به گزارش هنرآنلاین، آخرین اجرای بیست و پنجمین  جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به نمایش "اولیور توئیست" به کارگردانی اسماعیل فیروزی که با بازی نوجوانان کانون اصلاح تربیت آماده شده و مهمان جشنواره بود، اختصاص داشت. این اجرا با حضور غیاث‌الدین طه محمدی؛ امام جمعه همدان و نماینده ولی فقیه در استان، علیرضا درویش پور مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان، مریم کاظمی؛ دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک‌ و نوجوان، شهرام کرمی؛ مدیر اداره‌ کل هنرهای نمایشی، اردشیر صالح‌پور، منوچهر اکبرلو، اصغر همت، یحیی قربانی؛ سرپرست کانون اصلاح تربیت تهران، شهرام گیل‌آبادی، مریم معترف، لاله صبوری، مریم سعادت، منصور خلج، فائزه فیض، اردشیر صالح‌پور، آناهیتا غنی‌زاده، مریم معترف و جمع بسیاری از هنرمندان و مسئولان در سالن سینما کانون برگزار شد.

پس از پایان این اجرا که با تشویق بسیار گرم حضار همراه بود، اسماعیل فیروزی؛ کارگردان "اولیورتوئیست" گفت: از همه شما که وقت گذاشتید و با الیورتوئیست‌های ایرانی آشنا شدید، سپاسگزارم. آنچه بین کودکان اصلاح و تربیت دیدم در هیچ جماعت تئاتری ندیدم. همواره اعتقاد دارم کشوری که معلم، هنرمند تئاتری و یا مربی هنری خوب داشته باشد به زندان‌بان خوب نیازی ندارد.

پس از صحبت‌های کارگردان نمایش، مهسا طاقتی‌ بیانیه مشاوران نوجوان دبیر اجرایی جشنواره را قرائت کرد: حس شما مخاطبان نمایش بسیار به ما نوجوانانی که اولین بار این اثر را دیده‌ایم، نزدیک بود. وقتی نمایش را دیدیم حس کردیم همه، این حق را دارند که با دستان خود آینده را بسازند. باید بتوانند آزادانه سفر کنند و یا حتی تئاتر اجرا کنند اما به‌خاطر یک اتفاق درگیر شده‌اند و نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشند. درخواست ما ایجاد کمپینی برای کمک به آزادی این نوجوانان است. بیایید دست به دست هم دهیم تا مهم‌ترین دست‌آورد جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، امسال رقم بخورد.

یحیی قربانی در ادامه درباره برنامه‌های کانون اصلاح تربیت برای نوجوانان، گفت: در کانون برنامه‌های فرهنگی داریم. کسانی که مایل به ادامه تحصیل هستند، از مقطع اول دبستان تا پیش دانشگاهی امکان تحصیل دارند. همچنین برای نوجوانانی که به درس خواندن علاقه‌ای ندارند، شعبه کارودانش و فنی‌حرفه‌ای در کانون موجود است تا چون معتقد هستیم این نوجوانان باید فنونی یاد بگیرند تا در آینده امکان یافتن شغل داشته باشند. همچنین برای این نوجوانان اردوهای تفریحی و زیارتی و برنامه‌هایی همچون تئاتر، موسیقی و ... هم برگزار می‌شود.

شهرام گیل آبادی مدیر عامل خانه تئاتر با بیان این جمله که تمام هنرمندان حاضر در جشنواره باید سفیران اقدامات حمایتی باشند گفت: مریم کاظمی بسیار برای اجرای نمایش "اولیور توئیست" زحمت کشید و اسماعیل فیروزی هم سال‌ها برای این نوجوانان زحمت کشیده است. این‌که آغاز کمپین از جشنواره تئاتر کودک‌ونوجوان باشد، اتفاقی بسیار مثبت و خوب است.

اصغر همت نیز از طرف خانه‌تئاتر اعلام آمادگی کرد که برای هرکدام از این چهار نوجوان، پنج میلیون تومان و درمجموع بیست میلیون تومان به حساب مستقیم کانون اصلاح تربیت واریز کند.

مریم کاظمی؛ دبیر بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: بزرگ‌ترین کارها با قدم اول شروع می‌شوند. این نوجوانان با زبانی که تخصص ما است و در جشنواره تئاتر حرف خود را زده‌اند. در کانون اصلاح تربیت تهران، ۱۶۰ پسر و هفت دختر حضور دارند. اجرای نمایش "اولیور توئیست" سبب شد کمی حساسیت ما برانگیخته شود و قدر موهبت‌ها را بدانیم. خوشحال هستم شرایطی پیش آمد تا با وضعیت نوجوانان دیگر آشنا شویم.

اسماعیل فیروزی با بیان این که ما با قصد جمع کردن اعانه در جشنواره شرکت نکرده‌ایم گفت: می‌خواستیم این نوجوانان و هنر آن‌ها را معرفی کنیم تا مددجویان نوجوان که علاقه‌‌ای به فعالیت‌های هنری نشان نمی‌دهند تشویق شوند و در این جریان‌ها شرکت کنند.

در خاتمه گروه تئاتر اصفهان مبلغ ورودی جشنواره را به این کمپین تقدیم کرد و مهمان آذربایجانی جشنواره هم مبلغی به این کمپین کمک کرد.

بسیاری از هنرمندان حاضر در این اجرا موافقت خود را با شکل‌گیری این کمپین حمایتی اعلام کردند.

سومین اجرای نمایش "اولیورتوئیست" به صورت ویژه با حمایت و برنامه‌ریزی مریم کاظمی دبیر جشنواره بیست و پنجم در آخرین روز اجراهای جشنواره برگزار شد