به گزارش هنرآنلاین، نمایش "شیروانی داغ" به کارگردانی ایوب آقاخانی امروز چهارشنبه 30 آبان ماه با حضور علی دایی در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.

همچنین پس از پایان اجرا نیز جایزه بهترین بازیگر مرد پنجاه و هشتمین جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک که شهریور ماه امسال به خاطر بازی در فیلم آپاندیس کسب‌شده بود به امیرعلی دانایی طی مراسمی اهدا خواهد شد.

نمایش "شیروانی داغ" با بازی نسیم ادبی، فریبا متخصص، امیرعلی دانایی، فرید سجادی حسینی، لیلا بلوکات، وحید آقاپور و وحید نفر در سالن استاد سمندریان ساعت 20:30 به صحنه می‌رود.

 

ایجاد مرکز مطالعات نمایش‌های سنتی ایرانی

نخستین جلسه گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی با حضور علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر، علی منتظری، رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی، با همراهی دکتر محمود عزیزی، استاد علی نصیریان، ایرج راد و تاجبخش فناییان اعضای گروه و شهاب پازوکی دبیر این گروه  در فرهنگستان هنر برگزار شد.

در این جلسه اعضای گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر ضمن مرور فعالیت‌ها و دستاوردهای پیشین این گروه به بحث و گفت‌وگو پیرامون وضعیت تئاتر کشور پرداخته و درخصوص برنامه­‌های آتی این گروه پیشنهاداتی ارائه دادند. ارزیابی وضعیت تئاتر کشور به صورت سالانه؛ ایجاد مرکز مطالعات نمایش‌های سنتی ایرانی؛ پیگیری تأسیس موزة تئاتر ایران؛ برگزاری نشست­‌ها، میزگردها و کارگاه‌ه­ای پژوهشی؛ جایزة سال ادبیات نمایشی و کارگردانی توسط فرهنگستان هنر و برگزاری نشست­‌های مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری سیاست‌ها و مسائل چالش‌برانگیز تئاتر از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین در این جلسه درخصوص بررسی و ارزیابی وضعیت موجود تئاتر کشور به منظور سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهایی برای بهبود و ساماندهی آن نیز بحث و تبادل نظر شد.

 

وودی آلن به مکتب تهران می‌آید

نمایش "مرگ در می‌زند" به نویسندگی وودی آلن و کارگردانی منصوره سجادیان روز شنبه ۳ آذرماه ساعت ۲۰:۳۰ در مکتب تهران با اجرای ویژه خبرنگاران و عکاسان اجراهای خود را آغاز می‌کند.

در این اثر نمایشی امیر کرمی و حمیدرضا مرادی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل "مرگ در میزند" عبارتند از؛ دستیار کارگردان: رزیتا میرانی، طراح صحنه: علی تاجیک، طراح پوستر: پوریا احمدیان، طراحی و ساخت تیزر: علی رحمانی، انتخاب صدا و موسیقی: منصوره سجادیان، مشاور تبلیغات و عکاس: امیررضا هرمزی، روابط عمومی: سهیلا انصاری و مشاور امور رسانه: علی اکبر مجد راد.

در خلاصه این درام کمدی آمده است: نیمه شب نات آکرمن در آپارتمانش نشسته که مرگ به سراغش می‌آید اما نات نمی‌خواهد بمیرد...

نمایش "مرگ در می‌زند"، از یکشنبه ۴ آذرماه هرشب از ساعت ۲۰:۴۵ در مکتب تهران به نشانی خیابان کریمخان زند٬ خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک، سالن مکتب تهران اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.