سرویس تئاتر هنرآنلاین: پویان عطایی کارگردان نمایش "مثل سوسوی فانوس آویخته" درباره این نمایش گفت: جلال یک جانباز جنگی است که تحت فشار اطرافیان دوست ندارد از امتیاز بنیاد شهید برای گرفتن وام و راه انداختن کار دوستانش استفاده کند و همین مسئله باعث بغرنج شدن شرایط زندگی‌اش می‌شود و یک سری اتفاق‌ها در زندگی شخصی و اجتماعی‌اش می‌افتد.

وی افزود: داستان این نمایش را محمدرضا کوهستانی نوشته است و تعداد جلسات تمرین ما حدود یک ماه به طول انجامید و در این جلسات سعی کردیم فراتر از متن حرکت کنیم زیرا این متن سال‌ها پیش نوشته شده بود و باید به‌روزرسانی می‌شد.

این کارگردان با اشاره به اینکه نمایش "مثل سوسوی فانوس آویخته" آپارتمانی است توضیح داد: این نمایش اولین تئاتر آپارتمانی پس از انقلاب است که در اصفهان تولید شد و فیلمی که برای جشنواره ارسال کردیم هم در فضای آپارتمانی گرفته شده است. از این نمایش استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران شد و مخاطبان ما را سوپرایز کردند.

این کارگردان با اشاره به گروه بازیگری نمایش "مثل سوسوی فانوس آویخته" گفت: امسال برای اولین بار افتخار همکاری با حسن جویره که یکی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر است را داشتم. همه بازیگران هم براساس ظاهر فیزیکی، سن و توانایی انتخاب شده‌اند.

عطایی درباره برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت تصریح کرد: سال‌های گذشته هم در جشنواره تئاتر مقاومت حضور داشته‌ام و آخرین باری که شرکت کردم سال 90 با نمایش "باران که بیاید" بود. زمانی جشنواره تئاتر مقاومت برند جشنواره‌های تئاتری محسوب می‌شود و تنها انتقادی که می‌توانم به آن داشته باشم مشکلی است که سال‌های گذشته نیز با آن دست و پنجه نرم کردیم؛ فکر می‌کنم جایزه‌ای که این جشنواره در نظر گرفته است با توجه به بعد مسافت، تعداد بازیگران و خرج‌های صحنه و لباس و دیگر هزینه‌هایی که برای تولید تئاتر می‌شود کم است.

وی افزود: به صورت کلی دیگر امکانات جشنواره از کیفیت کافی برخوردارند و امیدوارم نمایش‌هایی که شرکت کرده‌اند بعد از جشنواره به حال خود رها نشوند بلکه امکان اجرای عمومی برای‌شان فراهم شود تا گروه‌های تئاتری بتوانند در شهرهای خودشان هم نمایش اجرا کنند.