سرویس تئاتر هنرآنلاین: "رسول" به عنوان بزرگ‌ترین نمایش میدانی به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و کارگردانی سعید اسماعیلی از 6 تا 18 آبان ماه ساعت 19 هر شب در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد اجرا می‌شود. بازیگران این نمایش 170 نفر هستند و نقش‌های اصلی  این نمایش توسط حمیدرضا نعیمی، حبیب دهقان‌نسب ، کاظم هژیرآزاد، مسعود رحیم‌پور، پژمان کاشفی، علی پاکزاد، رضا جهانی، سعید مردی، هاشم آذرهوا، بهزاد ابراهیمی و بهار کریم‌زاده ایفا می‌شود.

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش میدانی "رسول" گفت: چند سالی است که ما نمایش "فصل شیدایی" را در کشور اجرا کردیم و تجربه خوب و ارزنده اجرای این اثر در آن وسعت و پروداکشن و همچنین اقبال گسترده‌ مخاطبان تهران، شهرستان و حتی شهرهای محروم از "فصل شیدایی" من و منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد را بر آن داشت با توجه به این سبقه در تدارک پروژه جدیدی باشیم.

او همچنین در ادامه افزود: مدت‌ها بود که داستان نمایش "رسول" در ذهنم بود و با توجه به زمان کمی که برای نگارش و آماده‌سازی این اثر داشتیم تصمیم گرفتم با آقای حمیدرضا نعیمی که از درام‌نویسان حرفه‌ای کشور هستند موضوع نگارش این نمایشنامه را مطرح کنم و او نیز با سعه صدر پیشنهاد را پذیرفت و از آنجا که همه چیز باید با سرعت انجام می‌شد، آقای نعیمی درام آن را کمتر از یک ماه نوشت و همزمان با نگارش، نمایشنامه خوانده می‌شد.

این کارگردان با بیان اینکه مهمترین اتفاق برای این نمایشنامه این بود که باید در فضای میدانی آداپته می‌شد، خاطرنشان کرد: طی مذاکرات و گفت‌وگوهایی که با آقای نعیمی داشتیم نمایشنامه حذف و اضافه شده تا در نهایت به متن نهایی رسیدیم. سپس بازیگران انتخاب شدند و بنا بر تجربه‌های نمایش‌های پیشین تصمیم بر آن شد تا برای ایفای نقش‌های اصلی از بازیگران حرفه‌ای استفاده شود تا نمایش به بهترین شکل اجرا شود. حمیدرضا نعیمی از آنجا که خود نویسنده نمایشنامه بود نیز برای نقش اصلی این نمایش مناسب‌ترین انتخاب بود.

او همچنین اضافه کرد: مشکل‌ترین بخش کار ما و تیم بازیگران این بود که این اثر باید در فضایی با وسعت زیاد آماده می‌شد و این موضوع برای نخستین بار بود که توسط 80 درصد گروه تجربه می‌شد. به هر حال بسیار خوشحالم که این نمایش در حدود 25 روز آماده اجرا شد.

اسماعیلی داستان این اثر را اینگونه توضیح داد و گفت: داستان این اثر مربوط به سال‌های 1310 هجری شمسی است و درباره شخصیت واقعی به نام رسول است که در تبریز متولد شده و بلوغ او در تهران شکل گرفته است. رسول در ظاهر انسان موجهی نیست و با نظمیه و هیئت عزاداران اتفاقات ناخوشایندی دارد. تا اینکه طی رویدادی سیر تحولی در او به وجود می‌آید و ...

او ضمن بیان اینکه این پروژه قواعد خود را دارد، درباره طراحی دکور و اجرای آن یادآور شد: طراحی و اجرای دکورهای تاریخی از تهران قدیم، تبریز دهه 20 و اردوگاه کربلا در بیش از 3 هزار متر مربع از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایش بزرگ میدانی است. زمانی‌که تصمیم بر این می‌شود که اتفاق و پروداکشنی به این وسعت و اثری در حوزه نمایش میدانی اجرا شود قواعدی باید رعایت شود. همکاران ما در این بخش به صورت شبانه‌روزی تمام تلاش خود را کردند تا به طراحی نهایی رسیده و دکور نمایش به موقع آماده شود و تقریبا یک شهرک سینمایی با سختی‌های بسیار احداث شد که به نظرم بسیار چشم‌نواز است.

سعید اسماعیلی همچنین افزود: موسیقی‌های نمایش به صورت انتخابی از میان آثاری که کمتر شنیده شده است انتخاب شده است و به صورت پلی بک پخش می‌شود.

او در پایان گفت: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم تا به تماشای این نمایش متفاوت و کمتر دیده شده بنشینند و به منظور دریافت اخبار این نمایش به صفحه اینستاگرام به نشانی rasoul.art مراجعه کنند.