سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" به نویسندگی و کارگردانی هادی احمدی از اول مهر ماه ساعت 20:30 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و بازیگران آن نیلوفر وهاب‌زاده‌گان، میلاد بانگی، ملینا تیموری و هادی احمدی هستند. این نمایش در ششمین جشنواره تئاترشهر به صحنه رفت و موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد شد. ضمن اینکه این اثر کاندید بهترین نمایش و بهترین نمایشنامه در این جشنواره شد.  

هادی احمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند نگارش متن نمایشنامه "فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" گفت: آغاز فرآیند نگارش متن به شرکت در کارگاه نویسندگی "سی و دو حرف برای نوشتن" آقای محمد یقوبی در سال 95 باز می‌گردد و پس از آن نیز نمایشنامه را تکمیل کردم.

او موضوع و مضمون این نمایش را اینگونه شرح داد و عنوان کرد: این اثر مضموعی اجتماعی دارد و به حادثه اسیدپاشی در چهارراه فخرآباد که بوی انتقام و کینه دارد، می‌پردازد.

احمدی که این اثر نمایشی را در ششمین جشنواره تئاتر شهر روی صحنه آورده است، درباره تغییراتی که در اجرای عمومی نمایش ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: نمایش به نسبت اجرا در جشنواره، تغییراتی در صحنه و چیدمان بازیگران داشته است و اصالت شیوه اجرایی تا حدودی حفظ شده و تغییراتی جزئی داشته است. البته بازیگران تغییر نکرده‌اند و تنها یک بازیگر به این نمایش اضافه شده است.

نویسنده نمایشنامه "گم و گور" با بیان اینکه تمرینات این اثر مجموعاً حدود 6 ماه به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در اجرا کمی از شیوه و فرم اجرایی تئاتر مستند الهام بگیریم. اتفاق این نمایش واقعی نیست و ساخته ذهن نویسنده است اما شیوه روایت نمایش در متن آن اینگونه است که مخاطب را وارد داستان کرده و مسائل را با او مطرح می‌کند.

او همچنین در ادامه افزود: شیوه اجرایی متن، ما را به سمت و سوی المان‌های تئاتر مستند که در آن جاری است، سوق می‌دهد و این نمایش ترکیبی از مونولوگ و دیالوگ‌هایی است که میان شخصیت‌ها با هم و با تماشاگر برقرار می‌شود.

بازیگر نمایش "لیلی نام تمام دختران ایران زمین است" درباره طراحی صحنه نمایش "فالش‌‌خوانی در چهارراه فخرآباد" یادآور شد: المان‌های استفاده شده در صحنه، هر کدام به صورت مستقل رئال است اما این المان‌ها به لحاظ ابعاد، مخاطب را به فکر وا می‌دارد و سعی کرده‌ایم به گونه‌ای از آن‌ها استفاده شود تا برچسب رئال به المان‌ها زده نشود.

هادی احمدی درباره موسیقی این نمایش اظهار کرد: ویولن، سازی است که در متن این اثر جاری است و شخصیتی که قربانی اسیدپاشی می‌شود ویولن می‌نوازد و تدریس می‌کند. بنابراین، این ساز به صورت پلی بک و در قسمت‌هایی به صورت زنده در سالن نواخته می‌شود.

این نویسنده و کارگردان درباره استقبال خوب مخاطبان از این نمایش تصریح کرد: زمان زیادی را تک تک اعضای گروه به تبلیغات و چگونگی پرزنت این اثر فکر کردیم و در نهایت تصمیم بر آن شد تا فضای مرموز و ترسناک نمایش را در تبلیغات جاری کنیم تا مخاطب کنجکاو شده و به تماشای نمایش بنشیند. همچنین در ساخت تیزرها نیز متفاوت عمل کردیم. این نمایش آگاهانه مدیر روابط عمومی و تبلیغات ندارد و این مسئولیت را میان اعضای گروه تقسیم کردیم. موضوع این نمایش به گونه‌ای است که اگر تماشاگر با آن همراه شود ریسمان داستان را از دست نخواهد داد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول و برنامه‌ریز: بهاره خالقی، دستیار دوم: پرستو ایمانی، عکاس تبلیغات: عباس براتی، طراحی گریم عکس‌های تبلیغاتی: سامان مه‌آبادی، تصویربردار تیزرهای تبلیغاتی: سعید سراجی، طراح پوستر و بروشور و ساخت تیزر: هادی احمدی و عکاس اجرا: ماریا جان بزرگی.

علاقمندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.