به گزارش هنرآنلاین، "شب" با بازی (به ترتیب حروف الفبا) بهنوش بختیاری و سروش جمشیدی به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی از ۲ دی ماه ساعت ۲۱در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

مژگان بیات سرمایه‌گذار این نمایش و محمد قدس و صحرا فتحی تهیه کنندگی این نمایش را بر عهده دارند.

همچنین پیش فروش بلیت نمایش "شب" از چهارشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۲ بر روی سایت tik8.com آغاز می‌شود.

طراح پوستر این نمایش امیربهادر فلاحتی است.

 

روایتی دیگر از طبقه کارگر در نمایش لوله در شهر رشت

نمایش "لوله" پس از اجرا در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و اجرای عموم در سالن اصلی مولوی در تهران، از پنجشنبه ۲۹ آذر تا دوشنبه ۳ دی و در ساعت ۱۹ و ساعت ۲۱ در رشت اجرا می‌شود. 

به گفته علیرضا اجلی، نویسنده و کارگردان نمایش "لوله"، مضمون این نمایش درباره بی‌عدالتی در میان طبقه کارگر است و در آن جریان سرمایه‌داری به چالش کشیده می‌شود.

وی شیوه اجرایی "لوله" را مبتنی بر حرکات بدن اغراق شده و اکسپرسیونستی می‌داند که سعی در ایجاد ارتباط موثر با تماشاگر دارد‌.

مجری طرح نمایش "لوله"، آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ است و تهیه‌کنندگی آن را رکسانا خلوتی بر عهده دارد.

محمدرضا آبادی، پانیذ اسماعیلی، ابراهیم عبدی، مصطفی عطری، یاسمن وفایی، حسین یوسفی و ارغوان راستی بازیگران این نمایش فیزیکال هستند. 

برای تهیه بلیت به تماشاخانه هامون، واقع در رشت، خیابان سعدی، خیابان فرقان بین، کوچه نوروزی مراجعه و یا از طریق سایت www.haftsaz.com اقدام کنید. 

 

مهرگان میزبان "دیگری بزرگ" می‌شود

نمایش "دیگری بزرگ" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی قاجاری از ساعت 20:15 امروز سه‌شنبه 20 آذرماه در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.

این نمایش داستان کارگری را روایت می‌کند که قرار است مسئولیت نظافت دودکش کارخانه‌ای را بر عهده بگیرد. او قبل از ورود به کارخانه، در تصورات ذهنی خود بیداری دودکش را می‌بیند که او را دگرگون می‌سازد...

علی قاجاری تنها بازیگری است که در این اثر 45 دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازد.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به الهام آذری (دستیار کارگردان)، حمید رضا طاهری(موسیقی)، حمیدرضا طاهری و علی قاجاری (طراح صحنه و نور)، تقی رجبی (ساخت دکور)، خشایار سام (مدیر صحنه)، سامره الیاسی (طراح لباس)، عرفان پور‌محمدی (تبلیغات مجازی)، صالح سهرابی (مدیر برنامه‌ریزی)، محمد حسینی (پوستر بروشور)، حمیدرضا طاهری (عکاس)، حمیدرضا طاهری (ساخت تیزر) و سینا قاسمی و فرشاد حسینی(دستیاران صحنه) اشاره کرد.

گفتنی است که این نمایش تا 5 دی‌ماه هر شب ساعت 20:15 میزبان تئاتر دوستان در سالن شماره 2 تماشاخانه مهرگان به آدرس خیابان انقلاب- خیابان خارک- بن بست اول- پلاک 5  خواهد بود.

علاقمندان به این اثر می‌توانند از سایت تیوال با تخفیف‌های ویژه‌ای بلیت آن را تهیه کنند.

 

"از کجا اومدیم" به نفع انجمن راه به صحنه می‌رود

نمایش "از کجا اومدیم" به کارگردانی محمد عاقبتی امروز سه شنبه 20 آذر در حمایت از فعالیت‌های انجمن راه به صحنه می‌رود.

"از کجا اومدیم" به نویسندگی مهدی چاکری و کارگردانی محمد عاقبتی که این روزها در تالار هنر اجراهای پایانی خود را سپری می‌کند، امروز سه شنبه 20 آذر، ساعت 18 در تالار هنر و در حمایت از فعالیت‌های انجمن راه که در زمینه سلامت جنسی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان انجام می‌شوند، به صحنه می‌رود.

نمایش محمدهادی عطایی و الکا هدایت بازیگران نمایش "از کجا اومدیم" هستند که به یکی از مهمترین پرسش کودکان درباره تولد پاسخ می‌دهد.

 

"وامانده تهران" به یاد هوشنگ گلشیری به روی صحنه می‌رود

"وامانده تهران" تازه‌ترین اثر نمایشی حامد رحیمی نصر  23 و 22 آذرماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه خواهد رفت.

عوامل این پروژه،  اجرای این نمایش را به یاد هوشنگ گلشیری به روی صحنه آورده‌اند.

 "وامانده تهران" برداشتی آزاد از قصه "انفجار بزرگ" نویسنده فقید کشور هوشنگ گلشیری است که در قالب مونولوگی کمدی_ موزیکال از تضادها، تفاوت‌ها و تقابل نسل دیروز با پدیده‌های نوظهور دنیای امروز حکایت می‌کند. 

 حامد رحیمی نصر افزون بر طراحی این نمایش، در قامت مردی کهنسال نقش‌آفرینی می‌کند و علی شعائی" نیز کارگردانی این پروژه را عهده‌دار است. 

علی شعائی متن این نمایش را با همکاری محمدرضا آزادفرد به رشته تحریر درآورده و ارکستر "نوای نریمان" به سرپرستی مهربد یوسفی نیز موسیقی این اثر نمایشی را به شکل زنده اجرا می‌کند.

علاقمندان جهت تهیه بلیط می‌توانند به سایت تیکت مراجعه کنند.