سرویس تئاتر هنرآنلاین: رپرتوار مونوگهان از 5 آبان‌ماه تا 25 اسفندماه در روزهای شنبه ساعت 20 به سرپرستی روزبه حسینی در خانه نمایش مهرگان برگزار می‌شود.

روزبه حسینی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره برگزاری رپرتوار مونوگهان گفت: گروه فیلم و تئاتر "وناگهان" با همکارى تماشاخانه مهرگان، نخستین دوره رپرتوار تخصصى مونولوگ زنانه را از 25 آبان‌ماه در تماشاخانه مهرگان برگزار خواهد کرد. در این رپرتوار قرار است در سال 97 پنج عنوان نمایش توسط تک بازیگر زن اجرا شود.

او در ادامه افزود: پنج نمایش این رپرتوار آثاری از میان متون ایرانی است که به تازگی نوشته شده‌اند و براى نخستین بار روى صحنه مى‌روند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر دست یافتن به متون نمایش زبانِ فارسى براى بازیگرانِ زن را از اهداف اصلی رپرتوار مونوگهان عنوان کرد و یادآور شد: این رپرتوار تلاش می‌کند براى بازیگران زن جوان یا بازیگران حرفه‌اى‌تر شرایط ویژه‌اى را فراهم کند تا بتوانند در یک رقابت در کنار یکدیگر با حضور تماشاگران، داوران و متخصصان، توانمندى خود را محک بزنند.

روزبه حسینی، ضمن بیان اینکه این رپرتوار از روز شنبه 5 آبان‌ماه آغاز خواهد شد و تا شنبه 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: نمایش "اتاق آخر" نوشته امیرحسین ناظرى به کارگردانى و طراحى صبا آزادى، شنبه 5 آبان‌ماه به عنوان نخستین اجرای رپرتوار مونوگهان به صحنه خواهد رفت و بازیگر زن این نمایش فاطمه نوروزى است، این نمایش کاری از گروه فیلم و تئاتر وناگهان است.

او همچنین اضافه کرد: نمایش "صمصعه" نوشته و کار بهرنگ بقایی دومین اجرای این رپرتوار است که در تاریخ 26 آبان‌ماه اجرا می‌شود. سومین نمایش مونوگهان نمایش "ای کاش زودتر فهمیده بودم آنچه در چشمان‌ات می‌گذشت" نوشته و کار خودم است که روز شنبه 24 آذرماه اجرا خواهد شد."آلبوم عکس خانم اشمیت یا چیزی شبیه این" به نویسندگی پژند سلیمانی و کارگردانی سارا داروفروش در تاریخ 29 دی‌ماه به عنوان چهارمین نمایش این رپرتوار به صحنه خواهد رفت و پنجمین اثر از این برنامه، نمایش "خانم ایکس" به نویسندگی و کارگردانی جواد عاطفه است که در روز شنبه 25 اسفند ماه روی صحنه می‌رود.

سرپرست گروه وناگهان با اشاره به اینکه یکی از دلایل برگزاری این رپرتوار این است که طی این سا‌ل‌ها کمتر برای بازیگران زن موقعیت ایجاد شده است، گفت: بازیگر‌ان زن همیشه مجبورند مونولوگ‌های مده‌آ، آنتیگونه و اوفلیا را بازی کنند. به نظرم رپرتواری که ما در نظر گرفته‌ایم باعث می‌شود که هم برای خانم‌ها متن نوشته شود و هم بازیگران خانم فرصت اجرای تک‌نفره داشته باشند.

او در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: بلیت‌های این رپرتوار از طریق سایت تیوال به دوصورت؛ تک فروش و خرید بلیت حامى در دسترس علاقمندان خواهد بود.

دیگر عوامل این رپرتوار عبارتند از: مجری طرح: گروه فیلم و تئاتر و ناگهان، مدیر اجرایی: نسترن طاها، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست، عکاس: رسول نورمحمدزاده و محمد گل‌محمدی، طراح لوگوتایپ و پوستر رپرتوار: پانته‌آ قاسمی و ساخت تیزر: علی ضیاسعیدی. سرپرست: روزبه حسینی

علاقمندان می‌توانند بلیت این آثار نمایشی این رپرتوار را از سایت تیوال تهیه کنند. شایان ذکر است این برنامه دارای بلیت حامی است که خریداران این بلیت، به منظور تهیه بلیت پنج نمایش، تنها یک میلیون ریال می‌پردازد و برای او یک شماره ردیف و صندلی معین، تا پایان رپرتوار صادر خواهد شد.

مونوگهان