به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه "او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود" با حمایت از قربانیان اسیدپاشی در برنامه عصری با نمایش روخوانی خواهد شد. این نمایشنامه "او شمال من، شرق و غرب من بود" نوشته سجاد افشاریان است که با کارگردانی حسین حیدری‌پور روزهای پنجشنبه و جمعه 10 و 11 آبان ماه در خانه نمایش "مهرگان" نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

بر اساس تصمیم گروه اجرایی، تمام عواید فروش این دو جلسه به انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی تعلق می‌گیرد.

این گروه در توضیح این اقدام خود نوشته‌اند: "نمایشنامه "او شمال من، جنوب من، شرق و غرب من بود"، خوانش می‌شود با نیت اندک کمکی محدود به انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی که به همت جمعی از پزشکان و هنرمندان شکل گرفته و تلاش می‌کند تا قدمی کوچک بردارد برای رفع ناتوانی‌های جسمی و روحی کسانی که تحت شدیدترین خشونت‌ها واقع شده‌اند... شاید لحظه‌ای یا درنگی کوتاه باشد برای بازگشت دوباره این قربانیان به جامعه و زندگی."

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده است: "زنی تنها که 20 سال پیش بدون اطلاع دادن به دوستان خود به خارج از ایران مهاجرت کرده است، حال با دختر خود برمی‌گردد و با مرد و پسری مواجه می‌شوند که در گذشته با آنها رابطه صمیمانه‌ای داشته‌اند و ..."

نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی، سیروس اسنقی، عطیه غبیشاوی، نیلوفر اخوان، صالح منصوری و صحنه‌خوان آن ناهید قادری هستند.

این نمایشنامه که مدت زمان اجرای آن 40 دقیقه است، ساعت 15 روزهای پنجشنبه و جمعه 10 و 11 آبان ماه در خانه نمایش "مهرگان" به نشانی: خیابان انقلاب، نرسیده به پل کالج، خیابان خارک، بن بست اول نمایشنامه‌خوانی می‌شود.

 

"جادوی پاهای من" میزبان کودکان کار شد

"جادوی پاهای من" نوشته زهرا شایان فر و با کارگردانی مشترک زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی که روزهای پایانی هفته در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود، روز پنج‌شنبه؛ سوم آبان‌ماه انجمن‌های "کوشا" و "نوید امید" که کودکان کار را تحت حمایت خود دارند و به آن‌ها هنر را در کنار درس آموزش می‌دهند، تعدادی از هنرآموزان خود را برای دیدن نمایش "جادوی پاهای من" به تماشاخانه ارغنون آوردند. یکی از مدرسان این کودکان، هنرمند مطرح تئاتر و رادیو؛ شمسی فضل‌اللهی هم به‌عنوان مهمان ویژه در این اجرا حضور داشت.

همچنین در اجرای روز جمعه غلامرضا رمضانی و بابک خرمدین کارگردان سینما و مدرس دانشگاه به تماش این نمایش نشستند.

این نمایش که تازه‌ترین اثر گروه تئاتر صلح محسوب می‌شود مختص کودکان نوجوانان آماده شده است و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هر هفته ساعت 16:30 در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو میزبان مخاطبان می‌شود.

مخاطبان می‌توانند با مراجعه به گیشه عمارت نوفل‌لوشاتو و یا سایت فروش بلیت ایران کنسرت  بلیت این نمایش را تهیه کنند.

"جادوی پاهای من" داستان دختربچه‌ای با ذهن پرسشگر است که هر مسئله ساده برایش معمایی پیچیده می‌شود. او با همراهی تماشاگران در یک ماجرای پلیسی به حل معما می‌پردازد.

شهرام نیک‌کار، فرهاد شکرالله‌‌زاده، منیر چراغی، فاطمه رستمی، سهند آدم‌‌عارف، امیر شیخ‌‌زاده، فرزانه کاظمی، خورشید شایان فر، خرداد شایان فر، سدنا محبی و آرمان کارخانه، گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند و مهرنوش نرسی به‌عنوان مشاور روانشناسی کودک گروه را همراهی می‌کند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به زهرا شایان فر؛ طراح صحنه و آکسسوآر و همچنین طراح لباس و عروسک، فاطمه حسین خانی؛ طراح پوستیژ، بهرام شادانفر؛ طراح پوستر و بروشور، حیدر هدایتی؛ ساخت تیزر، سیاوش قلعه وردی؛ انتخاب موسیقی، افکت و میکس، حسام کلانتری؛ ویدیو آرت، مینا صفار؛ روابط عمومی، امیر شیخ‌‌زاده؛ دستیار کارگردان، آرمان کارخانه؛ مدیر صحنه، سدنا محبی و شهرزاد کلانتری؛ منشی صحنه و محبوبه فرج‌الهی؛ عکاس اشاره کرد.

 

اجرای نمایش کودک "دردونه" در نیاوران

نمایش شاد و موزیکال "دردونه" ویژه کودکان از 6 آبان تا 7 آذر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

نمایش کودک "دردونه" به کارگردانی مجید علم‎بیگی و نویسندگی معصومه عسگری و مجید علم‎بیگی  با هدف ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان و آموزش نکات و مفاهیم اخلاقی به آن‌ها در نیاوران اجرا خواهد شد.

"دردونه" کودکی است که مدتی به روستا رفته و در منزل مادر بزرگش که خیلی او را دوست دارد، برای تفریح و گردش مانده است؛ در یکی از روزها "دردونه" می‎خواهد به مادربزرگش کمک کند و بی‌اجازه او از خانه خارج می شود تا نان بخرد، اما تا شب بر نمی‎گردد و در ادامه ماجراهایی برایش رخ می‎دهد.

عوامل "دردونه" عبارتند از: مریم عسگری، صفا چاووشی، مائده قدیری، محمد حسین آذرگون، امیر جوشقانی، فرشته صفری (بازیگر)، پریسا زریبانی (دستیار کارگردان)،زهرا یعقوبی (طراح لباس)، پارسا شاهمردی (آهنگساز) و دریا علیزاده (منشی صحنه).

گفتنی است نمایش کودک "دردونه" همه روزه به جز روزهای سه شنبه، ساعت ۱۷ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد. علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

 

راه اندازی موزه آنلاین و مرکز اسناد در خانه تئاتر

هیئت مدیره خانه تئاتر نظر به لزوم حفظ و نگهداری از اسناد موجود تئاتر و با توجه به آسیب پذیر بودن اسناد کاغذی، صوتی و تصویری، در آخرین جلسه خود و به اتفاق آرا تشکیل موزه آنلاین و مرکز اسناد تئاتر را تصویب کرد.

بدین ترتیب مدیرعامل خانه تئاتر موظف شد پس از تدوین شیوه نامه نسبت به تشکیل شورای سیاستگذاری این موزه و انجام امور مربوط به آن اقدامات لازم را به عمل آورد.

در موزه آنلاین، فیلم‌ها و اسناد موجود در خانه تئاتر و اسنادی که بعد از ارائه فراخوان از جانب هنرمندان و دارندگان این اسناد ارائه خواهد شد، به صورت دیجیتال در سرورهای مخصوص این موزه ذخیره و طی برنامه ها و اپلیکیشن‌های طراحی شده در دسترس همگان قرار خواهند گرفت.

موزه‌های آنلاین هنری در سراسر دنیا رواج داشته و وظایف آموزشی و پژوهشی را عهده‌دار هستند.

 

نمایش "عقیم" در تئاتر محراب به صحنه می‌رود

 نمایش "عقیم" نوشته و کارگردانی علیرضامعروفی است و موضوعی اجتماعی دارد.

در این نمایش که تازه‌ترین اثر گروه نمایشی هورپاک به شمار می‌رود، (به ترتیب الفبا) سیدفرزادتجلی، نداقربانیان، مهنازمیرزایی، علیرضامعروفی و حامدنساج بخارایی بازی می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مدیرتولید: مسعودشامی خاتونی، دستیاران کارگردان: گوهر قادری و محمد سلیمان، آهنگساز: سینا کووایی، طراح لباس: فرنیا احمدوند، روابط عمومی: الهام یوسفی، عکاسان:کیوان احمدی، لیلا میناوند و طراح پوستر و بروشور: علیرضا خدامرادی.

در خلاصه داستان نمایش "عقیم" آمده است: طوبی برای فروش زمینی که به نام پسرش آرش است به ایران می‌آیند. پس از فروش زمین هنگام برگشت پلیس در فرودگاه جلو آرش را می‌گیرد و او می‌فهمد که بخاطر نرفتن سربازی ممنوع الخروج است. طوبی از طریق مصیب دنبال خانه صادق می‌گردد تا از او کمک بگیرد که متوجه می‌شود فرهاد (فرزند دومش) مفقودالاثر شده ....

نمایش "عقیم" از  9 تا 30 آبان ماه، ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر محراب واقع در خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان امام خمینی، رو به روی موزه قرآن، مجموعه تئاتر محراب، سالن کوچک، به صحنه می‌رود.