به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، غروب جمعه 20 مهرماه دکتر مجید سرسنگی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران در مرکز تئاتر مولوی به دیدن نمایش "خدایگان" نشست. همچنین در روز شنبه، پس از اجرایی ویژه، با حضور هنرمندان تئاتر و سینما، جلسه نقد و بررسی این نمایش در مرکز تئاتر مولوی برگزار شد.

بنا بر این گزارش هنرمندانی چون دکترناصر آقایی، دکترحسین فرخی، جمشید جهانزاده، جوادروشن، دکتر رفیق نصرتی، دکتر پرستو محبی، امین عظیمی، آزاده گنجه و... در روز شنبه 21 مهرماه به دیدن نمایش "خدایگان" نوشته وودی الن و به کارگردانی رحمت امینی، نشستند.

سپس جلسه نقد و بررسی این اثر با حضور دانشجویان و منتقدان و عوامل کار در تئاتر مولوی برگزار شد.

در این جلسه دکتر آزاده گنجه، امین عظیمی، دکتر محبی و دکتر نصرتی به عنوان منتقد در کنار کارگردان نمایش به نقد این اثر پرداختند.

در ابتدا امین عظیمی با اشاره به تفکر وودی الن و پرسش‌های بنیادی او نسبت به هستی و خدا پرداخت و در ادامه مولفه‌های بنیادی اثر را مورد بررسی قرار داد. از نگاه او متن، مولفه‌های پست مدرن را درون خود دارد و در اجرا کارگردان با اینکه نگاه کلاسیک به اثر دارد، مولفه‌ها در این بستر به چالش کشیده می‌شوند. در ادامه دکتر محبی به ویژگی های متاتئاتر پرداخت و اینکه متن تحت تاثیر زمانه خودش از یک طرف و از سوی دیگر درگیر شوخی‌های پست مدرنیسم می‌شود. او در شیوه اجرایی به ترکیب عناصر روحوضی و تئاتر کمدی پرداخت که در کل اثر قابل درک بود. سپس دکتر نصرتی نیز در این گفت‌وگو  اجرای این اثر را سطحی اما موفق دانست و در این مورد بحث کرد که چه اندازه فضای وودی الن در این اجرا سیاست‌زدایی شده است. در ادامه نیز دکتر گنجه در این گفت‌وگو  به عنوان مجری و منتقد در کنار دیگر منتقدان و دکتر امینی به بحث پرداختند. سپس برخی از دانشجویان نظرات خود را در مورد اجرای نمایش بیان کردند و با منتقدان به گفت‌وگو پرداختند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش "خدایگان" که هر روز– به جز شنبه ها- در ساعت 20 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.