به گزارش هنرآنلاین، محمد لارتی با اشاره به لزوم توجه به اهمیت و نقش به سزای هنر در ترسیم وقایع  و مفاهیم ارزشمند دینی بخصوص واقعه کربلا و حرکت عظیم راهپیمایی اربعین حسینی، برگزاری سوگواره نمایش‌های خیابانی ایثار همزمان با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را فرصتی برای به تصویر کشیدن مظلومیت شهدای کربلا و شهدای دفاع مقدس و خانواده‌های معظم‌شان دانست و افزود: ما در سال‌های گذشته همایش‌های مختلف تئاتر خیابانی را در سالروز گرامیداشت روز شهید در اسفند ماه برگزار می‌کردیم. این برنامه فرهنگی  با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مخاطبین مختلف در استان ایلام و مناطق مرزی برگزار خواهد شد.

فراخوان و نحوه حضور هنرمندان برای علاقمندان در ذیل اعلام شد:

 

فراخوان نخستین سوگواره تئاتر خیابانی ایثار

(ویژه راهپیمایی عظیم حسینی)

بنیاد شهید و امور ایثارگران همگام با مردم سوگوار در پیاده‌روی پرشور وشعور اربعین حسینی نخستین سوگواره تئاتر خیابانی را از تاریخ  ۵لغایت ۸ آبان‌ماه سال جاری و در استان ایلام برگزار می‌کند. لذا از عموم گروه‌های تئاتر خیابانی در قالب‌های اجرایی مختلف ونقالی، پرده‌خوانی، مقتل‌خوانی و موکبی دعوت می‌شود تا آثار خود با محوریت‌های فراخوان را به دبیرخانه سوگواره به آدرس: تهران _خیابان طالقانی _خیابان ملک الشعرای بهار معاونت فرهنگی آموزشی طبقه دوم _ اداره کل امور هنری– اداره هنرهای نمایشی ارسال کنند.

نکته: باتوجه به برگزاری نخستین دوره سوگواره، اولویت پذیرش با گروه‌هایی بومی و همجوار محل برگزاری سوگواره خواهد بود.

_ از هرگروه فقط یک اثر جهت بازبینی پذیرفته می‌شود.

_ به گروه‌های راه یافته به سوگواره براساس شرایط مسافت، تعدادنفرات، آکسسوار کمک هزینه‌ای به رسم هدیه وتبرک این حرکت حسینی اعطاء خواهد شد.

موضوعات:

۱_ روایت‌ها و داستان‌هایی  از پیاده‌روی اربعین حسینی

۲_ نگاه نو وخلاقانه در شناخت واقعه عاشورا به نسل جوان

۳_ قیام عاشورا و مدافعان حرم

۴_ فرهنگ ایثار و شهادت

۵_ ایثار اجتماعی

 گاه شمار:

۱_ ارسال آثار تا ۲۹ مهرماه ۹۷

۲_ اعلام نتایج بازبینی دوم آبان‌ماه ۹۷

۳_ برگزاری سوگواره ۵ الی ۸ آبان‌ماه ۹۷

مدارک عمومی:

۱_ سه حلقه DVD نمایش

۲_ تصویرکارت ملی

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های  ذیل تماس حاصل کنید:

دبیر خانه سوگواره: 88305765