای گروه سنی کودک و نوجوان

مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل تمرینات اثری تازه برای گروه سنی کودک و نوجوان را آغاز کرد. در این نمایش هنرمندانی همچون حسین محب اهری، علی فروتن، حمید گلی، مهراد زمانی و حسن همتی ایفای نقش می‌کنند. جواد اعرابی نیز مدیر اجرایی این پروژه نمایشی است.

همچون دیگر آثار این گروه نمایشی طراحی لباس توسط مژگان عیوضی، طراحی و ساخت عروسک‌های نمایشی توسط سهیلا باجلان و طراحی پوستر و بروشور آن توسط پریسا فلاح زاده انجام می‌شود. طراحی صحنه این کار را سینا ییلاق بیگی برعهده گرفته است. در گروه کارگردانی سعیده دادگر و شقایق اصلانی همکاری دارند.

مریم کاظمی مجموعه‌ای از پرمخاطب‌ترین آثار نمایشی حوزه تئاتر کودک و نوجوانان را در پرونده کاری دارد. نمایش موزیکال "ماه پیشونی" آخرین کارگردانی این هنرمند شناخته شده تئاتر در زمینه کودک و نوجوان بود. آثاری همچون "غول بزرگ مهربان"، "شاهزاده خانم بد ترکیب" و "کلوچه دارچینی" از دیگر نمایش‌های موفق گروه تئاتر مستقل با کارگردانی مریم کاظمی بوده است.

گروه تئاتر مستقل علاوه بر تولید و اجرای آثار حرفه‌ای تئاتر ماحصل فعالیت هنرجویان دوره‌های آموزشی خود را نیز به صورت هرساله روی صحنه می‌برد که اجرای نمایش "یک پنجمک" در آخرین جشنواره تئاتر شهر (دوره ششم) با حضور بیش از 40 هنرجو در سه رده سنی شش تا هشت سال، ده تا چهارده سال و چهارده تا هجده سال و با همراهی هفت بازیگر بزرگسال از جمله اجراهای آموزشگاهی این گروه بود.

 

برگزاری دوره رقابتی نمایشنامه‌خوانی در دیوار چهارم

زری کریمی، کارگردان و بازیگر، نخستین دوره رقابتی نمایشنامه‌خوانی کارگاه مثلث را در مجموعه نمایشی دیوار چهارم برگزار می‌کند.

نخستین دوره از این کارگاه به سرپرستی و کارگردانی زری کریمی از 6 نمایشنامه متفاوت، اعم از متون ایرانی و خارجی در قالب نمایشنامه‌خوانی تشکیل‌شده است که به فاصله هر هفته، از 8 دی‌ماه الی 13 بهمن در روزهای شنبه ساعت 20 برگزار خواهد شد.

زری کریمی در خصوص برگزاری این کارگاه اطلاع داد: "این اولین دوره رقابتی گروه تئاتر مثلث است که تنها مختص هنرجویان این کارگاه می‌باشد. کلیه نقش خوانان در اولین دوره رقابتی امسال ۱۰۳ نفر هستند که هنرجویان دوره امسالِ کارگاه مثلث بوده‌اند. اما مراتبِ پشت‌صحنه و همگی عوامل اجرایی نیز شامل هنرجویان کارگاه مثلث هستند که درمجموع، ۱۵۰ نفر را شامل می‌شود."

وی افزود: "نخستین دوره رقابتی کارگاه مثلث کاملاً درون‌گروهی برگزار خواهد شد. هیئت‌داوران مجموعه شیرین بینا، محمدرضا علیمردانی، حجت علیخانی، علی عابدی، رؤیا بختیاری، بهزاد صدیقی، گیلدا حمیدی، مجید آقا کریمی و حسین کشفی اصل هستند که داوری این دوره را بر عهده‌ دارند."

گفتنی است اولین اثر از این دوره "هفت طبقه" نام دارد که روز شنبه 8 دی‌ماه ساعت 20 به روی صحنه خواهد رفت. عوامل اجرایی این اثر به شرح ذیل می‌باشند: نویسنده: موریس پنیچ، مترجم: ساسان گلفر، کارگردان: زری کریمی و نقش خوانان (به ترتیب الفبا) علی ادیبی، پریسا بیات، فرید جلوه دار، علی حیدری، مهسا خسروی، لیلا راد، عسل شمس، بنیامین عابدینی، پانیذ فاتحی، سارا کمال، وحید کمالی اصل، محمدرضا محبی زاده، حسن محمد زاده قزاآنی، معصومه محمدی، ساتیا نوروزی می‌باشند.

اطلاعات کامل و دیگر اجراهای این دوره متعاقباً اعلام خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این نمایشنامه‌خوانی می‌توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، پلاک 544 و یا چهارشنبه به سامانه فروش Tik8 مراجعه نمایند.