به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مثل آب برای شکلات" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی از امروز 14 آذرماه، دور سوم اجراهای خود را در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد. این نمایش پیش از این در سال‌های 92 و 95 در سالن‌های چهارسوی مجموعه تئاترشهر و سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجراهای موفقیت‌آمیز و پُرمخاطبی را تجربه کرده و همچنین به تازگی چهار جایزه بخش‌های بهترین بازیگری، بهترین طراحی لباس، بهترین موسیقی و بهترین نمایش را از نخستین جشنواره تئاتر الف (تبریز) به دست آورده است.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده: بنا بر رسمی در جنوب مکزیک، دختر خانواده تا زمانی که مادرش زنده است، حق ازدواج ندارد اما "تی‌تا"، دختر کوچک "ماما النا" عاشق شده!

رویا نونهالی، بهنام پانیزه، معصومه بیگی، فاطمه جعفری، سارا شاهی، افسانه پرمر، علیرضا سرحدی، مسعود خادمی، سارینا ترقی، فاطمه احسان‌فر، غزل لوری و محمد شورانی در سری جدید اجرای نمایش "مثل آب برای شکلات" ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از:گاتا عابدی(مشاور شخصیت‌شناسی و آرکی‌تایپ)، الهه برادران (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، بهرنگ عباس‌پور (آهنگساز)، عماد زارعی، یاسمن آوخ، ایمان رضایی، محمد شورانی، غزل لوری و مسعود خادمی، سعید انقلابی(گروه نوازندگان)، یاسمن آوخ و بهنام پانیزه (خوانندگان)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح نور)، فاطیما پشت‌کوهی(طراح لباس)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح صحنه)، شقایق برهمتی(گریم)، احسان نقابت (طراح پوستر)، احسان نقابت و ساناز دریایی(عکاس)، آیدا اورنگ (روابط‌عمومی)، احمدرضا حجارزاده (مشاور امور رسانه).

گفتنی است آوازها و موسیقی این نمایش تلفیقی از موسیقی‌های فولکلور جنوب ایران و مرکزیک است.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش "مثل آب برای شکلات" می‌توانند از امروز 14 آذرماه، هر شب ساعت 21 به سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان نوفل‌لوشاتو، تقاطع خیابان رازی مراجعه بکنند. سایت تیک‌اِیت نیز برای رزرو اینترنتی بلیت در اختیار مخاطبان است.

 

"سایکوتیک" به مهرگان می‌رود

نمایش "سایکوتیک" به کارگردانی و بازیگری امید اولیایی از ۱۷ آذرماه در خانه نمایش مهرگان به روی صحنه می‌رود.

نمایش "سایکوتیک" به نویسندگی رضا آشفته و کارگردانی و بازیگری امید اولیایی از شنبه ۱۷ آذرماه ساعت ۱۷ اجراهای خودرا در خانه نمایش مهرگان آغاز خواهد کرد.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به تهیه‌کننده: باربد طولابی، مدیر هنری: علی تاجیک، گروه کارگردانی: علی جهانجونیا، وحید محزونی، برنامه ریز: سعید جعفری، منشی صحنه: محمد تندرو، طراح لباس: فاطمه مقدم پور، مدیر صحنه: رامین صبوری، مشاور رسانه‌ای: سیدمحمدصادق سیادت، مدیران روابط عمومی: ارسلان گل محمدی، فرشته سراج، تبلیغات مجازی: تهران تماشا، عکاس و طراح پوستر: علی تاجیک اشاره کرد.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: دیوانه‌ای که درونیات خود را بیرون می‌ریزد...

علاقمندان جهت خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه خانه نمایش مهرگان مراجعه کنند.

 

روایتی نمایشی از "اتاق آبی" سهراب سپهری

"اتاق آبی" نام نمایشنامه‌ای است که در چهاردهمین هفته از دوره جدید جلسات نمایشنامه‌خوانی "عصری با نمایش" روخوانی می‌شود.

این نمایشنامه نوشته یونس لطفی و کار احسان فکاء است که روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 آذر ماه در خانه نمایش "مهرگان" نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

نمایشنامه "اتاق آبی" همان گونه که از نامش بر می‌آید، درباره زندگی سهراب سپهری شاعر و نقاش معاصر است و گروه اجرایی در خلاصه داستان متن خود، بخشی از کتاب را آورده‌اند: "دویدم تا اتاق سر حوضخانه در آن طرف باغ، عموی کوچک را صدا کردم، تفنگ دولول سر پر خود را برداشت و با من تا سر طویله دوید، مارها را دیدیم، عمویم نشانه رفت، عمویم معنی دو مار به هم پیچیده را بلد نبود، نه از اساطیر خبر داشت و نه تاریخ ادیان خوانده بود، در چاردیواری خانه ما لفظ Ahimsa یا معادل آن بر زبان نرفته بود، قوس قزح کودکی من در بیرحمی فضای خانه ما آب می‌شد، عمویم نمی‌دانست که برخورد با دو کبرای به هم آمیخته برای هندوی جنوب چه معنی بلندی دارد، تا ببیند خود را کنار می‌کشد، دست‌ها را به هم می‌پیوندد، زانو می‌زند و دعایی می‌خواند.عمویم به این حرف‌ها کاری نداشت، با تفنگ ساچمه‌ای خود نشانه رفت، سر یکی از مارها از تن جدا شد، مار دیگری سوا شد و پا به فرار گذاشت و از در سر طویله به صحرا گریخت. Tiresias با عصای خود دو مار به هم خفته را کوفت و خود به زن بدل شد، عمویم نشد.."

"اتاق آبی" که به نثر نگاشته شده، بخشی از خاطرات کودکی سهراب سپهری است و نیز نظرات این شاعر و نقاش معاصر را درباره هنر در بر می‌گیرد.

نمایشنامه "اتاق آبی" به نویسندگی یونس لطفی و کارگردانی احسان فکا روخوانی می‌شود و میثم رازفر تنها راوی آن است. همچنین مهدیار پیرزاده در بخش مدیا گروه اجرایی این برنامه را همراهی می‌کند.

این نمایشنامه که مدت زمان روخوانی آن 45 دقیقه است، ساعت 15 روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 آذرماه در خانه نمایش "مهرگان" به نشانی خیابان انقلاب، نرسیده به پل کالج، خیابان خارک، بن بست اول، نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

 

اجرای "شاه اُبو" در تالار حافظ

شاه اُبو به نویسندگى آلفرد ژاری، کارگردانى میرعلیرضا دریابیگى و تهیه‌کنندگى سید عماد عامرى در تالار حافظ به روى صحنه خواهد رفت.

"شاه اُبو" حاصل تمرین چند ماهه میرعلیرضا دریابیگى با دانشجویان است.

شیما بختیاری، امیرحسین رضایی، آفرودیت ریوندی، آرامه سلطانیه، علی شعبانی، هلیا عبدالهی، شهراد قدیری، مهدی مشهدی کاظمی و سارا مقدم از جمله بازیگران این نمایش هستند.

این اثر نمایشى از تاریخ ٢٢ آذر ماه ساعت ١٩:٣٠ در تالار حافظ به روی صحنه خواهد رفت.

علاقه مندان براى خرید بلیت مى توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

نقد نمایش "ساده با تو بایک ترانه" در نشست تئاتر کاغذی

نمایش"ساده با تو با یک ترانه" نوشته ندا قربانیان شنبه 17 آذر ساعت 18در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

شیوه روایت این نمایش "ناتورالیستی"، "مینی مال" و چندلایه‌ای از زندگی و روابط گروهی، خانوادگی و حرفه‌ای سه مرد و یک زن جوان هنرمند در موقعیتی دراماتیک است که به افشای حقایق  فردی، خانوادگی و اجتماعی زندگی نسل جوان جامعه امروز ما می‌پردازد.

نمایش "ساده با تو با یک ترانه" در پنجمین جشنواره تئاتر استانی البرز که شهریورماه امسال برگزار شد، برگزیده نخست جشنواره، مقام اول کارگردانی، تندیس و جایزه اول نویسندگی، جایزه دوم طراحی صحنه، جایزه بازیگری دوم زن و جایزه بازیگری دوم مرد، جایزه موسیقی برگزیده شد.

رضا رباط جُزی، محمود حقیری، ندا قربانیان، عبدالرضا یعقوبی، سید فرزاد تجلی، ژینوس رحمتی و سعیده نِی باقلی نقش خوانان این اثر نمایشی هستند که با حضور بهزاد صدیقی کارشناس مجری و امید طاهری منتقد تئاتر در هفدهمین نشست " تئاترکاغذی" نقد می‌شود.

تلفن گویای 20-22872818 داخلی 119 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.