سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نقاشی اشر" نوشته محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی از 25 مهرماه ساعت 19:15 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و بازیگران آن مونا احمدی، آوا درویشی، آوا شریفی، مهسا طهماسبی، نوید فیاض، جاوید قائم‌مقامی و فرزاد نام‌آور هستند.

فریبزر کریمی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری نمایش "نقاشی اشر" گفت: داستان و نمایشنامه این اثر توسط محمدحسین معارف نویسنده گروه تئاتر بوهمی نگاشته شده است و داستان این نمایش درباره دختری است که کورنگی دارد و همه جا را سیاه و سفید می‌بیند و تصور می‌کند اگر رنگ بخورد، این مشکل حل خواهد شد.

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش دو ماه به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: اتفاقات غیرواقعی نمایشنامه "نقاشی اشر" در بستری واقعی رقم می‌خورد و بنابراین من نیز سعی کرده‌ام در کارگردانی همین شیوه را پیش بگیرم و مخاطب اتفاقات سورئالی را در فضایی رئال خواهد دید. در این نمایش از شیوه خاص کارگردانی استفاده نشده است و سبکی رئال دارد که آن نیز شکسته خواهد شد.

این کارگردان تئاتر درباره موسیقی این نمایش یادآور شد: موسیقی نمایش توسط کسرا پاشایی ساخته شده است و بخش‌هایی از آن به صورت پلی‌بک پخش می‌شود. در سالن اجرا نوازنده‌ای نیست و قسمت‌هایی از موسیقی نمایش توسط کامپیوتر در لحظه پخش می‌شود.

کریمی ضمن اشاره به اینکه قصد ندارم توضیحاتی بیشتری درباره فضای این نمایش بدهم چرا که جذابیت اجرا از بین خواهد رفت، تصریح کرد: نکته‌ای که در این نمایش وجود دارد در خصوص سبک اجرای آن است که فضای رئال به پیروی از نمایشنامه آن شکسته خواهدشد.

موریس کرنلس اشر، هنرمند گرافیک و نقش اهل هلند بود که آثار شگرفی از حکاکی روی چوب، چاپ سنگی و قلم‌زنی سایه روشن را خلق کرد که از محاسبات ریاضی الهام گرفته‌اند. نقاشی‌های او به سبک آپ آرت است.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: نیما تبریزی، طراح لباس: نسرین خرمی، آهنگساز: کسرا پاشایی، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح گرافیک: پرناز کریمی، طراح نور: رضا خضرایی، مدیر پروژه: ثمین مهاجرانی، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: مهسا همتی، دستیاران کارگردان: جواد باقری و نیکی افسرزاده و برنامه‌ریز: امین فروتن.

 علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سات تیوال تهیه کنند.