به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، فراخوان بخش نمایشنامه‌نویسی که به صورت رقابتی و با عناوین نمایش‌نامه‌های ایرانی با موضوع آزاد و نمایشنامه‌های ایرانی با دراماتورژی و اقتباس از آثار استاد اکبر رادی برگزار می‌شود، اعلام شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 15 آذرماه 97 نسبت به ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. همچنین اسامی نامزدهای برتر نمایشنامه‌نویسی نیز روز سه‌شنبه 18 دی‌ماه سال جاری اعلام می‌شود. 

شرایط و مقررات شرکت در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره به این شرح است:

* پذیرش آثار در بخش رقابتی نمایشنامه‌نویسی با توجه به اهداف جشنواره و بخش مذکور به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد.

*  نمایشنامه‌هایی که تاکنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه‌نویسی شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این بخش پذیرفته می‌شوند.

*  هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند با ارائه حداکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد.

* چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده، اثبات شود دبیرخانه جشنواره تئاتر اکبر رادی، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.

* آثار برگزیده هیئت داوران این بخش در آیین پایانی معرفی خواهد شد. جوایز این بخش شامل نشان استاد اکبر رادی، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی است. همچنین اثر برگزیده هیئت داوران برای انتشار به انتشارات مروارید معرفی خواهد شد و به چاپ خواهد رسید.

مدارک مورد نیاز :

* ارسال سه نسخه از هر عنوان نمایشنامه به نشانی دبیرخانه و همچنین ارسال نمایشنامه در قالب فایل PDF  به نشانی الکترونیکی  bonyaderadi@gmail.com .

* ارسال یک قطعه عکس از نمایشنامه‌نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی حداکثر در یک‌صد کلمه در فایل Word به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com .

* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره

بر پایه این گزارش علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی  bonyaderadi@gmail.com یا مراجعه حضوری به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران، طبقه دوم و یا تماس با شماره تلفن‌های 20- 22872818 ، داخلی 110 و  09199839405  برای دریافت اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی در شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی از 18 تا 28 دی ماه 97  توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می شود.