به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در این جلسه با تأکید بر اینکه جشنواره امسال به صورت ویژه برگزار می شود؛ گفت: امسال هم جشن ۲۵سالگی جشنواره است و هم جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان.

علیرضا درویش‌نژاد افزود: برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نشاط اجتماعی به همراه دارد که مورد مردم استقبال مردم است.

وی با تأکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی ادارات و نهادهای استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره گفت: این جشنواره اعتبار و آبروی استان است و تلاش می‌کنیم جشنواره‌ای در خور شأن همدان برگزار کنیم.

مشاور و قائم مقام دبیر جشنواره هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از همکاری شهرداری در برگزاری جشنواره، گفت: همدان مبدع این جشنواره بوده و اکنون با برگزاری این جشنواره بین‌المللی، به عنوان قطب تئاتر کودک و نوجوان کشور شناخته می‌شود.

اردشیر صالح‌پور افزود: همچنین امسال به مناسبت گرامیداشت صدمین سال تئاتر کودک و نوجوان قرار است جشنی برگزار کنیم.

 وی اضافه کرد: در همه شهرهای دنیا، رویدادهای فرهنگی و هنری در اختیار شهرداری هاست.

وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی وظیفه تأمین خوراک فرهنگی و روانی شهروندان را بر عهده دارد؛ خاطرنشان کرد: زیباسازی فقط در حوزه فیزیکی شهر خلاصه نمی‌شود؛ شهروندان به اندیشه‌های زیبا هم نیاز دارند.

صالح‌پور با بیان اینکه یک ربع قرن برگزاری این جشنواره در همدان، نشان از اهمیت و ماندگاری آن دارد؛ گفت: با مشارکت شهرداری، این جشنواره می‌تواند به آبروی ملی و حتی بین‌المللی تبدیل شود.

وی ضمن ارائه درخواست ستاد برگزاری جشنواره برای ایجاد یک نمادشهری مرتبط با تئاتر کودک و نوجوان در سطح شهر همدان؛ افزود: در مذاکره‌ای که با شهردار همدان انجام شده، او قول مساعد داد که یکی از پارک‌ها و یا میدان‌های شهر به نام این جشنواره و با تندیس نماد تئاتر کودک و نوجوان نامگذاری شود.

هماهنگی راه‌اندازی کارناوال شادی از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان امام (ره) به عنوان مقدمه‌ای برای مراسم افتتاحیه و مشارکت شهرداری در حوزه حمل و نقل برای بهر‌ مندی شهروندان حاشیه شهر از برنامه‌های جشنواره از دیگر درخواست‌های ستاد اجرایی جشنواره بود که صالح‌پور مطرح کرد.

 سپس مریم کاظمی دبیر جشنواره بیست و پنجم گفت:ضمن تشکر از برگزاری این جلسه لطفا هر کدام از درخواست‌های ستاد جشنواره که مورد قبول و حمایت شهرداری همدان قرار بگیرد الویت‌بندی شود و در صورت امکان با توجه به زمان برگزاری جشنواره که بیست و نهم آبان تا چهارم آذر خواهد بود، کارهایی که عملیاتی و کارافزاری است و نیاز به زمان بیشتری دارد نسبت به دستوراتی که با پاراف و تصمیم‌های اداری حل خواهد شد زودتر پیگیری شود.

در ادامه این جلسه معاون مالی و اقتصادی شهرداری همدان هم گفت: ارتباط شهرداری همدان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارتباط تنگاتنگی است و بخش عمده فعالیت‌هایی که در حوزه شهری انجام می‌شود در زمینه فرهنگی و هنری است.

مجید درویشی با تأکید بر اینکه شهرداری در بحث برگزاری جشنواره از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد، افزود: اگر نشاط اجتماعی در سطح شهر ایجاد شود، در سایر بخش‌ها هم شاهد بهبود امور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تمام امکانات شهرداری را در اختیار خواهیم گذاشت.

در این جلسه هادی فیض منش معاون امور هنری و سینمایی، علی مرادی نور معاون اداری مالی و اعضای ستاد اجرایی جشنواره نیز حضور داشتند.