به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مُروارید" با طراحی و کارگردانی مهران خوش بین و نویسندگی هومن بنائی از 25 آذر ماه در سالن گوشه فرهنگسرای ارسباران روی صحنه خواهد رفت. 

نمایش "مُروارید" داستان شاعرانه غواصی در دلِ دایره کلمات و واژگان است.

در نمایش "مُروارید"، حمیدرضا لازمی، راضیه بهرامی و جواد واحدی به ایفای نقش می‌پردازند. 

همچنین سنا قربان زاده (دستیار کارگردان)، احمدرضا مقدسی (مشاور کارگردان)، مریم رضوانیان (مدیر صحنه)، جواد رضازاده (طراح صدا)، زهره مقیمی (طراح لباس)، نسرین نصیری‌زاده (طراح گریم)، محمد شبدار (طراح نور)، مریم یاری (منشی صحنه)، حامد بنائی (طراح پوستر و گرافیست)، هومن جواهرکار، المیرا ماهروزاده (عکاسان) و الهه حاجی‌زاده (مشاوره رسانه‌ای) دیگر عوامل این  اجرا هستند. 

 لازم به ذکر است نمایش "مُروارید" به کارگردانی مهران خوش بین از 25 آذر ماه ساعت 18.30 درسالن ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

 

"جادوی پاهای من" میزبان کودکان جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها شد

"جادوی پاهای من" نوشته زهرا شایان فر و با کارگردانی مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی که از ششم مهرماه اجراهای خود را در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو آغاز کرده بود، روز پنج‌شنبه؛ هشتم آذرماه و در شرایطی که تنها یک اجرا از این دوره اجرایی نمایش باقی مانده بود، میزبان کودکان جمعیت "طلوع بی‌نشان‌ها" شد.

در حال حاضر "جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها" به عنوان تنها حامی تخصصی در زمینه معضل کارتن‌خوابی، می‌کوشد تا با حفظ و اشاعه آیین مهرورزی که بیش از 10 سال است، هر هفته، سه‌شنبه شب با توزیع تعداد محدودی غذا در میان افراد کارتن‌خواب، نسبت به بهبود شرایط کارتن‌خواب‌ها در تهران اقدام کرده است، تلاش می‌کند نگاه جامعه را به موضوع اعتیاد و کارتن‌خوابی تغییر داده و کمک کند تا افراد بیشتری با مشارکت در این فرایند وارد چرخه درمان و بهبودی شوند.

نتیجه و ثمره حضور مستمر مهرورزان طلوع در شب‌های سه‌شنبه، تعداد قابل ملاحظه‌ داوطلبان "پاکی" و "بهبودی" است که هر هفته به همراه گروه توزیع غذا به طلوع برمی‌گردند تا با تکیه بر اراده، ادب و احترام نخستین گام را در جهت تغییر مسیر زندگی خود بردارند.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها که یک سازمان مردم‌نهاد است، آموزش هنر و همچنین تئاتر به کودکان کارتن‌خواب است که بسیاری از مهمانان نمایش "جادوی پاهای من" از این گروه بودند. این کودکان کاملا به تئاتر آگاه بودند و این نوید را به سایر مخاطبان می‌دادند که در آینده‌ای نزدیک روی صحنه‌های تئاتر خوش بدرخشند.

"جادوی پاهای من" مختص کودکان نوجوانان آماده شده است و جمعه؛ نهم آذرماه ساعت 18:30 به اجراهای خود در عمارت نوفل‌لوشاتو پایان داد. البته این پایان کار نمایش نیست و گروه اجرایی قرار است این اثر را در سالنی دیگر روی صحنه ببرند.

 

انتشار فراخوان دوره‌های فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی

مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن، چهارمین فراخوان در سال 97 را با عنوان "فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی" منتشر کرد.

ثبت نام اولیه این دوره از کارگاه‌های آموزشی از هم اکنون آغاز شده و تا روز  24 آذر ماه ادامه دارد، علاقه‌مندان می‌توانند عبارت "n16" را به سامانه پیامکی 2000183716 ارسال کرده تا برای آزمون و تست اولیه فراخوانده شوند.

آموزش اصول و مبانی فیلم‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌نویسی، بررسی جنبه‌های متنوع و مهم نویسندگی، اصول و تکنیک‌های نگارش، مراحل و ساختار نویسندگی، معرفی مهم‌ترین منابع آموزش نویسندگی و آشنایی با بهترین نویسندگان معاصر ایران، خوانش برگزیده فیلم‌نامه‌های برتر در طول برگزاری دوره‌های آموزشی و بررسی، نقد و بازبینی آثار شرکت‌کنندگان از سرفصل‌های مهم این دوره‌های آموزشی است که باحضور اساتید مجرب این حوزه در مراکز فرهنگی هنری منطقه 16 برگزار می‌شود.

بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی، تولید نمایش‌نامه و فیلم‌نامه بصورت مستمر و بادقت و باهدف ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در دستور کار این مرکز قرار دارد.

علاوه بر این می‌آموزیم چگونه آثار خود را انتشار دهیم و چاپ کنیم.

مرکز هنرهای نمایشی فرهنگسرای بهمن پیش از این و در سال 97، اقدام به انتشار فراخوان‌هایی با عنوان "تولید نمایش عروسکی و کودک"، "تولید آثار رادیویی" و "بازیگری" کرد که با استقبال مناسب علاقه‌مندان همراه بود و پس از برگزاری آزمونهای اولیه و انتخاب نفرات مستعد، هم اکنون 60 هنرجو پذیرفته شده در رشته‌های مورد علاقه خود به فعالیت هنری می‌پردازند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره تفلن 55051386 تماس بگیرند.

 

اکبر زنجانپور "زشت و زیبا" را به رادیو نمایش آورد

دوازدهم آذر ماه، شنونده نمایش رادیویی "زشت و زیبا" به کارگردانی اکبر زنجانپور از رادیو نمایش باشید.

این نمایش را پویان غفاری نوشته  و داستان آن دراره کشتی گیری است که به دلیل حاضر نشدن در مسابقات حذف شد. او تصمیم می‌گیرد درسش را رها کند و به دنبال کار بگردد اما...

این نمایش با هنرمندی محسن بهرامی، بهادر ابراهیمی، نازنین مهیمنی، امیر عباس توفیقی، کامیار محبی و تعداد دیگری از بازیگران در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است .

"زشت و زیبا" به تهیه کنندگی: ژاله محمد علی، گویندگی: شهین نجف زاده، افکتوری: محمدرضا قبادی فر و صدابرداری: رضا طاهری، هر روز ساعت 16:00 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین رادیو نمایش روز دوشنبه  در برنامه زنده  رادیویی گیومه به موضوع نقش و نگارهای زندگی ایرانی و همچنین حوزه میراث فرهنگی و آثار باستانی ایران می‌پردازد. برنامه زنده گیومه که هر روز به مدت 2 ساعت از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

بر اساس این خبر، گیومه برنامه‌ای ترکیبی نمایشی با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 به صورت زنده از رادیو نمایش بر روی موج اف ام، ردیف 5/107 مگاهرتز شنیده می‌شود.