به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی که به مناسبت برگزاری بیست  و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت ابراز امیدواری کرد که هنرمندان با الگوآفرینی و نشاط­‌بخشی، مشوق خانواده­‌هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده­‌اند.

در متن این پیام آمده است:

"هوالعزیز

کودکانه، جهان را زیستن، آرمان و آرزویی است که ما را به شادی، دانایی و صلح، وعده می­‌دهد. تئاتر، جویایِ این جهان است و قابِ کوچکِ صحنه، کیمیایی­ست که "رنجِ خواستن" را به "گنجِ توانستن" بدل می­‌کند. اگر نامِ دیگرِ تئاتر، "دیگری اندیشی" باشد، دشوار است به کودکانی اندیشید که "غولِ خشم و خشونت"، "قلعه­‌یِ شور و شوقشان" را تسخیر کرده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که "اسبِ آرزوهایشان" در "هفت­خوانِ امید و آرزو" از نفس افتاده است! دشوار است به کودکانی اندیشید که در "غیبتِ لبخند"، "نقاشی‌­های غمگینی" دارند! دشوار است اما کودکانه جهان را زیستن، یعنی امید و امیدواری. 

جشنواره­‌ی تئاتر کودک و نوجوان، در آزمونی دیگر و با حضور گروه‌­های ارجمند نمایشی بر آن است تا با طرح دغدغه­‌ها و دقیقه­‌های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، تکلیفِ تربیتی و نقشِ ترغیبی خود را ادا کند. امیدوارم هنرمندان عزیز در این دوره، با الگوآفرینی و نشاط­بخشی، مشوق خانواده­‌هایی باشند که برای آموختن به تئاتر اعتماد کرده‌­اند.

برگزاری این جشنواره در سرزمین کهن همدان، نکوداشت ایرانیانی است که بنا به تمدن دیرین و تعالیم دینی، از دیرباز تا کنون، به اصالت خانوادگی و هویت اجتماعی معتقد و مقیّد بوده­‌اند. فروتنانه و به تعظیم، درودگوی خیرخواهی اصحاب جشنواره و خونگرمی اهالی همدان هستم...

سیدمحمّد مجتبی حسینی

معاون امور هنری" 

 

پیام سیدسعید شاهرخی استاندار همدان به بجشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

سید سعید شاهرخی استاندار همدان در پیامی که برای برگزاری بیست و پنجمین دوره این رویدادهنری نوشته تقارن جشن صدسالگی و ربع قرن جریان مداوم تئاتر کودک را تبریک گفت.

در متن پیام استاندار همدان آمده است:

"زیباتر از تبسم گل در نسیم صبح

خندان وتازه رو ودل آرا خوش آمدی

همدان، قدیمی‌ترین پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین به موهبت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، میزبان هنرمندان با ذوق و نام‌آشنای تئاتر ایران و گروه‌های نمایشی بین‌المللی است. این رویداد فرهنگی نیز گامی در راستای شعار سال 2018 همدان، پایتخت گردشگری آسیاست که می‌تواند زمینه تعاملات فرهنگی و هنری این استان کهن را با سایر ملل، بیش از پیش برقرار سازد. در این میان هنرهای مختلف هر کدام شأن و منزلت خود را دارند. هنر تئاتر  و نمایش به دلیل عنصر (زنده بودن) و (هم‌نفسی با تماشاگران) از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است، چندانکه صاحب‌نظران آن را (آینه طبیعت) والاترین هنرها نام نهاده‌اند وچه زیباتر آن‌که این هنر والا به آینده‌سازان این مرز و بوم یعنی کودکان و نوجوانان اختصاص داشته باشد.

تقارن جشن یکصد سالگی تئاتر کودکان و نوجوانان در ایران و همزمانی یک ربع قرن جریان متداوم جشنواره تئاتر کودک در این استان همه و همه از فضایل و مواهب این رخداد بزرگ فرهنگی است که جای بسی تقدیر و تبریک دارد.

این فرصت مغتنم فرهنگی را دراستان همدان به فال نیک گرفته و مراتب تهنیت و خوش‌آمد خود را به مناسبت این جشن بین‌المللی اعلام داشته و امیدواریم هنرمندان شرکت‌کننده هر کدام سفیران فرهنگی و هنری برای معرفی هرچه بیشتر این دیار باستانی و تاریخی باشند. در پایان از توانمندی‌های متعهدانه و خدمات ارزشمند و حمایت‌های بی‌دریغ جناب آقای مهندس نیک بخت استاندار سابق همدان در برگزاری رخدادهای بزرگ فرهنگی، هنری ملی و بین‌المللی در استان کمال تشکر را دارم و موفقیت روزافزون ایشان را از خداوند منان خواستارم.

سید سعید شاهرخی

استاندار همدان"