به گزارش هنرآنلاین، پیش فروش اینترنتی  نمایش " مردی به نام دایک " به نویسندگی هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس و کارگردانی  مهدی میامی، از سه‌شنبه 5 آذر ماه ساعت 14 در سایت تیوال آغاز می‌شود.

در خلاصه‌ داستان نمایش آمده: مردی به نام دایک شخصی را کشته و محکوم به اعدام است و یک ساعت دیگر حکم او اجرا می‌شود اما او هویت واقعی‌اش را فاش نکرده و اکنون از سراسر کشور نامه‌هایی آمده و افرادی مدعی‌اند با او نسبتی دارند.

گفتنی است نمایش "مردی به نام دایک" از 14 آذر به مدت 15 اجرا، هر روز ساعت 19.30 در سالن قشقایی سالن تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود. علاقمندان جهت خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال یا به صورت حضوری به گیشه تئاترشهر مراجعه کنند.

 

تخفیف 50 درصدی "شاه لیر" برای دانشجویان

بلیت نمایش "شاه لیر" به کارگردانی مسعود دلخواه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هرهفته برای دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

گروه اجرایی نمایش "شاه لیر" که این روزها به کارگردانی مسعود دلخواه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است طی اجراهای پیش روی خود تسهیلات ویژه ای را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

بر این اساس بلیت نمایش "شاه لیر" تا پایان اجراها روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته برای دانشجویان با 50 درصد تخفیف ارائه خواهد شد و تمامی دانشجویان در تمامی رشته‌های تحصیلی  می‌توانند روزهای یاد شده با ارائه کارت معتبر به گیشه تئاتر شهر مراجعه کرده و  از تسهیلات 50 درصدی تخفیف بهره‌مند شوند.

نمایش "شاه لیر" نوشته ویلیام شکسپیر، به تهیه کنندگی، طراحی و کارگردانی مسعود دلخواه، آهنگسازی نادر مشایخی و بازی مهدی سلطانی، الهام پاوه نژاد، بهاره رهنما، خسرو شهراز، رحیم نوروزی، محمدصادق ملک، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، حمیدرضا هدایتی، محمد صدیقی مهر، محبوبه تفضلی، یلدا قشقایی، سجاد بابایی، محمد صادقی، امیرحسین سرداریان، حسین ابراهیمی، سعید عظیمی، سپاس رضایی، افشین حسنلو، فربد غفاری، محمد پیرالیاس، رضا ایزدخواه، منصور تمیزی فر، حمیدرضا جهانگیری، سعید مصطفایی، میلاد پاک سرشت، حامد عباس پور، حامد آرامی، مجید قنبری، سارا خسروی و الهام قندهاری هر روز ساعت 18 در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.

 

"محبوبه ها" دو اجرایى شد

نمایش "محبوبه ها" به دنبال استقبال مخاطبان، دو اجرایى شد و روزهاى پنجشنبه و جمعه این هفته (٨ و ٩ آذر) در دو نوبت ١٧:٣٠ و ١٩:٣٠ روى صحنه خواهد رفت.

به دنبال استقبال مخاطبان از نمایش "محبوبه ها" به کارگردانى ژاله صامتى و نویسندگى نوشین تبریزى، این نمایش روزهاى پنجشنبه و جمعه این هفته (٨ و ٩ آذر) در دو نوبت ١٧:٣٠ و ١٩:٣٠ روى صحنه خواهد رفت تا مخاطبان بیشترى در خانه نمایش مهرگان به تماشاى آن بنشینند.

بلیت فروشى روزهاى جدید این نمایش هم از روز گذشته آغاز شده و تعداد محدودى از صندلى ها براى روزهاى آینده باقى مانده و از فردا دوشنبه ٥ آذر فروش بلیت روزهاى پنجشنبه و جمعه نیز آغاز خواهد شد.

این نمایش علاوه بر استقبال پرشور مخاطبان در روزهاى گذشته، میزبان بسیارى از هنرمندان و چهره هاى سینمایى و تئاترى از جمله امین حیایى، پیمان قاسم خانى، حسن فتحى، پژمان جمشیدى، محمدرضا غفارى، على ژکان، بهمن کامیار، نازنین بیاتى و ... بوده است.

بازیگران "محبوبه ها" به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: بهناز نازی، معصومه رحمانی، مارال فرجاد، ژاله صامتی، کتانه افشاری نژاد، پریسا محمدی و نوشین تبریزی.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: می‌خندی، که نترس، من باتوام، صدای پچ‌پچه می‌آید و تو غرق می‌شوی، در خنکای عطر محبوبه‌ها، در شب باغچه، در اشک‌هایی، که هرگز از چشم فرو نمی‌ریزد.

عوامل کامل نمایش "محبوبه ها" عبارتند از: کارگردان: ژاله صامتى، نویسنده: نوشین تبریزى، مدیر تولید: رضا نصیری نیا، طراح صحنه: جهانگیر میرزاجانی، طراح نور: کیوان ارجمند، طراح گریم: مهرنوش سلیمی، طراح پوستر و بروشور: محمدرضا غفاری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: فتاح مینوبخش، دستیار دوم کارگردان: نیاز سنجری، امور مالی: مهرداد مهدی زاده، آهنگساز: برزین یوسفیان، عکاس: محسن کرمانی، مدیر اجرایی: میثم مرادی، منشی صحنه: آزاده سعیدی، مدیر صحنه: شیدا منوچهری نایینى، مجریان گریم: عاطفه نوذرى، تینا مستوفى، دستیاران صحنه: عماد ساکى، میلاد سادات شریفى، مجتبى جعفرى، دستیار لباس: مینا خوشدونى فراهانى، مجریان دکور: آرش پاشایى، پیمان سانکى، مهدى احمدى و مشاور رسانه اى و مدیر روابط عمومى: میثم محمدى.

 

مشایخی میزبان دو نمایش برای کودک و نوجوان

نمایش "جتسِمانی" به نویسندگی و کارگردانی "محمدرضا غریب زاده"، از یکشنبه 4 آذر در ساعت 20:30 و در محل تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه رفت. بازیگران این نمایش را که اقتباسی از نمایشنامه هملت شکسپیر است،‌ دختران و پسران نوجوان تشکیل می‌دهند و مجری طرح آن،‌ آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان پانیذ است.

همچنین تماشاخانه مشایخی، از 4 آذر در ساعت 18، میزبان نمایش "کاترپیلار" و گروه نمایش اِکو است. بازیگران کاترپیلار نیز در رده سنی کودک و نوجوان هستند و نمایش شاد و همراه با موسیقی و رقص است. کاترپیلار که طراحی و کارگردانی آن را "مهرنوش دارا" بر عهده دارد،‌ نوشته "جین ام متسون" است.

 

انتصاب مدیر روابط عمومی جشنواره تئاتر اکبر رادی

مصطفی محمودی، مدیر باسابقه اجرایی،روزنامه نگار، پژوهشگر و مدرس دانشگاه با حکم بهزاد صدیقی، دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به عنوان مدیر روابط عمومی این رخداد فرهنگی هنری منصوب شد.

متن حکم انتصاب مصطفی محمودی به این شرح است:

"به نام خداوند قلم و زیبایی

فرهیخته گرامی

جناب آقای مصطفی محمودی

با توجه به تجربیات و فعالیت های ارزنده جناب‌عالی در عرصه روابط عمومی و رسانه‌ای، بدین‌وسیله جناب‌عالی به عنوان مدیر روابط‌عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی منصوب می‌شوید. امید می‌رود با توجه به حضور و خدمات ارزش‌مندتان در این عرصه، همه تجربیات و توانایی‌های خود را برای هر چه بهتر برگزارشدن نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به کار گرفته تا شاهد جشنواره‌ای تأثیرگذار، پویا و شایسته باشیم. از شما و همکارانتان خواهان آنم تا با انجام فعالیت‌های این بخش و اطلاع‌رسانی از این رویداد ملی فرهنگی که شامل تهیه و تولید اخبار و گزارش‌های خبری و مستندسازی از رویدادها و بخش‌های متعدد جشنواره، ارتباط موثر با رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری، نظارت بر محتوای انتشار اخبار و رویدادهای جشنواره است، نخستین جشنواره  تئاتر اکبر رادی را به کلیه مخاطبان، هنرمندان و مدیران فرهنگی و اجتماعی به نحو احسن معرفی و اطلاع‌رسانی کنید. قدردان پذیرش مسئولیت‌تان در این رویداد ملی فرهنگی هستم. برای جناب‌عالی آرزوی سربلندی و پیروزی دارم.

بهزاد صدیقی

دبیر نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی"

بر پایه این گزارش، مصطفی محمودی فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در عرصه رسانه، سینما و تئاتر و روابط عمومی از سال 1370 آغاز کرد. عضویت در تشکل‌های صنفی سینما و تئاتر، مدیریت روابط عمومی بخش‌های دولتی و خصوصی و جشنواره‌های سینمایی، تئاتری و دانشجویی، برنامه‌سازی در شبکه‌های مختلف صدای جمهوری اسلامی ایران و تدریس در مراکز دانشگاهی و آموزش عالی از جمله سوابق فرهنگی و هنری وی در حوزه برنامه‌ریزی، مدیریتی، امور رسانه، روابط عمومی و پژوهش محسوب می‌شود.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی  با دبیری بهزاد صدیقی از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۱۳۹۷ توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می‌شود.

 

میرطاهرمظلومی به "باد که می نویسد" پیوست

میرطاهر مظلومی بازیگر توانمند رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون به جمع بازیگران "باد که می‌نویسد" به کارگردانی داریوش شهبازی پیوست.

نمایشنامه "باد که می نویسد" را آرش عباسی نوشته و داستان آن  درباره زنی است که بعد از 20 سال درگیر اتفاقاتی می‌شود که برای شوهرش در جنگ افتاده است.

تمرین‌های این اثر نمایشی آغاز شده و میرطاهر مظلومی، مهرداد مهماندوست و معصومه نورزاد در آن به ایفای نقش می‌پردازند، همچنین  فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی و نرگس موسی پور افکتوری آن را برعهده دارند.

این اثر قرار است پس از تولید به بخش مسابقه نمایش‌های رادیویی "سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر" فرستاده شود.