به گزارش هنرآنلاین، "ابوالهول" عنوان تازه‌ترین نمایش پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهارشنبه بیست وپنجم مهر ماه به نویسندگی علی شمس و کارگردانی داود پور حمزه اجرای خود را آغاز می‌کند.

نمایش "ابوالهول" روایت شخصیتی به نام غریف است. او دانشمندی است که به دلیل طراحی پلان‌های نیروگاهی در عراق به صورت گمنام در پاریس زندگی می‌کند اما اسیر عشق دختری به نام ملی می‌شود.

در این اثر نمایشی که از تاریخ یاد شده ساعت 18 به مدت 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان به صحنه می‌رود خشایار قائدرحمتی، مژگان طاهرپور، دانیال شاهسون، کمال اصغری، امیرعلی احمدی و داوود پورحمزه به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که مژگان طاهر پور تهیه کننده، ساره حشمتی فر دستیار کارگردان، حسین مسافرآستانه مشاورکارگردان، امین یاوری طراح پوستر و بروشو، مبینا کیایی مدیر صحنه، باربد طولابی مجری طرح و شهرام خطی ساخت تیزر گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

 

نمایش "در ستایش تئاتر" به پایان رسید

نمایش‌ "در ستایش تئاتر" که از روز پنجشنبه 5 مهرماه با دو اجرا در ساعت‌های ۱۹ و 21 اجرای عمومی خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بود شامگاه جمعه 20 مهرماه به کار خود در این مجموعه پایان داد.

نمایش "در ستایش تئاتر" به کارگردانی مشترک الهام کردا، پانته‌آ پناهی‌ها و صابر ابر در 28 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 982 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 2562 مخاطب با بلیت‌ 20 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 420 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان این نمایش را دیدند.

طبق این آمار، فروش نمایش "در ستایش تئاتر" طی 28 اجرا مبلغ 51 میلیون و 240 هزار تومان بوده است.

 

لیلا بلوکات و فرید سجاد حسینی در "شیروانی داغ"

لیلا بلوکات و فرد سجاد حسینی بعد از امیرعلی دانایی و فریبا متخصص به جمع بازیگران نمایش "شیروانی داغ" به کارگردانی ایوب آقاخانی پیوستند.

این در حالی است که پیش‌تر امیرعلی دانایی و فریبا متخصص نیز به‌عنوان بازیگران نمایش "شیروانی داغ" معرفی‌شده بودند.

این نمایش با اقتباس از نمایشنامه معروف تنسی ویلیامز در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به‌عنوان جدیدترین کارگروه تئاتر "پوشه" و محصول موسسه "پوشه هنر پارس" به کارگردانی ایوب آقاخانی برای نخستین بار در ایران روی صحنه خواهد رفت.

 

برگزاری مجمع عمومی و انتخابات انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر

مجمع عمومی و انتخابات انجمن طراحان پوستر، روز شنبه 28 مهر 1397 ساعت 17 در سالن اجتماعات خانه تئاتر واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش خیابان ماه، ساختمان آفتاب، طبقه اول برگزار می‌شود .

در این مجمع گزارشی از عملکرد پیشین این انجمن ارائه خواهد شد و سپس برای انتخاب هیات مدیره‌ جدید رای گیری خواهد شد.

حضور تمامی اعضاء فعلی این انجمن در این مجمع الزامی و حضور واجدین شرایط عضویت در انجمن آزاد است.