به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر شهرزاد، نمایش "بی خانمان" عنوان اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی محمود رشیدی است که اجراهای خود را از تاریخ 16 آذر به صورت هفتگی در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد.  طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نمایش هر جمعه در ساعت 16 به روی صحنه خواهد رفت.

این اثر هنری به سرگذشت انسان‌های بی‌خانمان و آسیب‌دیده‌های اجتماعی می‌پردازد و مسائلی را مطرح می‌کند که تا کنون در حوزه تئاتر کمتر به آن پرداخته شده است.

"بی خانمان" نمایش تحسین شده نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد است که محمود رشیدی بازیگر این نمایش، جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، از هیات داوران نخستین جشنواره تئاتر شهرزاد دریافت کرده است.

 گفتنی است؛ سام بهشتی روزنامه نگار و منتقد سینما و تئاتر، به عنوان مشاور کارگردان و مجری طرح در این پروژه حضور دارد، پیش خرید بلیت‌های این نمایش از طریق سایت‌های اینترنتی آغاز شده است.

از سوی دیگر نمایش "بازیافتی ها" به نویسندگی و کارگردانی رضا حیدری از نیمه آذرماه اجراهای خود را در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز خواهد کرد.

این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و سرگذشت اشیا می پردازد، رضا حیدری از طراحان نور تئاتر کشور است که در تازه ترین اثرش در مقام کارگردان به سراغ سوژه متفاوت و جذاب رفته است.

نادر فلاح، الهام شعبانی، امیر کربلایی زاده، علی پویا قاسمی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند، پیش فروش بلیت های این نمایش طی روزهای آینده آغاز خواهد شد.

برنامه‌های آینده پردیس تئاتر شهرزاد طی روزهای آتی از طریق روابط عمومی این مجموعه اعلام خواهد شد.

 

خسرو احمدی و ایلیا منفرد "عشق من: حامد بهداد" را روایت می کنند

خسرو احمدی و ایلیا منفرد در نمایش "عشق من: حامد بهداد" به کارگردانی شکرخدا گودرزی به ایفای نقش می پردازند.

شکرخدا گودرزی در جدیدترین تجربه کارگردانی خود نمایش "عشق من: حامد بهداد" نوشته افشین هاشمی را در خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه می برد. این نمایش با بازی خسرو احمدی و ایلیا منفرد، به صورت محیطی در بامِ خانه‌موزه استاد انتظامی اجرا خواه دشد.

این نخستین نمایش پس از ۲۴ سال است که در آن خسرو احمدی و ایلیا منفرد در کنارهم به ایفای نقش می پردازند.

در این اجرا، یک عشقِ سینما در کافه‌سینما (بام خانه موزه استاد انتظامی) جائی که می‌تواند بعضی هنرپیشه‌ها را ببیند، روی نیمکتی نشسته ‌است و منتظر شروع تئاتری در سالنِ بلک‌باکسِ پائین است. او در جائی خوانده: "همه از تئاتر شروع کردن، رفتن جای بهت، بزرگتر و آبرومندتری که اسمش سینماست!"

تاریخ اجرای این تئاتر، به زودی اعلام می‌شود.

 

"خاک شیرین" به تماشاخانه سرو رسید

نمایش "خاک شیرین" به کارگردانی علی برجی از فردا در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد.

نمایش "خاک شیرین" بر اساس نمایشنامه‌ای از حامد مکملی در تماشاخانه خانه سرو به مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

بهار ارجمند، محمد بی‌ریا، محمدرضا آزادفر، بهزاد رحمتی و محمود رضا فراهانی سهیل قاسم خانی، سلیمان مختاری، حسین دهنوی، محمدجواد مقصودی و سینا حسامی فر بازیگران این نمایش هستند. این نمایش از یازدهم آذر ماه و پس از پایان شانزدهمین جشنواره سراسری تئاترمقاومت از ساعت 19 پذیرای علاقمندان خواهد بود و محمودرضا فراهانی تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده خواهد داشت.

سهیل قاسم خانی و زیبا کاظمی دستیاران کارگردان، سلیمان مختاری مدیر صحنه، الهام متو منشی صحنه، جلال کاشانی طراح صحنه و نور این نمایش هستند.

علی برجی پیش از این نیز نمایش" 6410 "را اردیبهشت سال جاری براساس نمایشنامه‌ای از محسن عظیمی و با موضوع زندگی و اسارت شهید حسین لشکری در تماشاخانه سرو به روی صحنه برده بود.

تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به عنوان تنها تماشاخانه تخصصی نمایش‌هایی با موضوع انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مقاومت در شهر تهران، در خیابان ایت الله طالقانی تقاطع خیابان شهید مفتح جنب ایستگاه مترو طالقانی واقع شده است.

 

حمید امجد در خانه نمایش مهرگان 50 ساله شد

گروه اجرایی نمایش "روزمرگی" جمعه شب بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی سالروز تولد حمید امجد نویسنده و کاگردان پیشکسوت تئاتر را جشن گرفتند.

گروه اجرایی نمایش "روزمرگی" که این روزها به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج  در خانه نمایش مهرگان روی صحنه رفته، بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی سالروز تولد 50 سالگی حمید امجد را با حضور محمد رحمانیان، نگار اسکندرفر، علیرضا تابش، رضا یزدانی، سهیلا گلستانی، خاطره اسدی، شهرام زرگر و...جشن گرفتند.

لیلی عاج نویسنده و کارگردان "روزمرگی" بعد از اتمام اجرای این اثر نمایشی در حضور تماشاگران گفت: امشب در بین ما کسی حضور دارد که به هیچ عنوان نیازی به معرفی ندارد و فکر می‌کنم هیچ واژه‌ای هم در تجلیل از این بزرگمرد ادبیات نمایشی پیدا نخواهد شد. او بدون تردید یکی از چهره‌های ممتاز تئاتر کشورمان است که همگی به وجودش می‌بالیم.

وی ادامه داد: امشب بسیار مفتخریم که توسط گروه اجرایی نمایش "روزمرگی" و همراهی محمد رحمانیان و علیرضا فولادشکن تولد 50 سالگی استاد حمید امجد  را گرامی می‌داریم و تصور می‌کنم این حداقل کاری بود که می‌توانستیم که در کنار شما تماشاگران برای شاگرد خَلَف استاد بیضایی انجام دهیم.

حمید امجد هم در سخنانی کوتاه گفت: از همه دوستانی که امشب برای من جشن تولد گرفتند قدردانی می‌کنم، البته بسیار هم خوشحالم که امشب به تماشای نمایش "روزمرگی" با هنرنمایی شاگردان مهتاب نصیر پور و محمد رحمانیان نشستم که دوست دارم درباره جزییات آن بیشتر با گروه اجرایی صحبت کنم.

نمایش "روزمرگی" عنوان جدیدترین اثری است که به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از چهارم آذر ماه در خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۲) روی صحنه می‌رود. در این اثر که علیرضا فولادشکن تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد، آلاله زارع‌طلب، غزل میرزایی، الناز اسماعیلی، المیرا صارمی ایفای نقش می‌کنند.

 

اجرای نمایش "همین حوالی" ویژه هنرمندان

نمایش "همین حوالی" به کارگردانی رضا بهرامی اجرای روز یکشنبه 11 آذرماه خود را به میزبانی از هنرمندان اختصاص داد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه، نمایش "همین حوالی" به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی روز یکشنبه 11 آذرماه ساعت 18، در تماشاخانه مِهر حوزه هنری ویژه هنرمندان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده: "حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید".

"همین حوالی" ششمین همکاری رضا بهرامی و کهبد تاراج در گروه تئاتر "نزدیک" است و به گفته بهرامی، دغدغه اصلی گروه آنها، تنها خودِ تئاتر است. همین دغدغه باعث شده این دو نویسنده و کارگردان جوان تئاتر، پس از اجرای آخرین نمایش خود با نام "عبدل میمون،لاتِ پاکوتاه" به کارگردانی تاراج و بازی و مدیریت تولید رضا بهرامی، آخرین اثرشان را در تماشاخانه مهر به اجرا ببرند. بهرامی پیش از این نمایشنامه "بیست‌متری" را به نویسندگی کهبد تاراج روی صحنه برده و در نمایش‌های "جوادیه"،"سوگواری قبل از مصیبت"،"عکس خانوادگی" و "عبدل‌میمون، لات پاکوتاه" با او همکاری داشته است.

امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی،کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد، در نمایش "همین حوالی" در مقام بازیگر حضور دارند.

دیگر عوامل "همین حوالی" عبارتند از: حمیدرضا ملاحسینی (طراح صحنه و لباس)، شایان کیانی (طراح پوستر و بروشور)، رضا بهرامی (طراح نور)، آرش عزیزی (آهنگساز)، هادی فکری (طراح گریم)، معصومه جاوید و مسعود قربان‌نژاد (مجریان گریم)، مینا ترکمن (دستیار کارگردان)، امیرحسین نوح‌نژاد (مدیر صحنه و اجرا)، پوریا خوش‌بین (منشی صحنه)، رضا جاویدی، پارسا تاک (عکاسان) و احمدرضا حجارزاده (روابط‌عمومی و امور رسانه).

عموم علاقه‌مندان به تماشای این نمایش نیز برای رزرو بلیت می‌توانند به سایت فروش https://www.tiwall.com/p/darhaminhavali مراجعه بکنند.

"همین حوالی" تا تاریخ 21 آذر هر روز ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه اجرا خواهد داشت.

 

اجرای نمایش "گربه‌ها و آقاها" در خانه هنرمندان

نمایش "گربه ها و آقاها" به نویسندگی حسین امرایى، طراحى و کارگردانی احسان بیات فر از روز یکشنبه ١١ آذرماه ساعت ٢١:٠٠ در تماشاخانه استاد انتظامى واقع در خانه هنرمندان اجرای خود را آغاز می‌کند.

.این نمایش در پنجمین جشنواره تئاتر شهر، موفق به دریافت تندیس بهترین بازیگر مرد، طراحى صحنه و کاندیداى بهترین کارگردانى و نمایشنامه شد.

یادداشت کارگردان: نمایش "گربه ها و آقاها" با تکیه بر سوء مصرف مواد مخدر با مفهوم اعوجاج زمان سعی در طرح این جمله از خودِ متنجمله ای از بودا دارد؛  کسی که  به خورشید پشت می‌کند، هیچ چیز جز تاریکی سایه ی خویش را نخواهد دید.

در این نمایش بازیگرانی چون لادن نازى، مسعود رمضانى، محمدرضا جمشید پى، احسان بیات فر، حسین امرایى و على میرى ایفای نقش می‌کنند.

برخی از عوامل این اثر نمایشی عبارتند از طراح نور : محمد رسولى، طراح پوستر و بروشور: علی جدیدى، ساخت تیزر: ایمان بیات فر، گروه کارگردانى: مبین سالم پور و محمد دائى چین، عکاس: سمیرا جوان گنجى، منشى صحنه: فرناز مهدى پور، ساخت دکور: اسدالله فراهانى و حسین عاشرى، روابط عمومى: آذین پورزند و حامى مجازى: ایلیا شمس (تئاتر بازها).

نمایش "گربه ها و آقاها" به نویسندگی حسین امرایى، طراحی و کارگردانی احسان بیات فر از روز یکشنبه ١١ لغایت ٢٨ آذر ماه در  تماشاخانه استاد انتظامى  واقع در خانه هنرمندان ساعت ٢١:٠٠  اجرای خود را آغاز می‌کند.