سرویس تئاتر هنرآنلاین: اولین شب نمایشنامه‌خوانی "مرده‌ریگ" به کارگردانی پریا طاهری شنبه عصر 14 مهرماه در عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار می‌شود. کارگردان این اثر گفت: این نمایشنامه‌خوانی در دو شب یعنی شنبه چهاردهم مهرماه و شنبه ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود. هنرمندانی همچون مهتاب‌نصیرپور و محمد رحمانیان در اجرای نخست میهمان ما هستند.

وی افزود: "مرده‌ریگ" اثر تهمینه محمدی است که به نظرم یکی از بهترین نمایشنامه‌هایی است که نویسندگان زن ایران نوشته‌اند. این نمایشنامه حکایت زندگی سه خواهر است که با ورود یک مرد زندگی‌شان دچار تحول می‌شود. همان‌طور که در پشت کتاب نوشته شده است: "فاجعه مراقب همه چیز است". این متن بسیار تحسین شده است و جایزه نخستین جشنواره اکو را به خود اختصاص داده است.

طاهری گفت: داستان این اثر از یک درام اجتماعی و درواقع مستند است که نویسنده در حوادث روزنامه خوانده است. این متن ریتم بالایی دارد و برای نمایشنامه‌خوانی جذاب است. از سوی دیگر کم پرسوناژ است و برای گروه من مناسب بود. از سوی دیگر داستانش برای مخاطب جالب است. سال گذشته هم این نمایشنامه‌خوانی را در مجموعه شهرزاد اجرا کردیم.

این هنرمند گفت: مریم علی‌نیا ، ساغر رادنژاد، بهاره خالقی، رزمریم کاظمی، فرید فرمانبرداری و پریا طاهری اجرا‌کنندگان این نمایش هستند که از میان آنها علی‌نیا صحنه‌خوان است و بهاره خالقی و ساغر رادنژاد یک نقش را در دو اجرا بازی می‌کنند. اجرای اول بهاره خالقی با ماست و اجرای دوم راد نژاد.

کارگردان "مرده‌ریگ" گفت: از دیگر عوامل این نمایش می‌توانم به پرستو ایمانی اپراتور افکت، سعید محمدشاهی آهنگساز، النا جورابلو ویولونیست، مریم علی‌نیا طراح بروشور و پوستر اشاره کنم. ساغر رادنژاد، نگار رئوفی، میلاد بهشتی و حامد حسین‌زاده نیز مسئولیت عکس و فیلم را به عهده دارند.

او در پایان از همراهی عباس غفاری،تهمینه محمدی، مجتبی قربانی، عباس مجیدزاده و علیرضا فولادشکن تشکر کرد.