به گزارش هنرآنلاین به نقل از مجموعه تئاترشهر، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در پازدهمین روز از اجرای نمایش "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش  با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از این اثر نمایشی دیدن کرد. وی قبل از حضور در تالار اصلی با سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر نیز دیدار و در جریان فعالیت‌های این مجموعه قرار گرفت.

اسدی دراین دیدارکوتاه توضیحاتی را درباره اجراهای فعلی نمایش های به صحنه رفته در تئاتر شهر ارائه کرد و پس از آن با هاشمی درباره برخی از مشکلات پیرامونی محیط مجموعه تئاتر شهر طی ماه‌های گذشته گفت‌وگو و خواستار رفع نواقص موجود شد.

نمایش "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش که روز یکشنبه 22 مهر ماه با برگزاری مراسم نکوداشت زنده یاد انوشیروان ارجمند بازیگر پیشکسوت تئاتر و حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران اجرای خود را آغاز کرده تا چهاردهم آبان ماه ساعت 20 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان در تالار اصلی تئاتر شهر  به صحنه می‌رود (به ترتیب حروف الفبا) کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده به عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "خرابه معروف شام در کنار قصر سبز یزید، مدتی از رفتن اسرا از شهر می‌گذرد و مسئولین حکومتی برای خرید آن خرابه به نزد آسیه پیرزن صاحب ویرانه می‌آیند. "آریحا" دختر کوچک نصرانی که یتیم است و نزد عمویش یوحنا که تاجر جوانی است به آنجا رفت ­و آمد دارد و با همبازی خود در حجره‌ای مشغول بازی است. مأمورین حکومت در هنگام حضور در خرابه با حمیده یکی از غساله‌های شهر که همدم آسیه است و یوحنا برخورد می کنند و..."

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: کارگردان و نویسنده: حسین عالم بخش، دستیار کارگردان: محمد رحمانی، موسیقی: محمد فرشته نژاد، طراح چهره: ماریا حاجیها، طراح صحنه: ساسان فرهادپور، طراح لباس: سهیلا جوادی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح حرکت فرم: میلاد محمدزاده، مسئول هماهنگی و پیگیری: حسین بنیاد، مسئول اجرا: مبین دودانگی، پشتیبانی: علیرضا یافتیان، گرافیست: امیر شهرابی، عکاس: ساناز طالبی و نیلوفر افشار و روابط عمومی: رامین سفری، مسئول مدعوین: اعظم توکلی و شورای رسانه و ارتباطات: سید مهدی نقیب، محمدامین قاسمی، علی پازوکی و محراب محمدزاده.

 

آغاز اجرای "خاموشخانه" در تالارسایه / "خاتون" در اربعین حسین هم روی صحنه می‌‌رود

برنامه این هفته تالارهای نمایشی مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که یک اثر نمایشی جدید به کارگردانی مهدی مشهور از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه اجرای خود را آغاز کرد.

چهار اثر نمایشی طی هفته جاری در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. این در حالی است که از روز جمعه چهارم آبان ماه یک نمایش جدید دیگر در تالار سایه روی صحنه رفت.

"خاموشخانه" عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی و کارگردانی مهدی مشهور است که از روز جمعه چهارم آبان ماه در تالار سایه به صحنه  رفت. در این اثر نمایشی که ساعت 18 به مدت 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان اجرا می شود  شیوا مکی نیان، بنیامین اثباتی به عنوان بازیگر حضور دارند.

این اثر نمایشی روایت‌گر بخشی از زندگی بنیامین و شیوا است که حدود پنج سالی است که در کمپ پناه جوها زندگی می‌کنند، کارهای نهایی اقامت آنها در حال انجام است. اما شخصی به نام گل بهاری که قرار است کارهای آنها را به سرانجام برساند سرنوشت داستان را وارد جریان تازه‌ای می‌کند.

 نمایش "خاموشخانه" تاکنون در مرکز تئاتر دونزدورف آلمان، جشنواره بین‌المللی تئاتر برایتون انگلستان، جشنواره بین‌المللی تئاتر رجاینا کانادا، بخش آف استیج جشنواره بین‌المللی تئاتر اوینیون فرانسه و جشنواره بین‌المللی تئاتر فرینج هلیفکس کانادا روی صحنه رفته است.

اما در تالار اصلی نمایش "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم ساعت 20 به مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان به صحنه می‌رود. این نمایش در ایام سوگواری اربعین حسینی نیز میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

کریم اکبری مبارکه، علی برجی، سیروس اسنقی، بهار ارجمند، عطیه غبیشاوی، کیمیا ملائی و میلاد محمدزاده بازیگران این نمایش هستند.

"نقاشی اِشِر" عنوان نمایشی به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی است که هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:15 به مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 30هزار تومان به صحنه می رود. مونا احمدی، آوا شریفی، جاوید قائم‌مقامی، مهسا طهماسبی، آوا درویشی، نوید فیاض و سینا رستگاری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در پلاتو اجرا هم نمایش "ابوالهول" به نویسندگی علی شمس، کارگردانی داود پورحمزه، بازی خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی و داوود پورحمزه ساعت 18 به مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان است.

 

تئاتر شهر روزهای هفتم و هشتم آبان ماه اجرایی ندارد

تمامی نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روز های دوشنبه هفتم و سه شنبه هشتم آبان ماه به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی اجرایی ندارند.

در پی فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین حضرت سیدالشهدا تالارهای سایه، قشقایی و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روزهای دوشنبه هفتم و سه شنبه هشتم آبان ماه اجرایی ندارند. این در حالی است که با توجه به اطلاع رسانی قبلی، نمایش مذهبی "خاتون" به نویسندگی و کارگردانی حسین عالم بخش در ایام ذکر شده به صحنه می رود.

هم اکنون نمایش های "خاتون" به کارگردانی حسین عالم بخش در تالار اصلی، "نقاشی اشر" به کارگردانی فریبرز کریمی در تالار قشقایی، "خاموشخانه" به کارگردانی مهدی مشهور در تالار سایه و "ابوالهول" به کارگردانی داود پورحمزه در پلاتو اجرا میزبان علاقه مندان تئاتر است.

 

اجرای نمایش "ابوالهول" تمدید شد

اجرای نمایش "ابولهول" به نویسندگی علی شمس و کارگردانی داود پورحمزه به دلیل استقبال خوب تماشاگران از این اثر نمایشی تا روز جمعه هجدهم آبان ماه تمدید شد.

نمایش "ابوالهول" که از آثار نمایشی برگزیده دوره های پیشین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است،  روایت شخصیتی به نام غریف است. او دانشمندی است که به دلیل طراحی پلانهای نیروگاهی در عراق به صورت گم نام در پاریس زندگی می‌کند اما اسیر عشق دختری به نام ملی می‌شود.

در این اثر نمایشی که ساعت 18 به مدت 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان به صحنه می رود خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی، داوود پورحمزه به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که مژگان طاهر پور تهیه کننده، ساره حشمتی فر دستیار کارگردان، حسین مسافرآستانه مشاورکارگردان، امین یاوری طراح پوستر و بروشو، مبینا کیایی مدیر صحنه، باربد طولابی مجری طرح، شهرام خطی ساخت تیزر گروه اجرایی را تشکیل می دهند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه کنید.