به گزارش هنرآنلاین، به مناسبت فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام سوگواری رحلت پیامبر اعظم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه 15، 16 و 17 آبان ماه این مجموعه تئاتری اجرای نخواهد داشت.

شایان‌ذکر است از روز جمعه 18 آبان ماه این مجموعه تئاتری در سالن استاد سمندریان میزبان نمایش‌های "سیزیف" به کارگردانی محمد برهمنی و "نامبرده" به کارگردانی علی‌اصغر دشتی به ترتیب در ساعت‌های 18:30 و 21 است.

همچنین در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی نیز نمایش‌های "تروما" به کارگردانی افسانه ماهیان و "حریق" به کارگردانی افروز فروزند در ساعت‌های 18:30 و 20:30 اجراهای عموم خود را مطابق با روال گذشته ادامه می‌دهند.

 

"پرواز 745" به آلمان می‌رود

نمایش"پرواز 745" به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین از پانزدهم آبان تور نمایشی خود را در آلمان آغاز می‌کند.

این نمایش شانزدهم آبان (هفتم نوامبر) یک اجرا در سالن نمایش Kulturzentrum GOROD در مونیخ خواهد داشت. پس از آن گروه نمایشی برای شرکت در جشنواره Theater der Ding راهی برلین می‌شود و دو اجرا  در روزهای 21 و 22 ابان ماه ( 12 و 13 نوامبر) در این شهر خواهند داشت و در نهایت "پرواز 745" 24 آبان ماه (15 نوامبر)  در سالن THEATER PRINZREGENT در بوخوم روی صحنه می‌رود.

به این ترتیب این نمایش چهار اجرا در شهرهای مختلف آلمان دارد که دو اجرا در جشنواره‌ در برلین و بقیه آنها در سالن‌ شهرهای مونیخ و بوخوم خواهد بود. پیش از این "پرواز 745" در هلند و بروکسل هم به اجرا درآمده بود که در جشنواره "نوردرزون" هلند به عنوان اثر برگزیده جنگی شناخته شد.

مرجان پورغلامحسین بر اساس ایده‌ای از هادی حجازی‌فر نمایشنامه "پرواز 745" را به نگارش درآورده. داستان آن درباره دختری است که پس از سال‌ها به کشور خود بازمی‌گردد و در این مدت تمامی خاطرات گذشته خود را مرور می‌کند. پورغلامحسین به همراه 60 عروسک در این نمایش بازی هم می‌کند.

تمامی شخصیت‌های "پرواز 745" مابه‌ازای واقعی دارند و دکور نمایش هم براساس ساختمان‌ها و لوکشین‌های واقعی طراحی و ساخته شده است.

این نمایش به عنوان تاثیرگذارترین اثر جشنواره نمایش عروسکی برگزیده شد و در جشنواره فجر به دلیل نگاه خلاقانه به دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت. پرواز "745" مهر و آبان ماه سال گذشته در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

 

 نمایش " کودک مدفون" به روی صحنه رفت

نمایش"کودک مدفون" نوشته سم شپارد و کارگردانی نیما اکر تا27 آبان در فرهنگ‌سرای ارسباران به روی صحنه می‌رود.

این نمایش داستان راز پنهانی است که باعث فروپاشی دردناک خانواده می‌شود.

آرمین افتخارزاده، الناآهی، نیما ذاکر، مریم فتحی، مهدی بیگدلیا، صائب دادو، تینا زتدی و پویاهمتی بازیگران این نمایش هستند.

تلفن گویای 20-22872818 داخلی 119 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

 

فروش خارج از ظرفیت دو نمایش تئاتر مولوی در تمام روزهای هفته نخست

نمایش های "کلفت ها" و "جان گابریل بورکمان" در تئاتر مولوی، تاکنون هر روز بیش از ظرفیت سالن، میزبان تماشاگران بوده اند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی با استقبال بسیار خوبی که از دو نمایش "کلفت ها" و "جان گابریل بورکمان" که این روزها در تئاتر مولوی به صحنه رفته اند، شاهد فروش هر روزه خارج از ظرفیت این دو نمایش هستیم.

بنابر این گزارش، نمایش "کلفت ها" نوشته ژان ژنه و به کارگردانی علی اکبر علیزاد، مدرس دانشگاه، مترجم و کارگردان، که از چهارشنبه 9 آبان ماه کار خود را در سالن اصلی این مرکز آغاز کرده است، در همه روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه، یکشنبه و دوشنبه، 9 تا 14 آبان ماه، تمامی بلیط های خود را به فروش رسانده است.

همچنین نمایش "جان گابریل بورکمان" که پروژه ی پایان نامه ی عملی سعید کریمی، دانشجوی ارشد دانشگاه تهران است، از روز پنج شنبه 10 آبان کار خود را آغاز کرده و در همه روزهای پنج شنبه، جمعه، یکشنبه و دوشنبه، 10 تا 14 آبان ماه، کلیه بلیط های خود را به فروش رسانده است.

گفتنی ست گفتنی ست علیرضا کیمنش، مرتضی حسین زاده و کتایون سالکی در نمایش "کلفت ها" و همچنین امیرحسین سرداریان، شادی شاه علی، فائزه امیری، ابوالفضل سلحشور، مبین سپاس زاده، مریم حاجی زاده، معصومه دهقان نژاد، نگار نقش نژاد، علی رجایی، حسین جعفریان، مجید کشاورز، محسن صادقی، سعید بیات، پرهام عاروان، پویان مهربان، پولاد شعبانی و شهاب صالحی در نمایش "جان گابریل بورکمان" به ایفای نقش می پردازند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش های "کلفت ها" و "جان گابریل بورکمان"  که هر روز –به جز شنبه ها- به ترتیب در ساعت 18:30 و 20:30 به صحنه می‌روند، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.