به گزارش هنرآنلاین، نمایش "پدرآن" به کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر که موفق به جوایز متعددی در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر و کودک همدان شد، روز یکم دی‌ماه ساعت 19 در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

موضوع نمایش "پدران" درباره ارتباط با فرزندان و والدین‌شان است،  و داستان هشت دختر نوجوان است که بر لبه‌ باریک عاد‌ت‌ها و عرف‌ها با پدران‌شان رو‌به رو می‌شوند .

این نمایش 30 بازیگر از سنین 4 سال تا 47 سال دارد. بازیگران این نمایش به ترتیب سن مانلی نفر (4سال)، ونوس شمس (7)، هلیا و هستی هاشمی (13)، آریانا کیهانفر(13)، ماهک بدرخانی (13)، ارغوان دماوندی (14)، هانا صراف (15)، نفس صادقی (17)، سکینه و نرگس محمدی (17 و 18)، الاهه نوری (25)، حمیدرضا گودرزی (27)، مریم رادپور(28)، شیما لطیفی (29)، میلاد محمدی (31)، معصومه آرواز(31)، خالق استواری (33)، شراره طیار (35)، فهیمه باروتچی (35)، گیتا صالحی (35)، مریم آشوری (36)، هدیه حاج طاهری (37)، سعید ابک (38)، مهرداد باقری (40)، هادی ولی‌لو (41) و محسن صادقی(47) و راوی این "پدران" نادیا قمری است.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مدیر تولید: مریم منصوری، عکاس: حداد حیدری و امیر عسگری، موسیقی‌ها: انتخابی، دستیار و برنامه‌ریز: میلاد محمدی، ساخت فیلم: امیر عسگری، گریم و مشاور کارگردان: حمیدرضا مرادی، دستیاران فنی: علی حاجی بنده، امید عسگری،  آبتین دابا و علیرضا حسین پور، دستیار و مدیر صحنه: پویا طهماسبی و دستیار و منشی صحنه: محمد حسین موسوی.

 

"شب" به پردیس تئاتر شهرزاد رسید / آغاز اجراهای نمایش "جنون" از دوم دی ماه

صحرا فتحی نویسنده و کارگردان تئاتر از دوم دی ماه سال جاری اثر نمایشی تازه‌اش را  با عنوان "شب" در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد برد.

این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و مسائل جامعه امروز را با زبان طنز روایت خواهد کرد، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده پیش خرید بلیت این نمایش طی روزهای گذشته آغاز شده است و علاقه مندان به آثار نمایشی می‌توانند، بلیت‌های این نمایش را به صورت حضوری از گیشه پردیس تئاتر شهرزاد خریداری کنند.

سروش جمشیدی و بهنوش بختیاری بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و تهیه‌کنندگی این نمایش به طور مشترک بر عهده محمد قدس و صحرا فتحی است. نمایش "شب" از دوم دی ماه هرشب ساعت 21:15 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد اجراهای خود را آغاز خواهد کرد.  

از سوی دیگر نمایش "جنون" عنوان اثر نمایشی تازه‌ای است که از دوم دی ماه به مدت 15 شب در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این دومین تجربه ریحانه نبی‌یان در مقام کارگردان است و تهیه‌کنندگی این نمایش بر عهده محمد صادق رنجکشان خواهد بود.

داستان این نمایش درباره فریادهای هذیان گونه انسانهایی است که نه می‌توانند جامعه پر از تزویز را تحمل کنند و نه می توانند وجود خود به عنوان عضوی از این جامعه را تحمل کنند و بنابراین راهی جز پذیرفتن انگ دیوانه بودن ندارند.

 شبنم قربانی و علیرضا شریعتی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. طبق برنامه‌ریزی های انجام شده این اثر نمایشی از دوم دی ماه هرشب ساعت 19:15 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

برنامه‌های آینده پردیس تئاتر شهرزاد در دی ماه، طی روزهای آینده از سوی روابط عمومی این مجموعه اعلام خواهد شد.

 

افتتاح تماشاخانه سیمرغ و آغاز اجرای نمایش "مکعب"

تماشاخانه سیمرغ در گام اول کار خود را با نمایش "مکعب" به کارگردانی و بازی علی سلیمانی آغاز کرد و سه شنبه شب 27 آذرماه میزبان مخاطبان و هنرمندانی بود که در شب ابتدایی به تماشای این اثر نشستند.

دکتر رحمت امینی زنگ آغاز این نمایش را به صدا درآورد و در سخنانی کوتاه گفت: هرجای این شهر که سالن تئاتری افتتاح شود باعث مسرت و خوشحالی من است و ما تئاتری ها سال‌هاست که داریم می جنگیم که خودمان را اثبات کنیم و می‌خواهیم که بگوییم که تئاتر حذف شدنی نیست اما همیشه مانع سد راه ما بوده است. افتتاح تماشاخانه سیمرغ یکی دیگر از اتفاقاتی است که می‌تواند به تئاتر ما رونق بدهد و امیدواریم که این مسیر هموار شود. مسرورم که این سالن با کار علی سلیمانی افتتاح شد چرا که او از دانشجویان دانشکده هنرهای نمایشی در آن سالهای درخشان بود و تماشای کارهای او برای من همیشه جذاب است و به علاقه‌مندان تئاتر هم تماشای این اثر را حتما پیشنهاد می‌کنم.

علی سلیمانی نیز در چند جمله کوتاه اینطور عنوان کرد که خوشحال است نمایش "مکعب" را برای دومین بار روی صحنه می‌برد و این اتفاق در سالن سیمرغ رخ می‌دهد و پس از آن محسن احتشامی مدیر تماشاخانه خطاب به مهمانان گفت: ما برای تئاتر دغدغه‌مند عمل می‌کنیم و همه کسانی که در این سالن کار می‌کنند سال‌هاست که در حوزه تئاتر و هنر مشغول به کار هستند و تلاشمان این است که بتوانیم از هنرمندان و تئاتری ها حمایت کنیم و همراهشان باشیم تا آثار جذاب خود را روی صحنه ببرند و در این مسیر هم البته از علاقه‌مندان به تئاتر می‌خواهیم که ما را تنها نگذارند. این باعث افتخار من است که نمایش علی سلیمانی که خودم تماشاگر آن بودم و بسیار لذت بردم اولین نمایشی است که در "سیمرغ" روی صحنه می‌رود و امیدواریم اسقتبال از این نمایش تا شب پایانی ادامه داشته باشد.

اما یکی دیگر از میهمانان افتتاحیه کمند امیرسلیمانی بود که از سال‌های تحصیل در دانشکده هنرهای نمایشی و هم دانشگاهی بودن با علی سلیمانی گفت و عنوان کرد که در آن سال‌ها هنرمندان زیادی با سعی و تلاش خودشان را به جایگاه های ویژه در بازیگری رساندند و من خوشحالم که دانشجویی از دوره درخشان بودم. همچنین افتتاح سالن سیمرغ را به فال نیک میگیریم و امیدواریم در این مسیر میزبان آثار جذاب باشد.

اما از دیگر میهمانان ویژه این مراسم میتوان به احسان عبدی پور ، سروش طاهری ، محمد فرشته نژاد ، باران صالح علا ، احمد بهرامی و... اشاره کرد.

گفتنی است نمایش "مکعب" به کارگردانی و بازی علی سلیمانی و سهیلا جوادی هرشب ساعت 19 در تماشاخانه "سیمرغ" واقع در مفتح جنوبی روبروی شهید شیرودی ، خیابان اردلان پلاک 25 روی صحنه میرود و علاقه مندان میتوانند از طریق سایت تیوال اقدام به خرید بلیط و تماشای این اثر کنند.