به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، فراخوان بخش مقالات رادی شناسی که به صورت رقابتی برگزار می‌شود در چندین بخش متنوع اعلام شد. علاقه‌مندان شرکت در این بخش می‌توانند تا پایان وقت اداری روز شنبه 19 آبان 97 نسبت به ارسال چکیده مقالات خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. بر همین اساس در روز 30 آذر نیز اصل مقالات پذیرفته شده باید به دبیرخانه ارسال و  سمینار رادی شناسی در روز یکشنبه 23  دی‌ماه برگزار می‌شود.

موضوعات و عناوین بخش مسابقه مقالات رادی شناسی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به این شرح است:

1- سبک زندگی ایرانی و بررسی نقش مفهوم شهر و شهرنشینی در شکل گیری تحولات اجتماعی ایران.

2- بررسی تطبیقی نمایش­نامه‌­های استاد اکبررادی با آثار ادبیات نمایشی جهان.

3- گرته­برداری، اقتباس و برداشت آزاد از آثار استاد اکبر رادی.

4- : الف) تک­آوایی یا چند­آوایی در نقد آثار استاد اکبر رادی.

ب) بررسی آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد تکوینی.

ج) افق­‌های تفسیر آثار استاد اکبر رادی از دیدگاه نقد هرمنوتیکی.

5- شیوه‌­های کارگردانی نمایش­نامه­های استاد اکبر رادی.

شرایط و مقررات شرکت در بخش مقالات جشنواره نیز به این شرح است:

* بخش رقابتی مقالات رادی­شناسی­، صرفا اختصاص به آثار استاد اکبر رادی دارد.

* پذیرش آثار در این بخش با توجه به اهداف جشنواره و موضوعات و عناوین ذکر شده در این فراخوان به سطح علمی، کیفیت، تازگی و جذابیت طرح مقاله پژوهشی بستگی تام دارد.

* مقالات منتخب هیئت داوران این بخش، برای ارائه در سمینار رادی­شناسی معرفی و نیز در جلد ششم کتاب راد­ی­شناسی منتشر خواهد شد.

* در این بخش مقالاتی که تا به حال در هیچ یک از مسابقات پژوهشی، سمینارها و همایش­های علمی و جشنواره‌­های دیگر شرکت نکرده باشند یا در نشریات و رسانه­‌های مکتوب منتشر نشده باشند، مورد پذیرش دبیرخانه­ این جشنواره قرار می‌­گیرند.

* مقاله­ی برگزیده­­ این بخش در آیین پایانی این جشنواره از سوی هیئت داوران معرفی خواهدشد. جوایز این بخش شامل نشان استاد اکبر رادی، دیپلم افتخار و جایزه نقدی است.

مدارک مورد نیاز:

* ارسال سه نسخه از چکیده و اصل مقاله یپژوهشی به نشانی دبیرخانه جشنواره و ارسال چکیده و اصل مقاله پژوهشی در قالب فایل Word به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* ارسال یک قطعه عکس پژوهشگر به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی حد اکثر در 100 کلمه در فایل Word

* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره

بر پایه این گزارش علاقه‌مندان و متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی دبیرخانه به آدرس: bonyaderadi@gmail.com و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس: تهران- خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران طبقه دوم مراجعه و یا تماس با شماره تلفن‌های: 20- 22872818  داخلی 110 و یا شماره تلفن 09199839405  اقدام کنند.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی از 22 تا 28 دی ماه امسال با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در شش بخشِ: مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، مسابقه نمایش نامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس (+)  در تهران برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی برپا می‌شود.

مقالات فراخوان