به گزارش هنرآنلاین،  روزبه حسینی  شش سال پس از اجرای موفق نمایش "سه مرثیه‌هذیان"، با اجرای نمایش "سیم و سرمه" به تئاتر شهر می‌آید.

"سیم و سرمه" کاری از گروه فیلم و تئاتر وَ ناگهان است که روزبه حسینی، نویسندگی، کارگردانی، طراحی صحنه، لباس و نور نمایش را خود برعهده دارد.

بازیگران نمایش "سیم و سرمه" سیما شُکری و میثم غنی‌زاده هستند و آرش فصیح مدیرتولید، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز نمایش است.

اجرای زنده‌ موسیقیِ خاص این نمایش را که غزل، ترانه‌ها و ملودیِ قطعات آن نوشته‌ نویسنده‌ نمایش است، توسط آروین نیک (گیتار و هارمونیکا) و آریا قاسمی (خواننده) از گروه تهران الف، کیمیا صرافی نوازنده‌ کاخن و هم‌خوان و شیوا احمدی‌سپهر، خواننده‌ همراه و نوازنده‌ عود (از گروه خورشید و ماه‌ِ استاد درخشانی) به‌صورت زنده اجرا می‌شوند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از گروه کارگردانی زهرا سلطانی و نسترن طاها، منشی صحنه: نسترن خدادوست، گرافیک و طراحی اقلام تبلیغاتی: پانته‌آ قاسمی، تیزر: علی ضیاسعیدی، عکاسان: رسول نورمحمدزاده، محمد گل‌محمدی و ضیا صفویان، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست و مشاوران رسانه‌: رضا آشفته، بهزاد مرتضوی و جواد عاطفه هستند.

لازم به تأکید است که نمایش "سیم و سُرمه" از 8 تا 20 مهرماه، هر روز در دو نوبت در ساعت‌های 18 و 20 به مدت پنجاه دقیقه در سالن سایه‌ تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

خدایگان

 

"خدایگان" به صحنه می‌آید

سرانجام نمایش"خدایگان"  اثر متفاوت وودی آلن به کارگردانی رحمت امینی از پنجم مهرماه در تالار مولوی به صحنه می‌آید. عنوان اصلی این اثر "GOD" ومترجم آن شهرام زرگر است.

امینی که تجربه‌های متعدد و متفاوتی در شیوه کارگردانی کارگاهی دارد، این بار به سراغ متنی از وودی آلن رفته است؛ نویسندهای که همواره مخاطب خود را با شالوده شکنی‌‌ها و شگردهای جالب و عجیب در عرصه زبان و موقعیت نمایشی و خلق شخصیت‌های نامتعارف، غافلگیر می‌کند.

او در این نمایشنامه، هر چند دقیقه ترفندی جدید رو می‌کند و صحنه به صحنه باورهای ساخته شده مخاطب را درهم می‌شکند و همزمان فلسفی‌ترین افکار بشری را به شیوه‌ای آیرونیک مطرح می‌سازد.

"خدایگان" با مشارکت گروهی از دانش آموختگان و دانشجویان عمدتا هنرهای نمایشی و بعضا رشته‌های دیگر و در امتداد پروژه‌های تعاملی مرکز تئاتر مولوی شکل گرفته است.

سارا اللهیاری، وحیدآقاپور، سام کبودوند، نویدجهانزاده، ابوذرساعدی، پژمان یاوری، نسیم تاجی، نازنین میهن، رضا غیور و حضور افتخاری فرزین محدث که پیش از این تجربه‌های متعدد بازیگری داشته‌اند در کنار جمعی از بازیگران مستعد، جهان نامتعارف اثر را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهند.

ازدیگر عوامل گروه می‌توان به مصطفا مرادیان (طراح صحنه)، سمانه داودی پارسا (طراح لباس)، رستگارمحمدی (طراح نور) و عقیل حسینیان (طراح گرافیک) و سارا حدادی (مشاور رسانه‌ای youstudio) اشاره کرد. مجری طرح نمایش فریده قربانی دانش، مدیر تولید علی بهرامی ، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز میلاد حاجی‌زاده است.

"خدایگان" که برای نخستین بار در ایران به صحنه می‌رود، محصول موسسه هنرهای نمایشی "تماشاگان" است.